Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 07 april 2015, 09:37:22 AMZoals ik zei maken de contactveren geen of slecht contact met de wielen.
Als hij stilvalt is het voldoende om een beetje zijwaartse druk te geven

Of zoals ik al zei,een power-pack kan hier veel hulp bieden,het overbrugt het wel of niet contakt,wat meestal maar een fractie van een seconde bedraagt.
Het komt veel voor bij zulke korte locjes.

Uiteraard is ALTIJD kontact steeds het beste...

;)

jb

Even vlug een fimpje in elkaar gefietst voor de liefhebbers.
Schokken is nog niet over, de ene keer heeft hij er meer last van dan de andere....dat ter zijde ben ik wel tevreden over deze Piko.
Nog wat inrijden, smeren, fine tunen....zal er alleen maar beter op worden, hoop ik  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=MgovCbMW3kk

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 april 2015, 11:52:54 AM
Citaat van: Huugooke op 07 april 2015, 09:37:22 AMZoals ik zei maken de contactveren geen of slecht contact met de wielen.
Als hij stilvalt is het voldoende om een beetje zijwaartse druk te geven

Of zoals ik al zei,een power-pack kan hier veel hulp bieden,het overbrugt het wel of niet contakt,wat meestal maar een fractie van een seconde bedraagt.
Het komt veel voor bij zulke korte locjes.

Uiteraard is ALTIJD kontact steeds het beste...

;)
Een powerpack gaat hier niet veel helpen Rudy, de contactveren liggen zo slecht dat er op elk moment er langs één kant maar één wiel contact geeft. Daarom helpt het als je de lok "scheef" duwt op de rails.
Het is wel degelijk een maandagmorgen of vrijdagavond model. >:(
Om de veren bij te regelen heb ik de wielen moeten demonteren, daarvoor eerst de hele detailhandel van remmen en zandspuiters moeten demonteren. Daarbij weeral vele eeuwen vagevuur, misschien zelfs hel bijverdiend.

Val-Rikard

Kan er eventueel een afbeelding gepost worden, zodat we als (nog)niet bezitter er kunnen van bijleren?  ::) ::) ;)

Rangeerduivel

#484
Citaat van: Huugooke op 07 april 2015, 13:33:32 PM
Daarbij weeral vele eeuwen vagevuur, misschien zelfs hel bijverdiend.

Als het ooit zo ver komt moet je toch ergens naartoe hé Hugo, :D :D
wees blij dat je weet waar naartoe,er zijn al genoeg daklozen... ;D

;)

stevend

Als ik het goed begrijp is dit euvel enkel bij dc modellen .
Of hebben ac modellen daar ook last van ?

loebaske

Mijn DC model rijdt perfect, na de weathering heb ik wel de wielen gekuist, doe dit altijd bij een nieuw model...

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 april 2015, 14:27:29 PM
Citaat van: Huugooke op 07 april 2015, 13:33:32 PM
Daarbij weeral vele eeuwen vagevuur, misschien zelfs hel bijverdiend.

Als het ooit zo ver komt moet je toch ergens naartoe hé Hugo, :D :D
wees blij dat je weet waar naartoe,er zijn al genoeg daklozen... ;D

;)
Gelukkig hebben we daar mekaar dan om wat te klappen hé Rudy! ;D

Houdini

Citaat van: stevend op 07 april 2015, 15:13:34 PM
Als ik het goed begrijp is dit euvel enkel bij dc modellen .
Of hebben ac modellen daar ook last van ?

Steven, de ac modellen laten nog een tijdje op zich wachten, had ik begrepen  :)

stevend


Break302

Naar aanleiding van hier voor genoemde stroomafname problemen even mijn aanpassingen op video gezet.

https://youtu.be/0p246Lg9CEc

Achterste as afgeveerd en meer bewegingsvrijheid gegeven.
Als we dan toch bezig waren, gelijk maar de licht functies aangepast.
Doordat alle leds apart zijn verbonden met de print en de Plux decoder 9 functie uitgangen heeft heb ik me hier eens kunnen laten gaan  :P

F0 frontlichten lange neus.
F1 Frontlichten korte neus.
F2 Groot licht.
F3 nood licht knipper stand.
F4 Rangeer snelhied en direkte regelingmet 1 rood en 1 wit licht aan beide kanten.
F5 direkte regeling bij normale snelheid.
F6 Cabine verlichting.
Hier voor zijn wel de aansluitingen van de leds op de pcb veranderd van plaats omdat niet alle uitgangen 2 verschillende standen hebben.

Groetjes

Jos

bellejt

mooi dat we hier allemaal onze funcietoetsen zetten maar mss dan ook het ESU bestand eraan koppelen en een beschrijvinkje.Dan heeft iedereen die het wil omzetten er ook wat aan. Nog steeds wachtend op mijn AC model.

SuSke

Dacht ook dat bij rangeringen de gevoerde verlichting aan beide zijden wit licht was en niet gemengd.
Of was dat "vroeger" anders  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Ik had de 8217 besteld met alle toeters en bellen , door mijn druk werkschema gevraagd of ik de loc later mocht komen afhalen , wat geen probleem was.
Gisteren mailtje gehad dat alle Piko locs uitverkocht zijn!!  >:(

En daar ben je dan jaren kind aan huis. (geweest)..... jammer maar helaas...........

Gerolf

Misschien een misverstand, en misschien ligt de jouwe toch klaar om op te halen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw