Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

sn00zerman

Citaat van: raf op 27 november 2014, 18:11:09 PM
alle mogelijke info opzoeken over de stepcraft frees machine die er gaat komen
denk van de week eens naar NL te rijden om ze te gaan bekijken en eventueel meteen mee te nemen
nu nog eventjes denken welke spindel ik ga nemen

gr raf

Hey Raf,

Ik heb een Elektor Profiler van Colinbus. Qua spindle heb ik er een Kress FME1050 op zitten. héél tevreden van.
Veel hangt natuurlijk af wat je er mee wilt frezen. Ik frees er acrylaat mee, printplaten, MDF tot 12 mm en messing.
(voor alu & metaal heb ik een grote frees staan, een HBM BF-25, zelf omgebouwd naar CNC)
Zorg dat je zowieso eentje hebt die voorzien is van kogellagers. Zo'n Ferm of Dremel toestanden zijn absoluut niet geschikt om als spindle te gebruiken om te frezen.

succes,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


reeves

Update time, de ECOS en koploper gedaan, een roco HLD6241 een onderhoudje gegeven, ging op de c-rail wissel de hoogte in, had nog =wielen, deze ff op maat gezet en waarempel de lok gaat perfect door de wissel, oorzaak was op het puntstuk omdat de wielen te ver open stonden koos de lok ervoor het puntstuk te bestijgen ;D

Verder een dubbeltractie bolle neus een wheatering gegeven samen met een stoomlok type26, foto's volgen

Groet Tom

raf

Hé Kris

het gaat de industriele versie worden van een proxxon


de kress past niet op de houder en word ook niet aangeraden
ik heb reeds veel aan het lezen geweest en het probleem licht in het gewicht van die spindels
er zijn der die een langere opnameplaat hebben gemaakt maar als je dan de rollen onder de H brug niet verder uit elkaar kunt zetten dan word de druk op de geleide stangen te groot en geraakt den boel over belast of ontregeld
kunststof (stureen of pvc)en aluminium /messing wil ik er wel mee kunnen frezen maar ik heb tijd dus het moet niet binnen de 2 minuten klaar zijn
ik heb nu een stuk getekend en daar gaat de frees een 4 tal uren over moeten frezen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#4293
Deze week in de Schleiper in Gent om een paar A4tjes pluimkarton geweest (is op een wip van mijn school) en daar nu eens wat mee aan het experimenteren (bedoeling is om er mijn tunnelportaal uit te maken en een muur die tegen de steile want komt aan de linkerkant.

Eens je er een beetje mee ge werkt hebt dan begin je er wel wat feeling voor te krijgen. :)

edit: resultaat is wel echt een probeersel, dus dat wordt opnieuw maken, maar al doende leert men, commentaar geven is ook makkelijker dan zelf iets doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Even een testbaan uitgelegd, wissels en bezetmeldingen moet ik nog aansluiten,
maar op deze weg kan ik eenvoudig leuke testjes doen met de wissel en terugmeldingen
van Rosoft en dit dan laten aansturen door iTrain....

Het is allemaal niet zo eenvoudig om alles correct te laten praten met elkaar en om vertrouwd te geraken
met de verschillende programma's.....

Geert


OlivierV

Hoffmann wisselaandrijvingen monteren ... Gelukkig zal het dan voorlopig normaal de laatste keer geweest zijn dat mijn modules uiteen zijn moeten gaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Eindelijk de spoor O messing onderdelen kunnen spuiten. Liggen nu te drogen op warme plaats aan de chauffage want bij dit foefelweer ist nie plezant te noemen.
Den Eric.

Geert

Citaat van: Snobby Crash op 04 december 2014, 16:34:42 PM



Wilde deze foto vanaf rechts bekijken en draaide mijn ipad 90°. Draaide dat stom ding de foto ook nog is 90°  >:(

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Rangeerduivel

Geen probleem...ik heb mijn monitor op zijn kant gezet!
Alleen niet zo handig nu om te lezen... :D :D :D

;)

Stieven76

Citaat van: Geert op 05 december 2014, 15:09:48 PM
Wilde deze foto vanaf rechts bekijken en draaide mijn ipad 90°. Draaide dat stom ding de foto ook nog is 90°  >:(

Geert

Op een Android tab kan je het automatisch draaien uitzetten  :P

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 05 december 2014, 16:17:49 PM
Citaat van: Geert op 05 december 2014, 15:09:48 PM
Wilde deze foto vanaf rechts bekijken en draaide mijn ipad 90°. Draaide dat stom ding de foto ook nog is 90°  >:(

Geert

Op een Android tab kan je het automatisch draaien uitzetten  :P
Bij appel ook normaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

een beetje nekspieroefeningen kan geen kwaad mannen !

Zal hem volgende keer recht zetten !!!

Geert

doomslu

Citaat van: Snobby Crash op 05 december 2014, 18:31:41 PM
een beetje nekspieroefeningen kan geen kwaad mannen !

Zal hem volgende keer recht zetten !!!

Geert
Altijd beloven!  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Snobby Crash

Thanks Luc voor deze rechtzetting !

;-)


Geert

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *