Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

Iedereen was goed bezig vandaag!

Ik heb 5 stukjes bovenleiding van elk 40 cm in mekaar gesoldeerd. Het lijkt niks, maar 't is veel werk...
Foto's zijn voor later, als ze ook opgehangen en geschilderd zijn. De palen staan er al!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

2012

Ik zag deze week LED's lint van 5 meter in de aanbieding in de aldi en heb twee stroken aangebracht om schaduw station te verlichten, héél handig :-)
Nu kan ik beter de kop-staart aanrijdingen zien gebeuren in mijn druk schaduw station  ::) ::) ::) ::)


Stieven76

Citaat van: Valentijn op 29 november 2015, 20:35:40 PM

Na twee jaar de draad weer opgenomen met het bouwen van seinen.



Valentijn

Best knappe seinen. Heb je die volledig zelf ontworpen?

dani

@Kurt : heb je daar RGB  LED strips voor gebruikt ?  of zie ik het verkeerd en zijn het gewoon witte ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Valentijn

Citaat van: Stieven76 op 29 november 2015, 23:11:15 PM

Best knappe seinen. Heb je die volledig zelf ontworpen?


Toch niet, het bouw process werd reeds gebruikt in de club.
De basis is een zelfbouw kitje van Conrad welke aangevuld is met enkele onderdelen in messing.
Ik zal deze avond een foto plaatsen van een reeds afgewerk model.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

2012

Citaat van: dani op 30 november 2015, 08:32:48 AM
@Kurt : heb je daar RGB  LED strips voor gebruikt ?  of zie ik het verkeerd en zijn het gewoon witte ?

RGB yep, maar op de foto opname branden idd de witte, maar kan der alle kleurkes mee maken :-)

dani

ik dacht inderdaad het typische  "composiet wit" te zien op de foto (zo wat regenboog effect op de lichtjes).
Leuk dat je alle kleurtjes kan maken maar voor een schaduwstation lijkt met gewoon (zacht) wit toch het simpelste en goedkoopste.
Maar zoals je zei, promoties in de Aldi...  daar kan je het vaak niet voor laten en de kleuren zijn mooii mee genomen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Valentijn


Niet de beste foto door het gebrek aan licht.  :(



Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

59erke

Citaat van: 2012 op 29 november 2015, 23:08:23 PM
Ik zag deze week LED's lint van 5 meter in de aanbieding in de aldi en heb twee stroken aangebracht om schaduw station te verlichten, héél handig :-)
Nu kan ik beter de kop-staart aanrijdingen zien gebeuren in mijn druk schaduw station  ::) ::) ::) ::)



Ik heb deze ook eens gekocht een aantal jaren terug.

Ik geef u wel een goede raad, kleef ledstrips nooit rechtstreeks op hout of op uw baan maar altijd in een aluminium profiel of desnoods een plat aluminium latje. als uw leds lang branden kunnen deze onvoldoende koelen en kunnen ze defect geraken, zeker de goedkopere uit aldi of dergelijke. (spreek uit ervaring)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

reeves

Vitrine kasten leeggemaakt pfffff op een paar jaar krijgt ne mens nogal wa tesamen z'n , treinen staan nu in de slaapkamer op ingemaakte kast , snelle telling:80nmbs loks en der staan der nog ne hele hoop op de baan en in de doosjes.
Mooi zicht wel morgen eens ne foto van trekken

Love my hobby!!

reeves

Valentijn, mooie seinen , hoe heb je de zwarte plaat met de witte rand verwezenlijkt ?

Ondertussen ook wat bomen geplaatst op de baan met een optisch effect de grote bomen van voor en de kleintjes meer naar achter , geeft zen zeer mooi en leuk resultaat. Weg aangelegd met grind wat voorhanden was in de groeve die ik aant verwezelijken ben, voor het drogen van de grind ff de camions erdoor laten rijden om bandensporen na te bootsen

Foto's ervan volgen in m'n topic

Groet Tom

dani

Citaat van: Valentijn op 01 december 2015, 21:26:05 PM
Niet de beste foto door het gebrek aan licht.  :(
Valentijn
Toch de moeite hoor ! werk je ook op bestelling ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Citaat van: Valentijn op 01 december 2015, 21:26:05 PM

Niet de beste foto door het gebrek aan licht.  :(

Valentijn

Proper seintje  ;)

janieburton

Citaat van: Valentijn op 01 december 2015, 21:26:05 PM

Niet de beste foto door het gebrek aan licht.  :(



Valentijn

Zeer mooi!!
 

Valentijn

Citaat van: reeves op 01 december 2015, 21:42:39 PM
Valentijn, mooie seinen , hoe heb je de zwarte plaat met de witte rand verwezenlijkt ?

Ondertussen ook wat bomen geplaatst op de baan met een optisch effect de grote bomen van voor en de kleintjes meer naar achter , geeft zen zeer mooi en leuk resultaat. Weg aangelegd met grind wat voorhanden was in de groeve die ik aant verwezelijken ben, voor het drogen van de grind ff de camions erdoor laten rijden om bandensporen na te bootsen

Foto's ervan volgen in m'n topic

Groet Tom

Gewoon een afbeelding zoeken via google, deze scalen naar de juiste grote, afdrukken, bijknippen en aanbrengen met wat pritt of velpon.

a propos: De kapjes voor de lampen zijn op maat gesneden uit een stuk zwarte krimpkous.

Valentijn

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana