Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Tom een robuuste rollenbank, en leuk dat je zelf iets gemaakt hebt, maar voegt volgens mij niets extra's toe aan wat ik al jaren in huis heb, prijs zou ik graag weten uit nieuwsgierigheid. Maar niet meer nodig want ik heb het al gevonden Google is mijn vriend.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Heb me zo een rol testbank gekocht van die Duitser (of was het een Oostenrijker) en meteen nog rollagers bij gekocht, ook voor N en was voor een prijsje 59€, heb daar een connector aangezet, zo moet ik maar aansluiten, niet in gebruik gaat die in een plastieken platte doos tegen stof en vuil in de lagers  ;)

Cozzy

Hallo,

sinds lange tijd terug de rust gevonden om eea uit te proberen.
Hieronder enkele plaatjes van een probeersel van een goederenspoor met 'oude' toegangsweg.







Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

dani

fijn, man !    een leuke scène
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirkh

Tom, je mag altijd wel wat stukjes komen proberen op mijn baan  ;D

raf

ja Tom als je u verveelt ja mag hier altijd komen hobbyen hé.
ik heb nog zo een 20 meter van die straat te doen en dan het station's plein nog .
dus je kan je hier gewoon uitleven en ik voorzie je wel van sneuk en drank op tijd.

LOL

het is wel zo ik heb nu een frees machine maar kan ik daar ook die klinkers mee frezen ???
het enige probleem is dat ik die 8 meter er niet in een keer onder krijg
dus hoe ga ik dat oplossen want zo al die steentjes appart maken dan krijg ik hartkloppingen

eens kijken hoe ik het kan oplossen ik heb 40 cm lengte en 30 cm breed wat ik in een keer kan doen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Citaat van: Michael op 16 januari 2015, 09:19:03 AM
Tom een robuuste rollenbank, en leuk dat je zelf iets gemaakt hebt, maar voegt volgens mij niets extra's toe aan wat ik al jaren in huis heb, prijs zou ik graag weten uit nieuwsgierigheid. Maar niet meer nodig want ik heb het al gevonden Google is mijn vriend.

Hallo Michael ,

De rollebankje is begonnen als een "verveling" op m'n werk, was kalm en rustig, ik werk in den onderhoud en had nog geen testbankje voor m'n treinen.
Dus waarom eens niet zelf proberen maken, als Google u vriend is kan je ook de evolutie zien van de allereerste tot het huidige model.
Ik plaatste dit ook op een ander forum , was hier nog niet bekend, en er kwam zoveel reactie op van mensen die ook zo een bankje wilden.
Dus af en toe maak ik er eentje, niet voor commerciële doeleinden want ik ben geen zelfstandige, gewoon als vriendendienst, de prijs die ik vraag is eerder de kosten van het materiaal, de uren reken ik niet door.
Ik vraag me wel af als je via Google m'n rollebankje hebt gezocht , naar de prijs waar je bent uitgekomen want bij mijn weten heb ik nooit een prijs geplaatst in een topic over de rollebankje.
Heb je de link? Ben benieuwd :)

Voor de nieuwsgierigen, ik vroeg rond de 50€ voor een bankje en geloof me voor da geld kan je het zelf niet maken, de mensen die er eentje hebben van me zijn trouwens één voor één zeer tevreden met het testbankje , meer moet da niet zijn voor me  ;)

Groet Tom

Michael

Tom prijs staat gewoon in een van je reacties op het andere forum. Ik word alleen een beetje flauw als men vraagt wat iets kost, en dat is niet specifiek naar jou toe he Tom, maar in het algemeen dat men dan afhaakt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Schoon tafereeltje  net echt.

Gaten zijn gedicht op dak, nu tussenstukjes gaan snijden en dan plamuren. Afschuren zal maar voor volgende week zijn, te druk week end.
Ook al de buffelplaatjes gemaakt in rood koper, 2 gebogen en 2 platte .
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michael op 16 januari 2015, 17:05:56 PM
Tom prijs staat gewoon in een van je reacties op het andere forum.
iets met een 3  ;D

groeten Peter ;)

minitreintje

Eerste stapjes zetten in 3D tekenen met FreeCAD:



Groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

OlivierV

Prachtig tafereeltje Tom, echt mooi. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Hallo,

Dani, Dirk, Raf en Olivier thanks voor jullie reacties!

@ Dirk en Raf: niks zo fijn als zelf proberen  ;)
Ik heb me laten inspireren door PeterVG zijn 'Hamsart', echt de moeite!

Heb vanmiddag nog een fotootje gemaakt met natuurlijk zonlicht:


Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

minitreintje

Ziet er echt goed uit!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino