Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Wat is je favoriete station?

Gestart door Peter, 29 augustus 2008, 12:38:10 PM

B loc

@ hobbyist: Paliseul ligt dacht ik zeer landelijk.
De N-Z verbinding zou ik graag namaken maar ik heb niet genoeg plaats en ook geen sporenplan.
Mathias
 

eric


Gerolf

citaat:
Geplaatst door eric

Ik vindt Essen wel een mooi gebouw na de opknapbeurt.
Ja, ik ook, maar vertel dat niet teveel verder: anders kunnen we nooit rustig uitstappen zonder aangeklampt te worden [;)] [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michel F

Berlijn Hbf, het mooiste moderne station volgens mij, of anders Amsterdam CS natuurlijk, zeker na de restauratie van het hoofdgebouw.

Ook Antwerpen heeft idd. een mooi station vind ik.

hobbyist

B loc, Sporenplannen gebruik ik niet. Je moet je baan toch aanpassen aan de ruimte die je hebt. Je kan wel de omgeving deels aankleden naar de werkelijkheid aldaar.

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door Peter

Wat is je favoriete station en zou je dat ook willen bouwen in model?




Wel eens een opendeur ingetrapt

Kijk even hier [:o)]
http://home.hetnet.nl/~j.de.reuver1/model/station.html en http://home.hetnet.nl/~j.de.reuver1/model/loods.html

Mvg, Johan

loebaske

Mijn favoriet station is Marche Le Damme en Vencimont
en uit men kindertijd het station van Ronse, ging daar bijna elke dag na school gaan kijken welke stoomlocs er stonden [:)][:)]

Peter

Ja, Johan met een nickname als Mitholz zou het me verbaasd hebben dat je een ander favoriet station zou hebben gekozen [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Als ik mijn favoriete station zou moeten kiezen, kom ik toch steeds weer uit op de stations aan de Athus-Meuse lijn, en dan voor de elektrificatie natuurlijk. De combinatie van een dubbelsporige diesellijn met veel goederenverkeer en af en toe een reizigerstrein spreekt mij erg aan. De relatief (meestal) kleine stations met slechts ??n of twee inhaalsporen en een goederenemplacementje, nodigen mij ook altijd uit om na te bouwen. Voor mij hoeven al die immense sporencomplexen niet zo, ik hou het graag overzichtelijk en leg de nadruk meer op het landschap. Nog steeds ben ik regelmatig aan de Athus-Meuse lijn te vinden om te spotten, meestal in de buurt van Houyet of de spoorbrug bij Anseremme. Mijn ?chte favoriete station van de lijn is er helaas al jaren niet meer; het stationnetje van V?neche... Gelukkig heb ik geprobeerd om dit in 1:87 nog een beetje te laten herleven op mijn zolderkamertje![;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

hobbyist

Arbeco, Als je nog eens in Anseremme komt kun je dan een het oude stationnetje en de loods eens fotograferen. Biede zijn wel al buiten dienst gesteld maar toch nog de moeite waard. Ik ben er enkele maanden geleden geweest met een groep mensen maar geen fotocamera bij. stom h?.

Tom

De oude Brusselse kopstations van voor de noord-zuid verbinding spreken mij wel aan, ze waren vergelijkbaar met Antwerpen-centraal, maar met nog meer sporen.
Ook het oude station van Dinant vind ik prachtig, vooral in combinatie met de Athus-Meuse...[:p]
Tom

Mr-tsjoektsjoek

De stations in Vlaamse renaissance spreken mij wel aan.
Zoals dat van Schaarbeek, Halle,...
Antwerpen-Zuid met zijn vergane glorie.

Of Wasda-sur-Grenier [:D][:D][:D][:D][:D], dat is in opbouw !

Groeten Mr tsjoektsjoek

janjozef

Gent is niet slecht, Aalst is ook mooi het oude station op 't zand in Bruggen was knap, het oude noord en zuid station in brussel waren majestueus net als het Antwerpen Centraal in zijn gloriejaren, zelf Gent zuid was knap, het oude station van Mechelen,  maar voor mij is het Antwerpen zuid top of the bill

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

nationaal:Brugge(heden,na de verbouwingen)
internationaal: Dublin Heuston

aan zelf bouwen durf ik niet te denken,zeker niet het station van dublin.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

nick_9450

Mijn favoriete station is het station van Aalst



ik vindt het een heel mooi station die wel uniek is.

nick