Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

adrievans

Hier het beloofde vervolg.
Bij nummer 1 de oude situatie bij nummer 2 een wash met grijs voor de voegen gegeven.

Gerolf

Duidelijk beter, niet ? [;)] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Duidelijk beter, niet ? [;)] [8D]

Kun je wel zeggen,nu nog het geleerde overbrengen op het echte werk.[:)]

Bert Ossevoort

Afgelopen weekend ,waren er geplande werken op het Valkoss eiland en er was geen trein verkeer mogelijk in en om Houtbeke,
Wat was daar allemaal aan de hand ,wel de elektrificatie is begonnen ,de eerste draden hangen nu ook daar .
Look a like NMBS bovenleiding ,en op de achtergrond NS brabant portalen ,dus van alles wat ,dat kan op een fantasie eiland .
Nu dan ook twee foto's met de eerste test lok met beide pantograven op en de werkmannen konden tevreden zijn ,en aan hun verdiende rust gaan beginnen.

Bert.

Kees-Jan

Mooi Bert erg mooi maar.......hoe ga je de portalen nu verven? Ik ben ook met bovenleiding bezig maar heb er echt tot het laatste mee gewacht om de rijdraden aan te leggen om zo overal bij te blijven kunnen.

Kees-Jan

Bert Ossevoort

Wel Kees-Jan,
de brabant portalen die heb ik voorbewerkt en gespoten en details geschilderd ,echter de portalen op de voorgrond zijn steeds per stuk opmaat gemaakt en de houders onder de dwars balk terplekke gesoldeerd ,tevens is dit het stuk baan waar ik aan de voorkant goed bij kan ,dus het wordt gewoon met de kwast verven ,evenals de rijdraad.
Bert.

Gerolf

[:0] [:p] Je hebt de rijdraden ook zelf gemaakt vermoed ik?
Ik ken niet veel van de Nederlandse bovenleiding, maar moeten de ophangdraden in het midden van een stuk rijdraad niet korter zijn?
Of buigt de draagkabel minder door bij de NS ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bert Ossevoort

Inderdaad de rijdraden zijn zelf gemaakt ,een klos messing draad bij de ijzerwaren winkel gehaald 0.9mm daarna ongeveer 3 meter afgeknipt in de bakschroef en dan ongeveer 50 cm langer oprekken ,krijg je een schitterende stevige rijdraad.
zelf gebruik ik voor de draagkabel en hangdraad dezelfde diktes.
Gerlof wat de afstand in doorbuigen betreft ,helemaal gelijk als je op schaal bouwd ,daarmee bedoel ik de afstand tussen de portalen 70  meter in het echt is [in rechte baan],omgerekend kleine 80 cm uit elkaar zouden moeten staan, bij mij 40 tot 45 cm dus minder hangdraden dus ook minder doorbuigen ,en de systeem hoogte is bij ns hoger [1,5 meter].
zelfs onder het portaal hoort een extra stuk draagkabel ,laat ik dat nu helemaal vergeten zijn ...
tot slotte wil ik melden dat ik zelf op een fantasie eiland zit dus bij mij kan alles ,Bert.

Driesel

Kees-Jan,

Vergeet het dak niet aan te passen, h?.

Groeten,

Dries

TreinTeLaat

Die 2 locs zijn gewoon fantastisch, en dat voor zo klein te zijn :)

Kees-Jan

Mooi hoor Dries!

Nu dan wordt die van mij maar een NL uitvoering [;)] Powered By Prorail of zoiets!

Kees-Jan

Driesel

Bedankt voor de complimentjes.

citaat:
Nu dan wordt die van mij maar een NL uitvoering  Powered By Prorail of zoiets!

Zal je die dan omspuiten in een rode NS-HiSpeed-versie?

Dries

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door HLD 3S2

Bedankt voor de complimentjes.

citaat:
Nu dan wordt die van mij maar een NL uitvoering  Powered By Prorail of zoiets!

Zal je die dan omspuiten in een rode NS-HiSpeed-versie?

Dries

nee heb hem net groen grijs gespoten.

Kees-Jan

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mooie marmer, Rixke. Als je papier op karton kleeft, hoe heb je de randen dan ge?miteerd? Graag een foto [:p]

Goh ! Eigenlijk heb ik daar niets aan gedaan, het gebruikte karton heeft een korrelige structuur. Het lijkt mij goed zo !

Toch een beetje bijkleuren misschien ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail
Toch een beetje bijkleuren misschien ?
Oordeel zelf, maar mijn antwoord weet je al, denk ik [;)]