Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Maxima 40CC

Gestart door BD1701, 29 november 2008, 01:11:31 AM

BD1701

Beste forumgenoten, ik had graag even geweten als die Maxima 40CC nu eingelijk een nieuwe loc wordt die de NMBS of B-Cargo, ofzo gaan aanschaffen of huren, ... ? Ze hebben er reeds testen mee uitgevoerd hier in Belgi?, maar wat is het vervolg erop, want voorlopig kan ik nergens verdere info hierover vinden. Wie weet er meer ??
 

Tom

Ik denk dat het voorlopig nog erg onduidelijk is wat de NMBS van tractiemateriaal zal aanschaffen, voorlopig enkel 60 loc's van de reeks 18.
Vroeger was er al sprake van een reeks 14 vierspanningloc's en zware diesels als opvolger van de reeks 51.
Nu huren ze 5 zware diesels van het merk Vossloh G2000.
We zullen zien wat de toekomst zal brengen, voorlopig blijft het afwachten.
Tom

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik denk dat het voorlopig nog erg onduidelijk is wat de NMBS van tractiemateriaal zal aanschaffen, voorlopig enkel 60 loc's van de reeks 18.
Vroeger was er al sprake van een reeks 14 vierspanningloc's en zware diesels als opvolger van de reeks 51.
Nu huren ze 5 zware diesels van het merk Vossloh G2000.
We zullen zien wat de toekomst zal brengen, voorlopig blijft het afwachten.



De bestelling van de 3-ledige motorstellen niet vergeten.

Tom

Natuurlijk niet,maar ik had me beperkt tot de loc's. [;)]
Tom

theedooz

Zou toch mooi zijn, Maxima's bij de NMBS:



Afbeelding even openen in nieuw venster (directe weergave werkt hier namelijk niet altijd even goed).

 

Rochevalien

Jakkes[:0][:0][:0] Wat een gruwelijk lelijk ding!smaken verschillen maar hier werdt blijkbaar zwaar bespaard op design.Stroomlijning is blijkbaar ook niet meer nodig of wordt met dit ding alleen maar traag gereden? En wat met het zijzicht vanuit de stuurpost? ook niet meer van belang?

Gerrit

quf

Dit stond zo?ven in "De Standaard":

BRUSSEL - De NMBS investeert 350 miljoen euro in 72 nieuwe M6-dubbeldeksrijtuigen van Bombardier-Alstom, samen goed voor 10.000 zitplaatsen, en 60 locomotieven bij Siemens.

Dat hebben de NMBS en minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) vrijdag bekendgemaakt. avb

Groeten

Frank


wisselstromer

kword er mottig van
wat een gedrocht [:(][:(!]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

13erke

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Jakkes[:0][:0][:0] Wat een gruwelijk lelijk ding!smaken verschillen maar hier werdt blijkbaar zwaar bespaard op design.Stroomlijning is blijkbaar ook niet meer nodig of wordt met dit ding alleen maar traag gereden? En wat met het zijzicht vanuit de stuurpost? ook niet meer van belang?

Gerrit



Deze lok heeft wel een prestigieuse design prijs gewonnen, bekijk het gewoon als "gewaagd".
Stroomlijning? Dit begint enkel maar zijn effect te bewijzen bij een snelheid boven de 250km/h, dat haalt deze zeker niet, dit is een cargomachien he.
Zijzicht? Als machinist is het niet de bedoeling om vanop je stoel naar het landschap te kijken he. Bij bepaalde types is dit bewust zo gedaan, denk maar aan de 13. Dit was met de bedoeling om het stroboscopisch effect van een tegemoetkomende trein te vermijden als hij je passeerde.

eddy

Sorry mannen,
maar ik vind de lok mooi,ieder zijn meug zeker.

Groeten Eddy[:)]

nmbs

net een strijkplank [xx(]

Langs de andere kant, wel mooi getrukeerd.  Jammer dat het nummer op de zijkanten aan de verkeerde kant staat en je direct doorhebt dat het niet klopt

Mvg Stephane

theedooz

citaat:
Geplaatst door nmbs Jammer dat het nummer op de zijkanten aan de verkeerde kant staat


Hoezo verkeerde kant? Ik heb voor die zijde gekozen omdat aan de andere kant het grote rooster zit, waarover zeker geen nummerstickers gekleefd gaan worden.

Maar misschien zien jullie 'm liever zo?:
 

eric

Doe de kleuren nu nog eens anders om Tedo.
Overwegend groen inplaats van geel.

Dan kunnen we kiezen welke het beste bevalt[:D][:D][:D]

boke

Z'n het nu eigenlijk deze locs waarvan de NMBS er zestig heeft besteld of zijn het elektrische? Daarstraks las ik ergens dat het over de reeks 18 zou gaan. [:I]

nmbs

citaat:
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door nmbs Jammer dat het nummer op de zijkanten aan de verkeerde kant staat
--------------------------------------------------------------------------------



Hoezo verkeerde kant? Ik heb voor die zijde gekozen omdat aan de andere kant het grote rooster zit, waarover zeker geen nummerstickers gekleefd gaan worden.



Ja ik weet het, maar bij de NMBS slagen ze erin om dat toch altijd aan de linkerkant te placeren zowel bij de HLE'S als de HLD'S

Mvg Stephane