Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

#4215
Leuke sfeer dat station van Lauscha  ;)

Dat gebouw met die "cremekar" zoals Luc zegt is inderdaad wel een apart gebouw met veel details dat in model wel interessant kan zijn  ::)


Waar zijn we zelf mee bezig...

Helix bouwen:

5 omwentelingen om 50 cm te stijgen:


Elke omwenteling is apart van voeding voorzien voor goede stroomtoevoer:


De rails sijn C-rails waarvan de railstaven een verschillend potentiaal hebben zodat er 2 en 3 rail kan gereden worden.

Nog 2 helixen maken (7 en 2 omwentelingen) en dan kunnen we aan de bruggen beginnen...

Eindelijk zijn we terug aan het modelbouwen geraakt :D

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

#4216
Je gaat die andere kant van de draden ook moeten aansluiten of dat gaat niet veel helpen :D

EDIT: stomme typfouten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Precies een mooie helix!

Kruipt zeker en vast heel wat metertjes spoor in!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rixke rail

Indrukwekkende achtbaan, Evan !  ;D

Ik hou het véél bescheidener !  :-[
Na de aankoop van de betonnen telefoonpaaltjes ben ik bezig met iets dergelijks : houten palen, op basis van saté-stokjes ...





Meer hier :

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20750.new.html#new

Modelspoorse groeten,
Eric

Edited.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kees-Jan

Mooi die helix. Doet me aan m'n eerste grote baan denken.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 15 november 2014, 17:24:21 PM

we terug aan het modelgouwen geraakt :D


waarschijnelijk modelbouw om van te houden  ;)

Fraai werk en proper gewerkt !

Groeten Peter ;)

raf

kmoet er ook nog twee maken want ik wilde eerst het schaduw station in de lengte maken zodat ik daar 25 treinstellen in kon parkeren maar zo een dubbele helix is veel compacter en ik heb de ruimte onder de tafel dus waarom niet en het gaat eenvoudiger zijn om dit te bouwen en het pakt minder plaats in
tweede reden dat ik nu maar 1 meter heb om dat lange spoor te leggen met de keer lus er in en met de helix heb ik 1.20 meter en die 20 cm meer geeft toch wel een grotere bocht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Waar ben ik gisteren mee bezig geweest? Proberen om te zien of ik m'n eigen besturingsprogramma zou kunnen ontwikkelen. En ik heb een aantal hinderpalen (en twijfels) kunnen wegvegen. Ik heb contact met m'n centrale, kan ermee dialogeren en zo alles wat erachter zit besturen. Technisch lijken er alvast geen obstakels te zijn. Programmatie is in puur Java. Zo is m'n programma makkelijk porteerbaar naar andere platforms en operatingsysteemen dat ik in de toekomst zou willen kunnen gebruiken. En het aller belangrijkst, het beest heeft al een naam. Het kan dus niet meer fout lopen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

Michiel,
Ik wens je veel moed en sterkte, vooral doorzettingsvermogen.
Van iemand die het ooit zelf heeft gedaan,

Erik

...en het werkte...

Steam.N

Michiel, veel succes met dit kanjer van een project !  8)
Super !  Dan kun je je sturing pas écht naar je hand zetten.
Dit staat ook op mijn wensenlijstje, maar heb eerst andere dingen af te werken.
Dus naar dit draadje ga ik met heel veel interesse volgen  ;)

Net als Erik zei: veel doorzettingsvermogen !!!
Ik duim, in elk geval ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, ik ga er geen draadje van maken, want het zou nogal gort droog worden. Een opeenstapeling van: "Vandaag heb ik functie zus-en-zo afgewerkt, maar een blijken nog een paar foutjes in de logica....". Tenzij er interesse zou zijn, maar ik betwijfel het sterk. Ieders aanpak is anders, andere voorkeur voor taal en mogelijkheden, andere infrastructuur ter beschikking,... Mij lijkt het niet interessant voor anderen. ::)

Eve, ik ga het wel stapje voor stapje opzetten. Eerste mijlpaal: het kunnen instellen van m'n centrale (baanspanning, welke protocols activeren,...) en USB/FTDI interface (baudrate, woordstructuur, ...). Dat zou voor mij al nuttig zijn, want met de handset (Lenz H90) is het een afschuwelijk geknoei. Tweede stap is het bundelen van m'n treinen database programma en de treinen beschikbaar voor het besturingsprogramma. Dan hoef ik niet 2 keer alle technische gegevens in te voeren. Maar dat is voor veel later...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 16 november 2014, 10:17:45 AM
Jean, ik ga er geen draadje van maken ...

Dan zal ik je af en toe via pm lastig vallen  ;D
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Hier de zoveelste Zolder-dag.
Eerste derde nadert zijn afwerking  :)
Dan wordt het dozen schuiven van de middensectie naar de afgewerkte, ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Steam.N op 16 november 2014, 10:39:14 AM
Citaat van: Michiel op 16 november 2014, 10:17:45 AM
Jean, ik ga er geen draadje van maken ...
Dan zal ik je af en toe via pm lastig vallen  ;D

Je bent steeds welkom!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)