Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Type 64 + L rijtuigen

Gestart door Peter, 03 september 2008, 17:02:27 PM

MARKLINRIJDER

Het probleem zit hem met de drie assige.  De derde as(middelste) kan niet ver genoeg opzij.  Zowel in de bocht naar links, als de bocht naar rechts.

Dit heeft dus niks met verkeerd in elkaar steken te maken.

Groetjes,

David

Stefan Appelmans

Ik heb deze zaterdag GCI van jocadis gezien. Ik sprak met de eigenaar en die zei ook dat het bewegen van het middenste as te "hard" was. Hij heeft dan het stuk tussen de uiterste assen en het middenste as uitgesneden, dus de uiterste assen draaien nu alleen en het middenste as glijdt zijdewaarts ook alleen. Dat is nu veel vlotter zei hij, geen problemas meer.
Ik vond ook het graveren van de houten zijden te grof...gravuur te diep en te breed. Maar die wagons hebben al enige jaren zeker?

Ik wacht dus ongeduldig op de "Uwe", David...[:p]
stefan.

Michiel

Ik heb vroeger ook die GCI-rijtuigen van Jocadis gebouwd. Ik heb de middelste as nooit als een probleem ervaren. Deze bewoog vrij goed en soepel. Ik heb de verbinding met de buitenste assen gewoon laten zitten. De wagons reden zelfs over de kleine Fleischmann Modell-rail bogen (6024). Maar ik herinner me niet meer of ik de uitslag van de middelste as heb vergroot, of niet.

Ik ben er wel mee eens dat de gravure van het houtwerk wat grof was, maar ik was toch trots op mijn GCI-treintje, getrokken door een type 16. Ik heb alles verkocht bij de overstap naar schaal N.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)