Nieuws:

Nu in MSM 269 REPORTAGE: On traXS 2026

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ceuleer

MOSOLF autotransportwagons bezoeken Mol Cargo.  :)

Michael

Daar het al 2 maanden te warm is op mijn zolder hou ik me nu bezig met het rijdend materiaal, De VB4006 Duikbril is inmiddels gerepareerd, Nu ben ik vooral bezig met rijtuigen te voorzien van passagiers en interieur verlichting.
Ik gebruik hiervoor Brelec strips die ik jaren geleden in grote aantallen heb gekocht, helaas zijn de printjes niet allemaal betrouwbaar, geen nood ik heb een zooitje gelijkrichters, elco's en weerstanden gekocht en maak de printjes nu zelf.

Ben ongeveer op de helft van mijn rijtuigen nog een stuk of 20 te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

ik zit hier ook nog met een brelec printje uit een break wat los mee geleverd is geworden .
en ja er zitten geen draden aan .de twee van de versterker chips weet ik maar waar moeten de twee andere aan
die uitgangen gaan naar een 4 polige stekker en 1 draad dient als common voor de sluitlichten

iemand een idee gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jean

Het rangeerlocje rijdt weer.
Met een nieuwe decoder i.c.m. een ToM powerpack en opnieuw geijkt.

Op naar het volgende klusje.

Groeten,
Jean

Michael

Vandaag begonnen met de M6 rijtuigen te voorzien van interieurverlichting, leuk werkje om de verlichting zowel boven als beneden een beetje gelijk te krijgen. is gelukt met een weerstand van 1.2 kOhm voor boven en een weerstand van 3.3 kOhm voor de beneden verdieping,
Jammer genoeg scheen het licht wat door bij de deuren daarom de binnenkant bij de deuren zwart geschilderd, nu even drogen morgen kijken of dit voldoet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

copilot eens een achter grond laten ontwerpen voor het stukje wat ik nu aan het bouwen ben

Michael

Citaat van: raf op 03 juni 2026, 06:42:15 AM

copilot eens een achter grond laten ontwerpen voor het stukje wat ik nu aan het bouwen ben

Raf dat ziet er erg mooi uit, kan je wat meer uitleggen hoe je te werk bent gegaan?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

copilot is een soort van chatgpt gelijke
werkt ook zo ongeveer
ik neem dan een foto zoals de eerste en schrijf dan
maar een achter grond waar het model landschap in past en maak het 40 cm hoog met wolken en een blauwe lucht .
daar word dan een landschap gerenderd en dat pas je aan tot je tevreden bent .
elke keer sla ik het wel op want soms krijg je een melding dat je niet verderkunt en moet wachten
maar als je dan een nieuwe chat start kun je "soms verder"

dan laad ik de gemaakte foto terug in en dan zeg ik zet er een stuk aan en vertrek BV rechts van de afbeelding
ik wil tot voorbij die dak balk en integreer het gebouw mee zodat ik het voor de afbeelding kan zetten .
de rest maak er een kleine stad van en gebruik dezelfde kleur wolken .

de laatste ben ik nog niet tevreden hoor maar ik heb nog geen huizen buiten dat shell gebouw
ik vind dat de daken hoger moeten en de huizen vooraan weg want daar loopt een tram lijn .
maaar het gaat goed komen
indien ik tevreden ben dan sla ik de nieuwe afbeelding op en vraag dan aan afbeelding 2 weer een vervolg te zetten en zo ga ik topt 8 meter ver want dan zit ik in de hoek

het kost wat tijd en moeite en copilot heeft soms gekke ideeen maar met geduld kom je een heel eind

ook figuurtjes die je nergens kunt kopen maak ik zo .dat zijn dus unieke stukjes
ze komen zwart of grijs uit de printer maar ik laat copilot altijd de kleur kiezen van de kleding .zodat ik een idee krijg van het inkleuren .deze post ik dus nu hier zo komen ze NIET uit de printer wel met alle details

raf

de figuurtjes voor in de wagons maak ik iets kleiner zodat ze netjes met hun hoofd voor de vensters zitten en ik geen ledematen moet amputeren .

het zijn dus dezelfde figuurtjes en je schrijft laat de figurine zitten op een onzichtbare stoel en zet de handtas op haar schoot .
je kunt het beste figurine gebruiken inplaats van figuurtje want dat word soms geweigerd

gr raf en probeer het buiten een beetje tijd kost het niets

Michael

Raf  bedankt voor de uitleg
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Ludwig

Aan het sukkelen geweest met deftig koppelen van K rijtuigen O.V.B.
Het is soms toch voor de muren op te lopen dat gesukkel met alles goed gekoppeld te krijgen. :(
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

den T

Citaat van: Jean op 30 mei 2026, 23:58:31 PMHet rangeerlocje rijdt weer.
Met een nieuwe decoder i.c.m. een ToM powerpack en opnieuw geijkt.

Op naar het volgende klusje.

Beste Jean
Ik volg al een tijd je draadje ivm je O&K lokjes, ze zijn zeer charmant.
vraagje: waarom kies je eigelijk voor de kap van de 1306 en niet voor die van de V42. Je hebt daar waarschijnlijk een goede reden voor.
Ik heb in tussen ook de bouwbeschrijving op je website gevonden, tof.
groeten Julien

Groeten,
Jean