Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

gardevil

Smd ledje in flipperkast aan het freubelen. Grrr die dingen zijn zo klein dat ik ze zelfs bijna niet zie liggen. Ook niet met mijn bril op !
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

Zo de gaten zijn gedicht, koperen plaat gemaakt  en reeds een uitlaat geplooid in messing reepje en gesoldeerd. Morgen waarschijnlijk plooien van ronding zoals dak aan die plaat, rest wordt verder geplamuurd. Dus nog wat schuurwerk voor de boeg.
Heeft precies al binnen gesneeuwd hier in de garage maar das gemakkelijk op te ruimen.
En hopelijk krijg ik deze week de onderdelen hier binnen voor  op het dak.
Den Eric.

Davy

Allé en deze zijn de laatste se want ik begin te dromen van wielen :) Men wieltjes voor de LSM reeks 1328
Links de Vectron, midden de reeks 1328 en rechts de reeks 1328 LSM norm.


bollen neus

Zo alles is mooi glad geschuurd op dak, nog even wat extra filler opgezet, nu laten drogen, we gaan dit een paar keer nog moeten doen maar het zwaarste werk is reeds achter de rug. Plaat en uitlaat liggen gereed om gesoldeerd te worden en dan is het een gat voorzien in dak waar uitlaat deels in gaat verdwijnen.
So far so good. Daarna is het plaatje op lijmen en de beide roosters monteren in de voorzien gaten. Ook wat opvullen met fijne plamuur en afschuren is de boodschap.
Winterlandschap is reeds verdwenen in mijn garage.
Ik ben nu ongeduldig aan het wachten voor de bestelde onderdelen die ik nodig heb om verder het dak af te kunnen werken. Er was helaas niets in mijn brievenbus gevallen deze week.
Den Eric.

raf

avomd

al een paar dagen bezig eiken bomen om te zagen op een bouwplaats die vrijgemaakt moet worden

niet te doen want maandag moet alles weg zijn want dan komen de grondwerkers
50 stuks van gemiddeld 30 cm doormeter en de dikste was meer dan 45 wand mijn zaagblad kwam er niet door heen en das 45 cm

nu op 2 dagen alles plat gelegd en de helft reeds verzaagd op maat
4 aanhangers van 0.5 ³ reeds gekloven en morgen der weer tegen aan
ik voel mijn armen niet meer LOL
tja op zulk een ogenblik voel je dat je geen 20 meer bent
die van boels verhuur die zijn gek
1 dag is 43 euro zonder benzinne,olie en ketting
twee dagen is 86 euro
en een week is 100 euro en ik krijg 20% korting dus ????????????
kan ik beter voor een week huren en het morgen en zondag een beetje kalmer aan doen want we zitten daar goed op schema
morgen 2 man der bij voor de hakselaar (op een tractor) om al het klein hout te versnipperen
voor de rest wat er nog ligt klein zagen en klieven
alleen het weg rijden van de aanhanger daar gaat nog tijd in kruipen mijn gedacht
dus resultaat is niks modelbouw en en zo stijf als een plank
gr raf maar het was lekker weer om buiten zo bezig te zijn want ik had geen kou al vroor het heel de dag
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Zeg Raf, is dat in 't echt of op uw modelbaan?

raf

hahaha in't echt Hugo
om de baan was da niet zo pijnlijk geweest
want wa moet ik me een ketting zaag van boels op mijn baan gaan uitrichten in hemels naam
seffens nog proberen om een malletje te maken van de wei paaltjes die ik van de week gefreesd heb

je waarom een malletje omdat het goedkoper uit komt en ik sneller veel paaltjes kan maken
als je der maar 10 nodig heb kun je ze frezen maar meer dan 100 is gieten goedkoper

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Aan het zoeken hoe die pannen nu eigenlijk op dat huisje moeten liggen.
Pffff, metser, architect, schrijnwerker en nu dakwerker,  en niet vergeten electrien, programeur en waarschijnlijk nog een paar beroepen die ik vergeet, je moet het allemaal kennen om een simpel modelhuisje juist na te bouwen.

bollen neus

Tja het leven kan hard zijn hé Dirk.
Den Eric.

SuSke

En dan zeggen er mensen dat wij geen veelzijdige hobby hebben omdat we alleen maar met treintjes spelen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 23 januari 2015, 22:54:54 PM
En dan zeggen er mensen dat wij geen veelzijdige hobby hebben omdat we alleen maar met treintjes spelen  ;) ;)
Dat zijn dan die met een bekrompen geest.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

Citaat van: raf op 23 januari 2015, 18:41:37 PM
...want wa moet ik me een ketting zaag van boels op mijn baan gaan uitrichten in hemels naam...

...Een onweerstaanbare drang...  ...Heb ik soms goesting in...  ...met mijn baan wel te verstaan!  8)

Groetjes, Peter


raf

Hallo Peter

ja ik ken het gevoel maar ik zou dat dan met sommige mensen willen doen LOL
eigenlijk ben ik 40 jaar geleden begonnen met de planning van mijn baan en van het originele ontwerp en ik ben nog nooit erg afgeweken
alle blokken die ik geplant had komen ongeveer op de voorziene plaats te liggen
qua verzorgings depot zijn er wel wat sporen bij gekomen maar het algemene beeld wat ik voor ogen had is gebleven
de TGV lijn is er bij gekomen maar die kon zonder problemen mee geïntegreerd worden in de bestaande planning
daar moest niets speciaal voor omgelegd worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bekie

Even terug naar de discussie over de belgische vlag etcetera. Misschien een idee? Om de vlag van Neutraal-Moresnet te gebruiken: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw?
 

adrievans

Citaat van: bekie op 24 januari 2015, 13:15:32 PM
Even terug naar de discussie over de belgische vlag etcetera. Misschien een idee? Om de vlag van Neutraal-Moresnet te gebruiken: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw?

Ga me dit eens uitleggen,horizontale banen die vertikaal lopen.  :o
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.