Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

@ Peter,
Dat was ik inderdaad vergeten,een "Belgische shouw" moet er zeker op!

@ Michael,
Jammer voor jou,maar ik wissel toch niet hoor! :D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 12 mei 2014, 17:38:39 PM

@ Michael,
Jammer voor jou,maar ik wissel toch niet hoor! :D



Michael, misschien morgen nog eens proberen !  ;)
Groeten Peter ;)

PS Rudy tot straks  ;)

Michael

Sorry mannen maar ik ruil helemaal niet, ondanks dat mijn vrouw niks met mijn hobby heeft zou ik haar niet willen missen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Citaat van: dani op 12 mei 2014, 09:03:08 AM
@stieven : volgens wat er onder de foto staat zijn het  "Tissuekes en verdunde houtlijm.".

Dus wat ik me daar dan bij voorstel is inderdaad papieren zakdoekjes er over leggen, en dan indruppelen met een pipet, gevuld met 1 deel houtlijm en enkele delen water en dat laten opdrogen.    Fijn werkje wat snel gaat en mooi resultaat oplevert zo te zien

Ha, over gelezen ;) Ik zal het op de baby vermoeidheid steken  :P
Merci voor de extra uitleg Peter! Zal ik zeker eens proberen.

Kees-Jan

Wat verder gegaan met mijn buizen wagen:


Buizen in spoor 1 by Rail-Kees, on Flickr


Buizen in spoor 1 by Rail-Kees, on Flickr


Buizen in spoor 1 by Rail-Kees, on Flickr

Een beetje verf en een houten bodem doen "wunderen" bij deze simpele marklin wagon.

Thommy



beetje vanalles...
-bovenaan giethars kap HLD64, op roco 59 onderstel. Nog paar uurtjes werk (verlichting/decals/bak in het midden/trapjes ed)
-beneden links, huis ouders. Nieuwe grondplaat, oude was vervormd
-Midden tuinhuis van hier... Moet nog de andere kant van het dak doen
-er nog es naast huis grootouders, zit wat vast daar. Moet dringend foto's gaan nemen  ;)
-nog verder piko stomertje 64? volledige ketel aan het herdoen qua slangen/trapjes/... goedkoop gekocht en dan wil je wel wat prutsen
-Daartussen tamiya ST50 Dax model (overgekocht van iemand die ik weet niet wat ermee uitgespookt heeft en proberen te redden + verbouwen tot m'n eigen dax)

eigenlijk teveel dingen en te weinig tijd  >:(
Greetz

Thommy

bollen neus

Zo te zien is iedereen hier wat goe bezig, hier nog een hele hoop kleine prutsen aan het schilderen van onderdeeltjes voor de dubbel tractie.

Eric. ;)

Metpetergaathetbeter

#3112
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 mei 2014, 15:17:43 PM
in het verleden stuurde ik eens een link naar Ervin(misschien dat hij die hier nog eens plaatst/helaas ging die link hier verloren) met allerhande gele en werkwagons DB



toch nog eens verder gezocht naar die site en gevonden van gele wagons en rijtuigen
ga naar 3 vb foto en dan dienst rijtuigen aanduiden en de verschillende jaren eens aanklikken voor 2014 zijn er nog geen !
Groeten Peter

http://www.fotobahn.de/Vorbild/2006/2006-11/Bau+Dienst/index.html


Metpetergaathetbeter

je moet eens hier en daar zoeken vroeger stonden er veel gelewagons, mogelijks zijn ze er gedeeltelijk af,de jaartallen aanklikken, e maand en dan dienstwagens aanklikken !
Groeten Peter ;)

PeterC

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 mei 2014, 21:37:12 PM
...toch nog eens verder gezocht naar die site en gevonden van gele wagons en rijtuigen...

Peter, bedankt!  Een schat aan informatie!  Wel een moeilijke site en je moet veel klikken om wat te zien.  Maar in mijn geval is het dat klikken waard!

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

PeterC op het ogenblik dat ik die link doorstuurde naar Erwin stond die afgeladen vol met gele platte wagons, in alle soorten en maten, met en zonder hijskranen, verblijfwagons, ketelwagons voor water en brandstof, enz.... je kon het niet verzinnen of het stond erop!

Misschien als je alles aanklikt dat je het nog te zien krijgt (of in de toekomst ? er terug op geplaatst wordt !)

Groeten en ben ik alvast blij dat ik je er een plezier(tje) kon met doen Peter ;)

PeterC

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 mei 2014, 22:20:19 PM
...en ben ik alvast blij dat ik je er een plezier(tje) kon met doen

Een GROOT plezier  ;)

Nu fotookes bekijken en bestuderen om een poging te doen om met mijn beperkte schilderkunsten er iets geloofwaardigs van te maken...
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 17 mei 2014, 22:32:21 PM


Een GROOT plezier  ;)

Nu fotookes bekijken en bestuderen om een poging te doen om met mijn beperkte schilderkunsten er iets geloofwaardigs van te maken...

Om het in schoon Nederlands te zeggen "There are friends and this forum for!" en je schilderkunsten en ideeën mogen er best wezen hoor !

Groeten Peter ;)

PeterC

Groetjes, Peter