Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Doornroosje

De 2 delen van het opstelstation zijn ondertussen vastgelegd. Nu bezig met de keerlus erachter, dan de helix omhoog en testen!

bollen neus

Zijn er hier mannen die weten of bij een spoor O model Heljan Nohab model de mazouttank uit elkaar moet om de luidspreker in te kunnen plaatsen? Of mag deze samen blijven ?
Den Eric.

Ben

Dani, de plaatjes heb ik gekocht bij Kees-Jan. Zijn reeds op kleur, als alles ligt wordt de boel nog wat bezand, begroend en vervuild. Maar eerst moet de damwand af geverfd worden.

Gr, Ben.

TBCédric

Intussen is de helderheid van mijn stuurstand aangepast en zijn de draden in de B-wagen weggewerkt.

Let op: In realiteit was het vele malen donkerder en het licht ook veel zachter.




Voor: (en is de werkelijke situatie qua licht)



Na:


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Vooral het 2e klas rijtuig is zeer geslaagd vind ik, de plastic van het stuurstandrijtuig is precies nogal doorlatend ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 22 september 2015, 23:13:13 PM
Vooral het 2e klas rijtuig is zeer geslaagd vind ik, de plastic van het stuurstandrijtuig is precies nogal doorlatend ...

Dank je!

Het eerste rijtuig is ook heel wat daarvoor voorzien van verlichting. De Os.Kar is inderdaad wat doorlatend maar ik wil het interieur toch volledig herschilderen dus zal er ineens ook een zwart laagje voorzien worden.  ;) (Was ik al een tijdje van plan)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bollen neus

Alles opgeruimd en overtollig materiaal weg gedaan, alles proper ikke moe en mijn vrouw content.
Den Eric.

raf

heeft er iemand een foto van een grote brossel (4903)maar van de radiatoren op het dak
ik weet dat de kleine brossel er 8 heeft liggen maar ik vermoed dat de grote broer er meer heeft maar niet juist hoeveel
dacht 10 maar dan in een groep van 6 en een tweede van 4  met daar tussen een soort van beugel
echt niet veel over te vinden zo
hopelijk zie ik er in genk op de beurs eentje rijden of staan om een idee te krijgen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Voor vandaag zal het wat kleine onderdelen spuiten worden en vernissen, ook de spiegels plakken met zilver folie.
Den Eric.

OlivierV

Knoeien met bitmapmanipulaties in C#.

Voelt toch een beetje vreemd aan, zeker in een ongeziene programmeertaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 24 september 2015, 21:39:41 PM
Knoeien met bitmapmanipulaties in C#.

Voelt toch een beetje vreemd aan, zeker in een ongeziene programmeertaal.

c#, mijn alledaagse speeltuin. Love it  ;D

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 24 september 2015, 23:31:41 PM
Citaat van: OlivierV op 24 september 2015, 21:39:41 PM
Knoeien met bitmapmanipulaties in C#.

Voelt toch een beetje vreemd aan, zeker in een ongeziene programmeertaal.

c#, mijn alledaagse speeltuin. Love it  ;D
Uiteindelijk valt het wel mee, toch als je al wat kan programmeren. Het is gewoon weer een andere syntax die je al doende leert.

Dat is dan weer een taal extra die op het lijstje mag waar talen waar ik ervaring mee heb, het gaat dan van Nederlands, Frans, Engels, Spaans naar Java, JavaScript (want dat leren we nu ook in webscripten), C#, C (om arduino bordjes te programmeren in het vak microcontrollers) en dan nog VB.net uit een ver verleden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Tja, als je zo snel een programmeertaal op uw lijstje zet, dan zal ik mijn lijst niet publiceren, zou niet willen dat het hier vastloopt :-)

dani

ditto .....


Ik heb ooit eens een artikel gelezen over    Visual Java, telt dat dan ook mee als  "gekend" ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 25 september 2015, 09:58:57 AM
Tja, als je zo snel een programmeertaal op uw lijstje zet, dan zal ik mijn lijst niet publiceren, zou niet willen dat het hier vastloopt :-)
Ghohja, snel op het lijstje zetten is veel gezegd he, pakweg na het eerste semester zullen ze der eigenlijk ook effectief mogen opstaan, want dan zal ik er ook echt kaas van gegeten hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan