Type 64 + L rijtuigen

Gestart door Peter, 03 september 2008, 17:02:27 PM

Peter

Nu M?rklin/Trix uitkomt met een (min of meer) fatsoenlijke type 64 stomer, mag er stillekesaan ook eens iemand met fatsoenlijke L rijtuigen op de markt komen. Ik weet dat Jocadis er heeft/had in bouwpakket, en die waren voor die tijd niet slecht, maar daar is toch nog redelijk wat werk aan om die een beetje meer af te werken.
Dus voor mij mag Olaerts, LSM enz.eens een goede reeks van deze rijtuigen uitbrengen.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Daar ben ik het volkomen mee eens, de L- rijtuigen staan samen met de GCI rijtuigen al jaren bovenaan mijn verlanglijstje. En ik denk dat dit bij veel liefhebbers van Belgische modellen ook zo is.
MC

ronny-vdv

Ja, een mooi sleepje voor achter de type 12 van Olaerts.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

janjozef

Ik heb laatst een l-rijtuig van jocadis gekocht, nog ineen te steken, maar als je op de veiling ziet staat er nu al een meer dan 44? + 18% veilingkosten, dus voor mij mogen ze ze gerust ook uitbrengen, een stuk of 5 voor mij

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bollen neus

De L rijtuigen hebben niet enkel achter stomers gehangen, dus ook interessant voor de diesel-gasten? Ben al content met 4 stuks.

@dieselfreak; zal dit wel kunnen be-amen?

groeten, bollen[:o)]neus.

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

De L rijtuigen hebben niet enkel achter stomers gehangen, dus ook interessant voor de diesel-gasten? Ben al content met 4 stuks.

@dieselfreak; zal dit wel kunnen be-amen?

groeten, bollen[:o)]neus.

Ja hoor, doe mij maar een lange sleep L rijtuigen met een type 212 voorzien van enkele koplampen.
MC

MARKLINRIJDER

Jongens,  Geduld is soms een belangrijk medium.[:D]

In voorbereiding:

GCI rijtuigen.  De tekeningen zijn zo goed als klaar.

Ik zal straks eens iets posten.

Nieuw concept tijdens het vervaardigingsproces, 3D werk.
Al zal ik misschien niet aan het werk van Ls kunnen tippen, de mijne zullen hier rondrijden binnen afzienbare tijd[:p]

Groetjes,

David

Gerolf

Die Jocadis L-en: daar heb ik er een paar van liggen om "ooit" in mekaar te steken.
GCI's: laat maar komen! [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mr-tsjoektsjoek

De L-rijtuigen van Jocadis, daar heb ik er 5 van.
Mooie sleep achter een type 201.

GCI rijtuigen zouden inderdaad welkom zijn.
En misschien nog een Nord-belge rijtuig ?
Er staat er zo nog ??n in Ronet.

MARKLINRIJDER

Kris

Hallo Marklinrijder,
Ik heb eens uw tekening bekeken van het L rijtuig knap werk,Ik heb u al ontmoet op het draadje van de snijplotter , door uw antwoord vroeger ben ik alles goed gaan uitzoeken van alle types files (stl, G code...) daar ik nu ook een machine heb (high z 400) ben ik ook aan het tekenen geslagen , ik teken ook uit in 3d (inventor)voorlopig begin ik met de tekening die in modelspoor stond van een stortwagen,hoe geraakt u aan basistekeningen of meet u bestaande modelrijtuigen op ?
Ik heb al enkele proefstukjes gemaakt in 3d (niet van treinen , oefeningen uit boek)
Ik denk dat ik voor wanden 2d frezen zal toepassen(omzetting via filou NC) en voor kleine deeltjes 3d (ik heb deskproto professional bij mijn machine alsook een 4de rotatieas)
Bij mijn toestel heb ik ook een scansensor aangekocht , werkt perfect , een object kan zo terug nagemaakt worden maar het kent ook zijn beperkingen (door de dikte van de stift kunnen fijne details niet altijd opgenomen worden, dus niet altijd ideaal voor modeltreinen.
Mogelijks kunnen we later nog een tekeninguitwisseling opstarten
groeten
Kris

MARKLINRIJDER

Kris,

Het web staat vol met gepaste tekeningen.  Stationsgebouwen en dergelijke hebben wel meerdere mensen in hun archieven.  
Voor de GCI rijtuigen kan ik beschikken over de tekeneingen van H de Bleser.  De 71 en 91 is ook daarvan opgebouwd.  En binnenkort volgt er nog ??n in die reeks.

Wat betreft je aankoop denk ik dat je een goede keuze hebt gemaakt.  Ik was zeer tevreden met de machine van colinbus maar door enkele update problemen begint dat stilaan toch wel te verminderen.  Ondertussen heb ik al wat kunnen spelen met deze machine en heb ik de machine volledig onder controle.  Voorlopig doe ik verder zoals we bezig zijn maar in de toekomst zal er toch wel een en ander moeten veranderen.

Wat betreft de uitwisseling, laat ons dat via PM regelen.

Groetjes en toon vooral je realisatie's h?.

David

T03

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

http://s79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/GCI/?action=view?t=93501v2-Model.jpg

De tekening, deze zal gebouwd worden op basis van een roco chassis.

Groetjes,

David

David,

en worden het dan voetuigen in resine, of plastiek ? Afgewerkt of nog te maken ?
Ik heb hier een paar liggen van de vorige Jocadis uitgave in wit metaal en het is geen klein bier (voor mij dan toch) om deze ineen te steken.
SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

MARKLINRIJDER

Geheel in styreen.  De eerste testen daaromtrent zijn reeds gelopen.  Zoals bijvoorbeeld het fijn hekwerk.

Ik heb die van Jocadis hier ook, mooie uitvoering, enkel jammer dat ze niet rijden.  

Groetjes,

David

janjozef

Waarom zouden ze niet rijden, dan zijn ze slecht in elkaar gestoken denk ik

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem