Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Bruggetje gebouwd voor het wegverkeer  :)

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Naizzzzzz !!

Foto set up in elkaar flansen voor een fotoshoot, moet plaatjes maken voor de 2015 0n30 Annual..

Kees-Jan

Vanmiddag een Nederlandse Lok op bezoek gehad in spoor 1:

NS 6454 by Rail-Kees, on Flickr

NS 6454 by Rail-Kees, on Flickr

Snel wat plaatje gemaakt.

raf

99.99% van mezelf is stijf
heel de dag buiten in de sneeuw aan het werken geweest een bouwplaats in orde aan het maken zodat ze maandag met de grond werken kunnen beginnen.
een 40 tal eiken omgelegd en klein gezaagd en voldoende dragers om alles naar de straatkant te dragen .ik ben der al aan bezig van donderdag en nu is het haast klaar
alles is vandaag gehakseld en de klimop is ook door de hakselaar gegaan maar die is niet weg gereden die is blijven liggen
die gaat met de grond werken mee weg.
ja jongens nu voel je pas dat je geen 28 meer bent
nu badje in en lekker ontspannen en dan een pijnstiller en dan dodo in mijn bedje tot morgen vroeg 7 uur en dan weer er tegen aan
dan is het aanhangers vullen en terug leeg maken bij mij thuis en de rest klieven dat het een lieve lust is
en dan hopelijk tegen volgende week zondag is alles achter de rug en ikke pertotalle

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

ja luc een mens moet wat met zijn vrije tijd doen hé
hopelijk van daag laatste boom vellen en dan nog wat stronken kortwieken
voor de rest hout uit dragen en de grond zo klaar maken dat de grondwerkers kunnen beginnen
dan is het kwestie van tientalle aanhangers hout naar mij thuis rijden en stapelen
maar het gaat goed komen  zolang het weer blijft mee spelen tenminste

voor hun die naar hoeselt gaan goeie vangst want zelf kan ik niet gaan dus zal voor de volgende keer zijn
en ik had nog zoveel zeegras nodig de ju

gr raf 

Mattias

Citaat van: Peter op 24 januari 2015, 15:54:38 PM
Een van de moeilijkste te onderhouden:
De Roco baureihe 52 DCC sound

Ik begin compassie te krijgen.. :-)
Het is vaak al zo moeilijk om alles te reinigen/smeren op een draaistel met 2 assen.. Laat staan een geheel arsenaal assen!  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Koperen plaat met uitlaat bevestigen op dak en de beide gesoldeerde messing roosters in de voorziene gaten plaatsen. Goed verlijmen langs binnen kant en daarna met plamuur alles dichtsmossen. Grondverf opzetten (als het weer dat toelaat ook van temperatuur) Tis nogal fris in de garage.En nog extra foto's gaan opzoeken voor platforms aan zulke machines. Dan zal deze dag er wel al opzitten denk ik.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Evan, fraaie brug ! Je zou bijna jaloers worden dat ook te kunnen !

Kees-Jan opnieuw fraai materiaal die zelfgemaakte loc !

Groeten Peter ;)

raf

deze week ook nog geen modelbouw maar wel schaal 1/1

zoals te zien is er nog veel werk want dit moet nog allemaal op de aanhanger en naar mij  thuis en dan weer uitgeladen en opgestapeld
hopelijk tegen zondag alles weg gewerkt en gestapeld
dan terug modelbouwen

gr raf

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

als die van u al zeer doen Luc hoe moeten die van mij dan niet voelen LOL

maar binnen drie jaar knetter knetter in de kachel dan pas is dit goed hout te noemen
nu is het bagger zoals het daar nu licht

gr raf

Metpetergaathetbeter

4 keer warmte van, het kappen, het inladen, het stapelen en weer verbranden ! Of hoe je efficient je kunt verwarmen met hout !

Groeten Peter ;)

raf

nee peter je verhaal klopt niet

kappen doen we niet meer dat is kettingzaag werk maar je krijgt het er ook warm van (1)
dan het naar de kant dragen waar het kan gekloven worden (2)
daarna het klieven en op een hoop gooien (3)ps een meisje heeft deze hoop gekloven
daarna in de aanhanger stapelen en weg brengen (4)
dan terug uitladen en opstapelen (5)
het hout moet 3 jaar drogen maar na 1 jaar moet je her stapelen want anders flikkerd heel de berg om (6)
na 3 jaar alles in bakken laden om deze binnen te kunnen dragen zonder om de 10 minuten binnen /buiten te hoeven gaan (7)
en dan eindelijk in de kachel ,knetter ,knetter ,(8)

gr raf

Metpetergaathetbeter

nee eigenlijk 8 keren als je daarna aan al je geleverd werk terugdenkt ! ::) :-\ ;D