Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

als ze te fel schijnen een diode in die draad er tussen zetten en dit herhalen tot ze mooi branden
soms moet je der inderdaad een paar achter elkaar solderen

dit beïnvloed de andere lampen niet

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Ik ben dan uiteindelijk maar eens aan een muur begonnen , is nog niet klaar , moet nog wat washings krijgen.
Bij Lucas Creativ in Meerhout is er nu ook , reeds " gepeld" architectenkarton te koop , 4€ voor een grote plaat van 3mm dikte , uit dit materiaal is deze muur gemaakt.

Is eigenlijk nog maar een test , dus we gaan hiermee nog wat experimenteren. ;)


marc goovaerts

Nu, als je hier en op andere fora kijkt, zal er zich onder de modelbouwers wel een stevige markt gevormd hebben voor reeds gepeld architektenkarton.
Een markt die ondertussen misschien al groter is dan die van de architecten...

SuSke

Mooi muurtje Erv(w)in. Zal er alleen nog beter op worden na enkele washings en hier en daar een spoortje van verwering  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

ik kan maar geen foto's vinden van een smalspoor baan die schroot in een wagon kiepert van af een ramp

iemand enig idee hoe zoiets heet ??

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

@Ervin, als ik effe lastig mag doen...
Je muur is te 'regelmatig' alle stenen op de even lagen en dan weer de oneven lagen zijn telkens perfect even breed ::)  Aangezien je stenen niet overal hetzelfde zijn qua hoogte, komt dit in mijn ogen maar raar over...

ERVIN

Je doet helemaal niet lastig Sattrickske , ga ik zeker rekening mee houden als ik aan mijn eigenlijk steunmuur ga beginnen. ;)

Havoc

Citaat van: Sattrickske op 12 augustus 2014, 19:31:42 PM
@Ervin, als ik effe lastig mag doen...
Je muur is te 'regelmatig' alle stenen op de even lagen en dan weer de oneven lagen zijn telkens perfect even breed ::)  Aangezien je stenen niet overal hetzelfde zijn qua hoogte, komt dit in mijn ogen maar raar over...

Op zich vind ik het geen probleem dat op 1 laag alle stenen even hoog en even breed zijn. Dat zie je in het echt meer dan genoeg. En dat niet alle lagen even hoog zijn komt ook nog voor maar dan is er meestal een systeem in.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel


Eens overgevlogen langs een brugje dat zich op mijn baan bevindt van een vorige lay out,voorzien van een roestig stuk spoor,een achtergelaten wagon,wat verwildering en OEI...!.. :o


vanuit een helicopter zie je nog eens wat!!!  8) :D :D

;)

Michael

Bezig een TARDIS te maken voor mijn dochter, enkel het voorfront, wil ze in haar kamer aan de muur hangen met als deur een white board.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Michaël, toch even moeten opzoeken wat een TARDIS is/was.  Succes ermee!


Ik mee bezig?

SMD's solderen:



Ik weet het, ze staan niet allemaal even mooi geplaatst, maar ik ben al blij dat ik die 1206 dingetjes op hun plaats heb kunnen solderen (met een 'standaard' 30W Ersa bij gebrek aan een deftige bout).

Waarvoor moet het dienen?  DSD 2010.

Groetjes, Peter


bollen neus

Door alle regen is het gras ferm gegroeid, dus even gras afrijden tussen de buien door anders geraakt nen mens er niet meer door met het machienneke.
Den Eric.

Gerolf

Net klaar met wat etswerk



Uit 0.1 mm nieuwzilver, en het is KLEIN (wieltjes diameter 2.9 mm)

Ik ga niet vertellen wat de bedoeling er van is - dat kan de toekomstige eigenaar eventueel zelf zeggen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

De typische wieltjes van een rolbareel.
Mooi werk Gerolf.

raf

ja zou ik ook zeggen peter
de kromme spaken geven wel heel veel weer van de bareel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.