Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

Citaat van: PeterC op 09 juni 2014, 19:07:24 PM
Citaat van: Dirky op 08 juni 2014, 22:09:55 PM
...Als je dus vind wat je zoekt noteer je maar beter type en gewicht om later hetzelfde terug te zoeken/vinden... ;)

Maar wat nu; ik heb geen idee welke plaat het is (Luc blijkbaar ook niet)...  Bestaat er ergens een trucje om dat te weten te komen?
Dat is het probleem...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2014, 18:58:56 PM
maar dan eerst een blinkende laag geverfd of gespoten Kees-Jan ?
Groeten Peter ;)
Fraai werk niet te zien !

Nee semi gloss Peter. Hoogglans duurt me te lang om te laten drogen  ;).

Citaat van: PeterC op 09 juni 2014, 19:05:45 PM
Kees-Jan, inderdaad een toffe printer. Wat moeten we ons daar bij voorstellen van type?

Het is een ALPS printer (5000) Peter. Met deze printer maak ik jaren mijn opschriften.

Goed. we zijn weer wat verder:

Eaos Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

De lading is gemaakt van afval uit de werkplaats (en wat ziekenhuis spullen).

Eaos Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

De wagon op de achtergrond krijgt een andere lading van geperste staalbrokken.

Eaos Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

Later meer want de buitenkant moet ook nog gedaan.


liefhebber

Citaat van: dani op 08 juni 2014, 18:09:02 PM
styrofoam is geëxtrudeerde polystyreen , dat zou kunnen.

Hier in oudenaarde heb je de plafomat (naast de hubo, niet ver van Gent)
Daar kun je paarse isolatie krijgen van het merk jackdur.
Even nagekeken, dit is geëxtrudeerde polystyreen.
Op het eerste gezicht kon je er mooie fijne structuren in aanbrengen, wat het geeft na het schilderen weet ik niet.
http://www.jackon-insulation.com/nl/jackodur/
 

Michael

Ik heb met jackodur een tunnel portaal gemaakt, ik vind dit materiaal niet echt geschikt, grove structuur (stenen) aanbrengen gaat prima, maar bakstenen H0 formaat dan merk je dat het materiaal is opgebouwd met iets van draad structuur.
Ik ben ook nog op zoek naar de "blauwe platen" Styrofoam.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Roofmate, floormat of wallmate...Dow Chemicals is blauw..

PeterC

Nog even ges(m)urfd en die blauwe platen van Dow Chemicals worden toch tot velen hun tevredenheid gebruikt.
Vrijdag eens tot in Aalst rijden (zie Dani's reply). Ideale reden om mijn nieuw camionneke eens uit te proberen...
Groetjes, Peter


Michael

Inmiddels hier ook al de blauwe plaatjes gevonden en besteld, kan die eind van de week ophalen in Lelystad
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Mijn eerste 5 smd 0805 ledjes gesoldeerd. Wat een gepriegel zeg  :o
De eerste 2 was zoeken en proberen, daarna ging het vrij vlot eigenlijk...

dani

.... aan het proberen een heel beperkte mini zelfbouw DCC centrale te maken met een Arduino en een H brug boostertje.
Zomaar, omdat het kan, en om niet elke keer de Mobile Station te moeten naar beneden halen en aan de rollenbank koppelen.

Basis : 1 Atmel 328  chip en een paar componentjes,  een 12V dc voeding, en een LM18200 brug.

Ik ben benieuwd of dat gaat werken.

Voorlopig zal ik enkel proberen om  (met vast adres 3) vooruit / achteruit te rijden aan variabele snelheid en de lichten te schakelen.  Later misschien meer, vooral de keuze van adres zal moeten mogelijk zijn.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Daar zullen er nog geïnteresseerd in zijn.

Leuk project
Vele groeten,
Ronald

Sattrickske

Citaat van: dani op 11 juni 2014, 11:35:15 AM
.... aan het proberen een heel beperkte mini zelfbouw DCC centrale te maken met een Arduino en een H brug boostertje.
Zomaar, omdat het kan, en om niet elke keer de Mobile Station te moeten naar beneden halen en aan de rollenbank koppelen.

Basis : 1 Atmel 328  chip en een paar componentjes,  een 12V dc voeding, en een LM18200 brug.

Ik ben benieuwd of dat gaat werken.

Voorlopig zal ik enkel proberen om  (met vast adres 3) vooruit / achteruit te rijden aan variabele snelheid en de lichten te schakelen.  Later misschien meer, vooral de keuze van adres zal moeten mogelijk zijn.   
Hmmm, interessant!  Staat ook op m'n planning.
Maar één vraagje: is 12V niet wat krap? mijn huidige booster geeft 18V en die heeft al moeite met sommige rookgeneratoren.
Als je de uitgangen van de LM18200 in parallel schakelt (H bridge), moet het inderdaad werken.  De specs van de LM18200 zijn goed genoeg: tussen de 75 en 300ns delay tijden, voor DCC meer dan goed genoeg.

dani

ik ga starten met 12V en dan kijken of het nodig is om op te drijven hee....

't is maar een experimentje van 6 euro :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Doornroosje

Nu bezig met mijn lichaam wat rust te geven. Op 17 mei deed ik nogmaals een Ironman (Lanzarote). Enkele daagjes vakantie er na en dan terug naar ons landje waar ik mijn vrouw en 3 kindjes heb moeten achterlaten (FOEI!). Mijn lichaam is een beetje 'leeg' van energie. Ook omdat onze jongste (geboren 13 maart) nog niet doorslaapt.

Maar het kriebelt enorm om eens een doorstart te maken. Een grasmaster heb ik net van een vliegenmepper kunnen maken. Nu nog testen....

Kautenbach

testen... op jezelf om energie op te doen, odf op de jongstgeborene....

succes ermee, wel netjes maken, kan behoorlijke opdoffer geven

Metpetergaathetbeter

@ Doornroosje, heel lang geleden ooit eens gelogeerd in een hotel aan het strand op Big Island(Hawaii)waar de Iron man vertrekt, volgens mij zwemmen ze daar gewoon 2 keer zo snel met de gedachte dat daar alle kleuren haaien zitten !  ;D

Hawaii een doel of een droom ?(wel in oktober vrij zijn,hé ?)of ben je daar niet mee bezig ?

Aloha Peter ;)