Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

vandaag in genk aan de vijver gestaan en 1200 kinderen die daar aan onze stand gestaan hebben
dan weet je het ook als je alles terug hebt ingeladen hoe zwaar de dag geweest is





gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

grove den

Bedankt mannen voor al die complimenten!!...
Maar het is inderdaad nog een ietwat te "eentonig"/"saai"...hoewel ik op eigen foto's best wel vlaktes met gras tegenkom die net zo "saai"zijn als deze...ter informatie:Opdrachtgever wilde het volgende: het -rotsachtige-landschap/de grassen behoren  er al een beetje ( zonnig)herfstachtig uit te zien, vandaar de  overheersende dorre kleur.
Maar we "klungelen"verder.... ;) ;D

Jos

Martin Welberg

Ziet er goed uit Jos, zonnig, dor...her en der wat van die roodbruine vezeltjes misschien..pufje spuitlijm iets strooien (iets..)

Mattias

Midden februari 2x Lima re4/4'tjes op de kop kunnen tikken.
Het gaat om BLS elektrische locjes die Lima begin de jaren 90 op de markt bracht.

Na een poetsbeurt van alle componenten en smeren waar nodig en evenzeer anderhalve maand lang vloeken op het digitaliseren, ben ik blij dat de loc digitaal rijdt en met SMD-leds is voorzien.
Het heeft een lange tijd geduurd om uit te zoeken en te proberen de decoder weg te krijgen.
Uiteindelijk is het gelukt en werkt alles.

Met functie 0 heb ik ervoor gezorgd dat de 3 koplichten aan weers zijden met de rijrichting meegaan.
Met functie 1 en 2 kun je afzonderlijk het rechter sein aansteken of uitdoen in verband met het sluitsein.
Alles met SMD 0603.. Miljaar, klein!!  ::)

Maar het werkt!
Me happy!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

dani

tussen de conference calls voor 't werk door, Gerolfkes aan het doen....    (printjes aan 't solderen met "allesetende LEDjes")      9 van de 22 klaar.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Citaat van: Mattias op 21 april 2015, 17:55:30 PM
Midden februari 2x Lima re4/4'tjes op de kop kunnen tikken.
Het gaat om BLS elektrische locjes die Lima begin de jaren 90 op de markt bracht.

Na een poetsbeurt van alle componenten en smeren waar nodig en evenzeer anderhalve maand lang vloeken op het digitaliseren, ben ik blij dat de loc digitaal rijdt en met SMD-leds is voorzien.
Het heeft een lange tijd geduurd om uit te zoeken en te proberen de decoder weg te krijgen.
Uiteindelijk is het gelukt en werkt alles.

Met functie 0 heb ik ervoor gezorgd dat de 3 koplichten aan weers zijden met de rijrichting meegaan.
Met functie 1 en 2 kun je afzonderlijk het rechter sein aansteken of uitdoen in verband met het sluitsein.
Alles met SMD 0603.. Miljaar, klein!!  ::)

Maar het werkt!
Me happy!

Foto foto  ;D

reeves

Den hof...... Twee gigantitische 80's stuiken uitgedaan, twee keer in mijne vinger gezaagd voor de verandering  ;D, 20 europalleten "gekregen" van opt werk en tuinmeubels gemaakt met laatstgenoemde.

Nog te doen, betonneke gieten waar de stuiken stonden, om een terrasje te maken.
Afdak plaatsen boven terras.
Open haardje integreren in het totale plan.

Maar eerst pintje drinken in m'n nieuwe tuinstoel  ;)


Groet Tom

Rangeerduivel

Citaat van: reeves op 23 april 2015, 16:16:51 PM
Maar eerst pintje drinken in m'n nieuwe tuinstoel  ;)

EN DAN VERWONDERD ZIJN ALS JE WEER IN JE VINGERS ZAAGT!!! ;D ;D ;D

;)

reeves


eddy

Dag allemaal,
mijn interpretatie van de wisselsteller van Peter van Gestel in MSM 144.Dit gaan we toepassen op de volgende baan ,nl een trambaan annoo de jaren stillekens in Westerlo.





groeten eddy

raf

op het benelux forum iets zeer interessant gevonden maar ik kan dit hier dus niet posten
daar zijn dus afbeeldingen te vinden van belgische trein samenstellingen en van korte trein stellen
loco en 3 wagons BV
BV van maastricht naar genova
een reeks 60 loco ,dan FS ABZ uic ,dan een NS planD en dan een NS DS stalen D ,
moet toch in model te doen zijn want die NS DS heb ik reeds en die plan D moet nog ergens in een doos steken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: raf op 25 april 2015, 08:26:21 AM
op het benelux forum iets zeer interessant gevonden maar ik kan dit hier dus niet posten
daar zijn dus afbeeldingen te vinden van belgische trein samenstellingen en van korte trein stellen
loco en 3 wagons BV
BV van maastricht naar genova
een reeks 60 loco ,dan FS ABZ uic ,dan een NS planD en dan een NS DS stalen D ,
moet toch in model te doen zijn want die NS DS heb ik reeds en die plan D moet nog ergens in een doos steken
gr raf

Raf er zijn heel wat mooie korte treinsamenstellingen hoor.

Sommige van 2 rijtuigen, andere van 2 of 3, ideaal voor op de kleinere modelbanen en allen realistisch.

Zo uit het hoofd vind ik de volgende wel mooi

- 55 voorzien met elektrische verwarmingsketel (blauw of geel/groen met blauwe streep kan ook) met 3 i10 rijtuigen + 1 dms (oranje)
- 55 zoals hierboven met 4 bordeaux M4 rijtuigen en eventueel een oranje dms erbij
- 55 zoals hierboven met oranje dms, 1 i10 en 2 zwitserse groene rijtuigen met witte deuren, geen idee hoe die rijtuigen heten, maar Ls models bracht ze onlangs in set van 2 uit.
- 27 met die 2 zwitserse rijtuigen.
- 27/21 met 1 MU/T2 en 1 I5 BC10 en/of I6 BC10 en daar een stuk of 2-3 blauwe of groene DDm's achter (autotransporters).
- Reeks 13 of CFL 3000 met 3 i10/i6 rijtuigen, kunnen er van verschillende kleurstellingen zijn of allen dezelfde...

Zo kan je nog wel even doorgaan.

http://beluxtrains.net/indexnl.php
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Mooi werk Eddy.
Dit ziet er een pak beter uit dan mijn geklungel.

rixke rail

De oude "Vandemoortele"-loc heeft zijn afwerking gekregen : een effect van vlampijpen achter de openstaande rookkastdeur.


Om zijn bestemming te krijgen : een oude roestbak op het locloods-diorama :





Een regenachtige zondag wel besteed ..
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric die lijkt er al heel lang te staan, zo helemaal in het roest, misschien ook loskomende delen imiteren?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154