Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 06 november 2016, 00:30:33 AM
Bijzonder mooi afgewerkt ! Alleen... Zou dit soort huizen niet in serie samen gebouwd zijn (en dus zonder spleet tussen de verschillende huizen) ?

Mijn huis is gelijkaardig. Er zit een spatie van ongeveer 25cm tussen de twee huizen (breedte tussenmuur). Op die spatie zit een regenpijp, of soms kast en draad voor een straatlamp. Het dak liep bij ons vroeger wel door.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

vorige week op de beurs in Wetteren vond "ons madam" dat ze toch wel graag een kerst trein zou hebben.  En liefst een redelijk grote.
Wie ben ik dan om "neen" te zeggen,zeker als het eentje is dat ik kan van WiFi voorzien en dan in de tuin laten rijden later ?

Dus ik kocht een LGB lokje (voor mooie prijs bij CC-Rails) en dat is inmiddels ge-WiFieterd en klaar voor de baan.
Er was een heel speciale ombouw gebeurd blijkbaar...  op de doos stond  "voor hogespanning".   En inderdaad tot ongeveer 20V gebeuerde er bijna niks.
Er zat een speciaal printje in (zelfbouw ?) dat ik er heb uit gehaald en dan de bedrading aangepast voor mijn eigen systeem.

Iedereen blij...   Christophe een lokje verkocht, ik een extra machientje voor op de baan, en Christine een kersttrein...

Eerst de voorbereidingen ...
A. een  L298D  printje  (dubbele H brug 2A)  met diodebrug 4A
B. een 3V3 printje voor de Esp8266
C. de nieuwe bedrading


En dan de ESP8266 WiFi er in ...


... en de lok dicht !






De  "hot-snot" lijm die alles op zijn plaats houdt wordt nog wat opgekuist en daar zie je sowieso niks meer van.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske


bollen neus

Zulke LGB locomotieven met kleine platte waggentjes rijden hier al jaren rond de kerstboom, tis eens iets anders en ge spuit ze in de "kerstsfeer".
Den Eric.

Wim66

Leuk dat Chris ook de interesse heeft gevonden Dani. Ze zal verwonderd hebben gekeken hoe jij de zaken dan weer direct openmaakt zoals met vele andere je hebt gedaan.

Nu nog de kerstboom en een ovaaltje er om heen???

Groet ook aan Chris

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

dani

Met de 2 hondjes in huis wordt het geen ovaaltje rond de boom helaas.  Het zal een statisch model in de kast worden.  Fotos volgen later nog
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Citaat van: dani op 06 november 2016, 11:54:53 AM
Met de 2 hondjes in huis wordt het geen ovaaltje rond de boom helaas.  Het zal een statisch model in de kast worden.  Fotos volgen later nog

Mijn kat doet er niets aan, die verschiet en ruikt op bepaalde feestavonden dat er in een platte wagons zelfs lekkere bitjes liggen die meerijden. En is het smullen uit een rijdende trein, das eens iets anders hé.
Den Eric.

Stieven76

Op basis van een offertes en opzoekingen een prijsraming aan het opstellen voor onze verbouwing.
Pff, zal er hier eentje even met de voetjes terug op de grond moeten zetten :) :-[ :o

Metpetergaathetbeter

#7043
Citaat van: Stieven76 op 06 november 2016, 13:54:02 PM
Op basis van een offertes en opzoekingen een prijsraming aan het opstellen voor onze verbouwing.
Pff, zal er hier eentje even met de voetjes terug op de grond moeten zetten :) :-[ :o
hier komt het er ook stilletjes opaan, lening is volgend jaar afbetaald en voor de staat niet onnodig veel te sponseren ook zo 't en 't ander gepland te doen ! :-\ ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 november 2016, 13:56:50 PM
Citaat van: Stieven76 op 06 november 2016, 13:54:02 PM
Op basis van een offertes en opzoekingen een prijsraming aan het opstellen voor onze verbouwing.
Pff, zal er hier eentje even met de voetjes terug op de grond moeten zetten :) :-[ :o
hier komt het er ook stilletjes opaan, lening is volgend jaar afbetaald en voor de staat niet onnodig veel te sponseren ook zo 't en 't ander gepland te doen ! :-\ ;)
Eindelijk een treinbaan bouwen?  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

misschien als er nog centjes over zijn :-\

3rail

Aan het na denken wat ik nodig heb voor een ombouw van een 44 er naar een 44-012.
Naast vele onder delen van Weinert zal er ook weer veel zelf bouw aan zitten te komen. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

SuSke

Citaat van: marc goovaerts op 06 november 2016, 00:30:33 AM
Bijzonder mooi afgewerkt ! Alleen... Zou dit soort huizen niet in serie samen gebouwd zijn (en dus zonder spleet tussen de verschillende huizen) ?
Zelfs als ze in "serie" gebouwd werden, de gemeenschappelijke muur werd altijd gemetst om de vloer- en dakbalken op te leggen.

Citaat van: Gerolf op 06 november 2016, 08:41:01 AM
Citaat van: marc goovaerts op 06 november 2016, 00:30:33 AM
Bijzonder mooi afgewerkt ! Alleen... Zou dit soort huizen niet in serie samen gebouwd zijn (en dus zonder spleet tussen de verschillende huizen) ?

Mijn huis is gelijkaardig. Er zit een spatie van ongeveer 25cm tussen de twee huizen (breedte tussenmuur). Op die spatie zit een regenpijp, of soms kast en draad voor een straatlamp. Het dak liep bij ons vroeger wel door.

Die regenpijp zal er wel "later" geplaatst zijn. Bij de bouw van dit soort huizen werd de afvoer van het vooste dak met een goot door de zolder naar achter gebracht, meestal aan de kant van de deur/gang.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Initieel heb ik afzonderlijke geveltjes gepland om de bouwer zo toe te laten ze stuk per stuk apart af te werken.

Nu, na veel interesse/gesprekken op de expo heb ik beslist dat de set zal gesneden worden zoals de klant wenst. Zal dus in stukjes kunnen, of net als het origineel in één stuk doorgemetst... Gezien dit steeds op bestelling zal gebeuren kan ik me die vrijheid veroorloven en is iedereen happy... ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: SuSke op 06 november 2016, 16:12:21 PM
Bij de bouw van dit soort huizen werd de afvoer van het vooste dak met een goot door de zolder naar achter gebracht,
Dat lijkt me een beetje dom. Als er een verstopping optreedt krijg je al dat water in huis.