Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

marc dit is HO schaal en ik zit met de beperkingen van mijn machine
de midden stijl kan ik nog wat dunner maken dat gaat geen probleem geven maar ik dacht dat ze allemaal even breed waren
de beperking is dat ik geen rechte hoeken kan maken maar ach daar valt mee te leven (ikke toch)
eens op de baan gaan zetten en kijken hoe ze het doen lijk me beter

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Bah Peter, ieder zijn ding, het zit al een hele tijd in ons gamma en als je nog fijner wil kan je het nog altijd etsen, maar nooit aan onze prijs...en idd. indertijd waren we tevreden met die van Jocadis, in vergelijking nu is het tamelijk lomp...

De industrie afsluiting van de spoorwegen, fijner kan eventueel nog, maar zeer fragil, het fijnste heeft Luc dooms, de aller fijnste afsluiting staat op zijn brug...



Zelf de punten staan er op !!!!!


loebaske

enne Raf, je heb uw machiene en vind het heel normaal dat je voor u zelf produkten maakt, voor C-Traccs is het zuiver voor fabrikatie ten voordele van de modelbouwer, en al onze prijzen zijn in alle winkels hetzelfde en voor die prijs kan je het niet zelf maken....maar swat, je heb gezien wat de mogelijkheden zijn....ook in N en Z

bollen neus

Decals aan het plaatsen en kleine onderdelen monteren op MY1160 das prachtig werk bij dit weer.
Den Eric.

raf

eric mijn machine is niet alleen trein gerelateerd want treinen doe ik tot de laatste dag van maart,
vanaf april dan is het weer boten tijd
dit is wat ik bouw

en belgische spul is dus in deze tak van modelbouw dus onbestaande

en dat jullie mooi spul verkopen ok dat is inderdaad waar en daar ben ik zeer blij voor dat jullie mensen in de mogelijkheid stellen om zulks mooi's aan te kopen

maar als modelbouwer zie ik gewoon het RTR spul meer en meer op de markt verscheinen en dat gaat niet ten goede van de hobby
ik doe reeds meer dan 40 jaar aan modelbouw en zit al 35 jaar in het bestuur van een vereniging en zie met lede ogen de modelbouw achteruit gaan.
de wildgroei in de luchtvaart afdeling is enorm dat het zelfs aan onze ministers hun oren komt dat er problemen mee zijn qua privacy (mini camera's)
bij de schepen al het rtr spul zonder iets te vragen pleuren er mensen een boot ergens in een vijver of kanaal en als er dan schade word berokkend dan zijn ze weg want een verzekering ho maar
auto's het zelfde ,het laatste ongeval in nederland dat er iemand door een 1/12 buggy is onderuit gereden met beuken tot gevolg en niemand had iets gedaan

met treinen heb je natuurlijk dit probleem niet zo zeer maar ook hier is de hobby aan het weg kwijnen
en of dat komt door dat iedereen aan het zelf bouwen is gegaan ?????denk het niet
ik denk dat het inderdaad meer aan de prijzen van de te kopen goederen valt
als ik iets maak dan moet ik nog steeds een plaat styreen/abs kopen hoor .
maar daar hoef ik niet voor in een modelwinkel te zijn dat kan ik ook in een kunst atelier waar het over het algemeen goedkoper is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

@Peter : ergens heb je een punt, maar wat dan met de madammen die in de  "vakwinkel" een paar schoenen gaan passen, kleur en model kiezen, nummervan op de doos noteren en dan diezelfde bij Zalando bestellen ?   zelfde principe.   Ze pakken ook de kleine zelfstandige zijn brood af, integendeel, ze misbruiken hem nog om gratis te gaan passen .

Het s gewoon een fenomeen in onze maatschappij...  we kunnen er niet omheen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Had al eens eerder foto's gezien van je boten modelbouw en doe er men hoedje voor af, tot op heden lazerd C-Tracss niets voor de botenbouw, reden is ook dat men niet weet wat de hobbyist wenst....

raf

eric daar zit steeds het probleem
jullie hebben vast gestelde maten HO, Z, N, O, enzo.
bij de modelboten is dat een zooitje van jewelste
mijn belgische boten zijn schaal 1/50
een vereiste om bij frimobelmar te mogen lid zijn
en dat is een mooie schaal maar een duikboot van 63 meter op 1/50 is niet te doen
of hij word groot en zwaar of je krijgt er niet voldoende electronica in
mijn duikboten hebben een zolang ze in de auto passen schaal
de langste is 2.40 meter en ongeveer een 35 kilo lomp zwaar

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Ben content met het resultaat zover, beide zijden zij gedaan met decals, geen van beide kanten is hetzelfde, voordeel van dit model dat het een eigen creatie is dus niets moet alles kan. Deze namiddag nog een paar zetten (decals dus) en dan wat vernissen.In beste geval nog wat onderdelen monteren maar hangt van de vernis af.
Ook ben ik er nog niet aan uit voor dak en eventuele vervuiling want das een vree discussiepunt hé ?
Voor de cabines is de keuze al gemaakt, met personeel en een speciale dame in.
Tis al een vruchtbare week geweest.
Den Eric.

Johnnytrein

"Tis al een vruchtbare week geweest" Hoezo heb je iemand zwanger gemaakt dan?  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bollen neus

Citaat van: Johnnytrein op 21 februari 2015, 15:01:02 PM
"Tis al een vruchtbare week geweest" Hoezo heb je iemand zwanger gemaakt dan?  :)

Ja hoor de roze spruiten.
Den Eric.

loebaske

ben bezig met brood te maken en voor deze avond rundstong in madeira ....is eens wat anders dan modelbouw  :D :D :D

gardevil

Zet maar een bordje meer, ik kom eten :)

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loebaske

 :D :D :D :D :D zal koud zijn tegen dat je er bent  :) :) :)

Dirkh

Citaat van: loebaske op 21 februari 2015, 16:19:11 PM
ben bezig met brood te maken en voor deze avond rundstong in madeira ....is eens wat anders dan modelbouw  :D :D :D

weeral ene die naar jeroen meurs heeft gekeken. Morgen dus stoofvlees ??