Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Eres

Gina

Het is helemaal niets persoonlijks dit ten eerste. Ik zag je stootblokken. Helaas zie ik deze hier niet was het maar waar. Toen ik ze zag dacht ik er zit teveel bruin wat op roest moet lijken. Je kan met de wheatering en de drybrush hier ontzettende mooie stootblokken van maken.

Begreep van Gerolf dat je deze technieken zeer kundig bent dus was ik misschien te vroeg met mijn reactie. Ik wilde je alleen maar er op wijzen dat je met deze twee technieken de stootblokken heel mooi kan maken. Met een klein randje pure metal he je dan ook nog eens de verse beschadigingen.

Ik hoop dat je verder gaat en dat wij alleen mogen genieten van je eind resultaat. Ik ben momenteel met vele andere zaken bezig waarbij ik dus ook denk de wheatering en drybrush te moeten gaan gebruiken

Groet

Wim

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

GVL

Wim, dank voor de verduidelijking. Eén van de doelen van het forum is dat men bijleert en zichzelf verbetert. Ik hoop nog veel te kunnen opsteken van wat jij ons zoal toont.
Groeten.

dani

waar ben ik nu mee bezig ? met het reanimeren van een LokPilot 1 DCC en een onbekende decoder ook in DCC.
Een hele tijd geleden heeft een forumlid die hier eens achtergelaten, in de hoop dat ik misschien kon zien wat er mis mee was.

Mezelf kennende, ga ik me daar als een bulldog in vast bijten en ga ik niet slapen voordat die dingen werken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

En het is gelukt !   Rudy, de decoderkes zijn klaar (had je dat ook al gemaild).
En terwijl ik toch bezig was, heb ik dan maar een "Prüfstand" gemaakt voor NEM 652 decodertjes.

- Een stukje connector met 2x4 pinnetjes
- 2 draadjes naar de centrale
- een motortje uit een oude CD-drive van de pc
- 2 LEDjes
- 2 Weerstandjes

... en klaar.     Aansluiten aan de centrale, decodertje er in doppen met de 8 polige stekker, en testen.  Simpeler kan het bijna niet meer.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76


Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 04 september 2013, 11:00:14 AM
Nachtje door gedaan Dani? ;D  ;D

'T is ne krak,joh!!!

Weeral 2 mensen kontent

gr,Rudy

Rangeerduivel

Sorry,overproductie....en ik weet niet hoe ik dit moet uitgommen! :-[ :-\

dani

@Stieven : neen, hoor geen nacht doro gedaan.  Gewoon vannacht toen het klaar was niet echt veel zin meer in "forummen", eerder in mijn beddeke.

@Rudy : inderdaad allebei tevrede. Bedankt voor de  "beloning", makker !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2013, 11:18:40 AM
Sorry,overproductie....en ik weet niet hoe ik dit moet uitgommen! :-[ :-\
Ik wel.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel


Waar zijn we nu mee bezig?,
Direkt de decoders inpluggen en ze het gepaste loc-adres geven met de Piko-set.
Dat kan met de Multimaus ook,maar daarvoor moet ik er nog wat beter leren mee omgaan!
De MM heeft meer mogelijkheden,maar is (voor mij althans) veel gekompliceerder in gebruik... :-\

gr

dani

en dan rijden, rijden, rijden met die wagentjes, euuhhhh, treintjes :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2013, 12:01:44 PM

Waar zijn we nu mee bezig?,
Direkt de decoders inpluggen en ze het gepaste loc-adres geven met de Piko-set.
Dat kan met de Multimaus ook,maar daarvoor moet ik er nog wat beter leren mee omgaan!
De MM heeft meer mogelijkheden,maar is (voor mij althans) veel gekompliceerder in gebruik... :-\

gr
Daar zal na vrijdag misschien wel wat verbetering in komen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Eens je weet hoe de MM werkt, dan degradeer je die piko tot afstandsbediening voor den tv.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

Citaat van: conducteur op 04 september 2013, 15:06:50 PM
Eens je weet hoe de MM werkt, dan degradeer je die piko tot afstandsbediening voor den tv.

Heb je ooit een Piko gehad Rian? :)

Toen Stieven mij zei dat hij hierover een topic ging openen,heb ik hem direkt gewaarschuwd dat de meeste reacties zouden komen van mensen die er nooit één gehad hebben.
Ik moet je echter wel bijtreden als je zegt dat de MM beter is,maar ze is dan ook duurder in aankoop,en zoals Stieven al zei is het niet voor een klubbaan,maar eerder iets kleiner.
Dus het sop moet de kool waard zijn ook!

Heb je ooit al eens 4 loc's met de hand bestuurd,dus zonder beveiligingen en automatische stopsecties en weet ik veel?
Dan moet je er al héél goed mee uit de voeten kunnen,en zoiets zal met de MM ook niet van een leien dakje lopen!
Dit moest mij toch even van het hart..

Begrijp me niet verkeerd,ik heb de beste bedoelingen met je/jullie al komt deze tekst misschien wat agressief over. ;)

Grtn,Rudy