Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

reeves

#3495
Ben eigelijk een roco 62'er aan't verbouwen,leds voor en achter, motorruimteverlichting, de originele motor is verwijderd omdat ik de patrijspoorten niet wil afplakken met tape langs binnen maar er een schaalmotor (V12) insteken die dan zo bekeken kan worden.

Ergens op de baan komt er een plaatsje voor, een lok die staat te wachten waarbij de machinist in de motorruimte bezig is ;) lok kan ook meegetrokken worden in traktie, er zit nl een stekkertje in om de front leds uit te schakelen,

Ik zoek eigenlijk dus een schaaldieselmotor van een lok, een tekening of foto zou ook helpen, dan maak ik het zelf ;)
Ben op't werk een beetje aan't proberen geweest met de TIG om zelf een soort motor te fabriceren met de beschikbare onderdelen in ons magazijn, omdat ik niet direct een foto vond van een dieselmotor heb ik mijn fantasie de vrije loop gegeven........................Het is de bedoeling dat je door de patrijspoorten een glimp van de motor ziet.
tips welkom of links naar foto's van een echte, kan ik de motoren aanpassen naar werkelijk model

Paar foto's van de eigen creatie motoren:  :D







Tom

dani

mooi gemaakt hoor die motoren !!! 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Echt prachtig gevonden Tom,

maar ze draaien niet zeker? ;) ;)
Ik heb hier een USB'stickje met alle gegevens van zo goed als alle NMBS diesels met schetsen en al,
Vraag mij niet om dat door te geven want  1,ik kan dat niet,
                                                                    2,misschien is daar auteursrecht of zoiets op
Als het je intresseert,stuur PM,dan zien we wel...

;)

reeves

Met dank, ze draaien hoor, zie schroefdraad ;D

Tom

raf

#3499
je gaat geen trein diesel vinden want dat heeft niet bestaan mijn gedacht
een diesel die in een trein zit die zit evengoed in een vrachtwagen of in een schip/boot
RUHB 1616 diesel motor






stork ;man ; werkspoor;cockerill;ABC ;


er hebben zelfs diesels in tractoren gezeten die nadien in loco's zijn gezet
en dan weer andere die in of uit tanks gekomen zijn

diesel direct drive denk ik niet dat er veel geweest zijn
meestal of diesel/electro of diesel hydrolische aan drijvingen
hier nog een site waar je der eentje in de loco kunt zien zitten
http://www.amerensi.com/traindiesel.html
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves


reeves

In den deze komt de motor in:



Tom

doomslu

Mooi verweerd al. Wordt zeker leuk!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Kamer aan 't verschuiven, enfin, alles is verschoven, nu gewoon wat brol terugplaatsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 22:20:40 PM
Kamer aan 't verschuiven, enfin, alles is verschoven, nu gewoon wat brol terugplaatsen.

Komt er een bed bij misschien???  :D :D

;)

Rangeerduivel

Zopas de aangekomen I11'n van LSM van kortkoppelingen,imitatie-trekhaak en slangen voorzien,funktiedecoderdecoder adres gegeven en ze zijn klaar voor de dienst.(Bedankt Stefaneke!)
Straks de HLE13 er voor/achter en bollen maar.
Maar nu eerst nog een Classix M6(declassé) erbij gaan halen in Aalst.
Dan is die (M6 +HLE1802²) trein ook af! (8X30+23=263cm lang!)

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 30 juli 2014, 10:02:16 AM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 22:20:40 PM
Kamer aan 't verschuiven, enfin, alles is verschoven, nu gewoon wat brol terugplaatsen.

Komt er een bed bij misschien???  :D :D

;)
Een groter bed zou welkom zijn ja. Of toch op zijn minst handig. Maar het is niet het geval ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 30 juli 2014, 16:18:58 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 30 juli 2014, 10:02:16 AM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 22:20:40 PM
Kamer aan 't verschuiven, enfin, alles is verschoven, nu gewoon wat brol terugplaatsen.

Komt er een bed bij misschien???  :D :D

;)
Een groter bed zou welkom zijn ja. Of toch op zijn minst handig. Maar het is niet het geval ... ;)

Teveel info  ;D ;D ;D

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 29 juli 2014, 09:07:08 AM
Citaat van: Durango op 29 juli 2014, 07:27:11 AM
Leuk gevalletje he. Heb hem ook maar dan de HoN3 versie. Bij mij rijdt ie in dubbeltractie met een dummy.
Er zijn er zelfs die er een sounddecoder hebben ingebouwd! Ik zoek nog een oplossing voor de lichtjes, ik wil er geen veel te grote Led inbouwen.

Er is licht!

Stieven76