Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

C.B.

Heb vandaag (de eerste in lijn) T2000 Sdggmrs van Roco getuned. (zucht)
Eerst de 9mm assen verwijderd , het chassis verlaagd (door boren en frezen) , dan de juiste assen 11 mm gestoken.
Dan lijkt het erop.

Dit was bij Roco tiental jaren geleden ondenkbaar.

Ook een Roco BLS Re 186 Railpool moeten omwisselen omdat de kast verkeerd gespoten was (gelukkig had mijn winkelier in St Niklaas nog een juiste model staan en zonder problemen kunnen omwisselen).
Groetjes.
Claudio.

TBCédric

De lessen die ik van de AM96 heb geleerd, ben ik nu aan het toepassen. Voor beide ben ik niet van zin om ze direct "commercieel" uit te brengen. Eerst voor mezelf en voor een paar andere gegadigden. Als het al zo ver komt!


MR 620 setup
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Dirky

Den elektricien is aan 't werk op de brug... De eerste verlichtingspaal voor het wandelpad langs de sporen is een feit. Steeds dichter bij de finish!

20170322 027 by Dirky dyniMo, on Flickr

mahtoska1

Mooie verlichtingspaal. Hoeveel van deze palen komen er op de brug?

Dirky

11 aan beide kanten Pieter...
De palen zijn van Viessmann maar omgebouwd met LED. De bruggen komen boven een groot trapgat wat vervangen van gloeilampjes wel moeilijk zou maken...

bollen neus

Messing reling proberen maken ter vervanging aan de MTH ketelwagon schaal O.
Den Eric.

oebr

#7356
Spielereitje:



Broedstationnetje voor Arduino-chips. Zo'n Arduino hoeft niet uit de klassieke blauwe printjes te bestaan,
soms is het zinvol om de Atmel-chip op een toegewijde printplaat te monteren. Maar het donorbordje kan je nog altijd in leven weten te houden door er een ander chipje in te stoppen. Het moet dan wel van een basisprogje voorzien zijn dat het als Arduino kwalificeert. Op de foto links het donorbordje, rechts het schakelingetje dat van anonieme chips Arduino-chips maakt.

Wat heeft zo'n Arduino nu te maken met modelspoor?



Je kan daar bvb een sturing mee brouwen om...



... poortjes te openen.

NK-Haut is een mini-baantje voor OEBR wat bestaat uit een loods met 4 segmentpoorten en een sporenhof.
Het origineel was tot vorig jaar te vinden in Seraing, bijvoorbeeld de restauratie van het type 12
voor het spoorwegmuseum hebben ze daar nog geklaard.
In werkelijkheid telde de loods wel 6 sporen, maar 't is een mini-baantje he.

;)

Wel nog wat werk, oa ook aan de soft, maar het houdt een mens zinvol bezig.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

#7357


shit probleem met roco koppelingen
hoe en waarom komen ze los .de lima koppelingen van andere stellen blijven perfect zitten en deze komen om de haverklap los
nie plezant

alleen met de tussen wagon geen probleem

iemand een oplossing voor het probleem
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Genoten van een zonnige vrije dag (verlof nog van verleden jaar) Wat kunnen knutselen en uit proberen en meer moet dat op zo een dagske echt niet zijn.
Den Eric.

loebaske


Dat is een super TGV zelfs nog niet in Japan gebruikelijk...jawade Raf

raf

Ja Eric hij rijd dan ook op het TGV spoor en dan mag het vooruit gaan

hier kan ik niets op regelen het is zoals het is en de ene loco rijd al wat sneller dan de andere
maar ben me kapot aan het zoeken naar de verlichting hoe ze moet
A verlichting voor aan zou normaal moeten zijn
maar achter 1 of 2 rode lampen is de vraag
ik had reeds een gedeeltelijk antwoord gekregen van stoomlokje maar op de laatste vraag nog geen antwoord

de verlichting die er origineel op zit is bagger want je ziet ze haast niet schijnen

dus als er iemand kan en wil helpen hoor ik het graag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Ondertussen heel wat gebeurd, sommige goede en sommige slechte ervaringen meegemaakt.
Weinert onderdelen en boutjes zijn onderweg uit Nederland, das al goed nieuws, zo kan ik de bufferbalken verder afwerken. Twee van de 4 draaistellen zijn ook zo goed als afgewerkt.
Dan alle functies bij decoder aangesloten om te bekijken hoe ik de verlichtingen kan bedienen. Was knap, voor-en achter verlichting schakelde volgens de rijrichting. Rode sluitseinen (bij lading achter locomotief) apart laten branden, dan binnen verlichting voor- en achter, ventilatoren laten draaien en dan een functie voor pinkende LED op het dak. Alles functioneerde dus goed behalve gisteren, een korte plop en alles was weg.
Ken er helaas te weinig van om te zeggen het is dit of dat , ik heb al 2 andere decoders besteld. Das dus leergeld me dunkt.
Kan dus gebeuren. Voel me wel een pakje beter in verbouwen en ze analoog uit te rusten maar met veel tijd en een bergske boterhammen komt dit allemaal wel terug op zijn pootjes.
Ik zeg altijd een tegenslag is immers ook een slag.
En zoals ze zeggen één probleem komt nooit alleen. Bij ander model (dat dus nog in de doos zat, beide draden af van één motor. Das dus niet gemakkelijk om ten eerste een nieuwe aan te solderen wegens dat enorme vliegwiel en ten tweede gans de motor moet er af zonder iets te beschadigen. Hulp gehad van mijn vrouw die met een enrom eenvoudige oplossing kwam aardraven, tja twee weten immers méér dan alleen.
Zijn gesoldeerd aan motor, direct langere draden gebruikt om later minder problemen te hebben (? )
Alles zit weer terug samen en getest enkel de polen moet ik veranderen, zal maar te zien zijn als ik decoder aansluit.
Vind persoonlijk goed dat ik dit probleem heb tegengekomen zo kan ik rustiger blijven bij eventueel een volgende keer.
Is de body niet half verkracht is het de bedradingen die op nergens nog slaat, enfin we trekken ons plan en soms is een oplossing zo voor de hand liggend dat ik ze niet zag, 4 ogen in tegendeel dus wel.
Den Eric.

raf

eric je moet het zo zien"ervaring krijg je maar eerst naargelang de tegen slagen "wel spijtig van het geld natuurlijk
heb zo eens een boot zien uit fikken midden op een water .das ook om te huilen want die brand gelijk tot de waterlijn af
en daar is echt alles opgebrand dus weg werk en tijd die je er ingestoken hebt en ook nog al het geld
jij heb gelukkig nog je loc over en kunt er een nieuwe decoder in zetten en dan hopelijk gaat het wel goed

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Raf, ik behoor gelukkig niet tot dat clubke dat een euro in 4 bijt om toch maar ergens eens iets "voor een prikje" of "aan vriendenprijsje"  te kunnen kopen hoor. Kan gebeuren, BP das brute pech maar uit geleerd .
Den Eric.

stoomlokje

Raf ,
Kijk eens terug naar mijn antwoord van toen.

Ik heb je toch verteld dat bij uw stel ( dat een ouder type is ) er maar 1 rood sluitlicht brand, en wel van achter gezien aan de rechter zijde ,

Grtjs , Saskia