Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

M

Gestart door eric.vh, 12 december 2008, 22:35:17 PM


dgrr57

Den echte verzamelaar zal er dus twee kopen : al profijt voor M?rklin [:D][:)][;)]

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

waarom?





Naar nummer op tender kijken : van voren - van achter

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Soms zou je denken dat ze dat opzettelijk doen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik50

oh boy, mijn goesting is al over
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

nohab

dat wordt een gewoonte met de P.8, zie de story van de 3086

Jurgen

Ik volg niet echt. Zijn dit nu de nieuwe modellen van het type 64 waarbij de nummers op de tender zowel vooraan als achteraan kunnen staan?
Hoe komt dit en welk is nu de juiste versie? Hoe staat het nummer op het grote voorbeeld?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Ik volg ook niet, Jurgen! Ten eerste zijn stoomlocs niet mijn ding en ten tweede rijd ik DC zodat M?rklin bij mij ook een zeldzaamheid is in huis, op twee omgebouwde 55-ers na. [:0] Wie legt aan de leken eens uit wat juist het probleem is? Jullie maken me wel nieuwsgierig![;)][:I]

dgrr57

Een beetje uitleg.
Dit zijn dus de nieuwe modellen van de Type 64 van M?rklin.
Bij de eerste geleverde modellen zit er een foutje [:(]. De nummer op de tender staat niet op zijn plaats. Hoe het komt [?][?]
Nummer moet vooraan de tender staan.
De volgende geleverde modellen zijn correct.
Voor de DC-mensen : ik denk niet dat er een probleem is bij de Trix versie.

HIER een foto van de echte 64045.

boke

Bedankt voor de toelichting, Patrick, voor mij is het nu duidelijk. Zouden ze bij M?rklin zoiets opzettelijk durven doen, enkel maar om verzamelaars aan te zetten tot kopen? 't Is natuurlijk wel een mogelijkheid om meer locs aan de man te brengen... [:I]

dgrr57

Opzettelijk, denk ik niet.
Alle firma's hebben van die fouten al gemaakt. Ik zal geen namen en voorbeelden geven [:D][:)][;)] maar als je al de fouten zie op de franse markt mogen wij nog niet te veel klagen [;)]

Jurgen

All?, weeral iets bijgeleerd.
Ik dacht dat men gewoon de oude en de nieuwe versies door elkaar aan het mengen was. Een nieuwe loc met de tender van een oud model dus. Of dit mogelijk is weet ik niet, ik heb de loc niet.

Iets zegt me dat binnen een 10-tal jaren de verkeerd gedrukte locs veel geld gaan opleveren. En wij maar kankeren als er iets niet juist is. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

De Marklin versie ligt klaar voor mij om afgehaald te worden.
Nu maar hopen dat het eentje zonder fout op de tender is.
Heeft er al iemand eentje in huis, en hoe zijn de rijkwaliteiten?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2