Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Thommy

Citaat van: Dirky op 11 augustus 2013, 16:24:50 PM
Depron wordt in de modelluchtvaart veel gebruikt. Maar oorspronkelijk werd het ontworpen als isolatielaag onder parket. Nu, als je in de McDonalds een hamburger vraagt is die ingepakt in een depron-doosje... Sommige vleeswaren zijn verpakt op een depron-schoteltje.

M.a.w. iedereen kent het, maar niet noodzaklijk bij naam....

ook al ff geleden dat je in de Mc Do weest eten bent zeker? Gebruiken al paar jaar kartonnen doosjes. Aangezien Mc Do's logo groen wordt ipv rood, is omdat ze alle vuiligheid sorteren en proberen hun steentje bij te dragen om de afvalberg te verminderen.

Maar het is wel een mooi idee die muur
Greetz

Thommy

Stieven76

Al een hele week bezig met onze berging te renoveren.
Nieuw plafondje, kabel van de droogkast verstoken aangezien mijn vrouw die opeens liever op een andere plaats wou, isolatie, schilderwerken... En het is nog niet gedaan.. nog even  :o  ;D

conducteur





Niet bang zijn om op volgende link te klikken, met meer informatie over wat ik tegenwoordig uitsteek!
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14950.180.html
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Amai Rian,

Proper bezig precies. Dit is echt uw ding he.
Ik zie graag zo mooi gemonteerde zaken : Ordelijk, overzichtelijk en strak.

Tip : zie dat je geen draadje verkeerd legt, anders rinkelt uw deurbel als je uw koffiezet aansteekt of begint uw wasmachine uwe fiets te kuisen als je uw
stofzuiger aanlegt...  ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

dani

Citaat van: Paulogic op 21 augustus 2013, 11:01:52 AM
begint uw wasmachine uwe fiets te kuisen als je uw
stofzuiger aanlegt...  ;D ;D ;D
Dat willen we toch allemaal ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Citaat van: Paulogic op 21 augustus 2013, 11:01:52 AM
Amai Rian,

Proper bezig precies. Dit is echt uw ding he.
Ik zie graag zo mooi gemonteerde zaken : Ordelijk, overzichtelijk en strak.
Spaghetti is lekker, kabelspaghetti daarentegen ;) . Ik wou nog van die 'serieklemmen' op din-rail gebruiken om proper te werken, maar de prijs (ong 1€/ stuk en heb er meer dan 50 nodig, was me wat teveel...). Tenzij Geert nog schatten in zijn schuif heeft liggen ;D
Citaat van: Paulogic op 21 augustus 2013, 11:01:53 AM
Tip : zie dat je geen draadje verkeerd legt, anders rinkelt uw deurbel als je uw koffiezet aansteekt of begint uw wasmachine uwe fiets te kuisen als je uw
stofzuiger aanlegt...  ;D ;D ;D


Dat zal voor een volgend eindwerk zijn ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Geert

#2571
Citaat van: conducteur op 21 augustus 2013, 11:56:00 AM
. Ik wou nog van die 'serieklemmen' op din-rail gebruiken om proper te werken, maar de prijs (ong 1€/ stuk en heb er meer dan 50 nodig, was me wat teveel...). Tenzij Geert nog schatten in zijn schuif heeft liggen ;D

Yep, blauwe, grijze, geel/groen enz... , afbraak van diverse projecten, maar ze zien er als nieuw uit omdat deze altijd in afgesloten schakelkasten hebben gestaan.

Diverse relais, wel allemaal 24V

PLC S5  Siemens serie 103, honderden ...

update, die gekleurde kabelnummers heb ik ook. Ik stuur er een paar duizend op...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Koen

Ik ben momenteel bezig met de "ruwbouw" van de modules en het aanleggen van de wegen.
De eerste twee modules zijn grondig vernist. De eerste landschapsvorming wordt opgebouwd. Binnenkort zal ik, als er iets nuttigs toonbaar is, een aantal foto's maken.
Maar dit weekend liggen de werken stil. Morgen begint de muziekmaraton in Mechelen. Drie dagen van 12u muziek spelen. Ik zal zondag wel letterlijk uitgeblazen zijn  ;D  ;D  ;D.
Nog een prettig weekend.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Laat maar eens goed van u horen  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

We zullen ons best doen. Als ik tijdens de middagpauze internet heb, kan ik ons forum nog lezen  :).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

oebr

#2576
met een wat speciaal minibaantje: een werkplaats in schaal 1/1 voor locomotieven in schaal 1/87e



Met een groot aantal loks op 't schap die gedigitaliseerd moeten worden / van verlichting en verfraaiing voorzien moeten worden /
en eens alles rijdt regelmatig onderhoud moeten krijgen is het best wel verantwoord om over een handige tool te beschikken
die toelaat om gerieflijk en veilig dergelijke werkzaamheden uit te voeren. Een bak moest het worden zodat weglopende vijsjes
binnen de perken blijven en allerlei stroomtoevoerkabels niet al teveel in de weg zouden liggen.
Met bovendien allerlei losse hulpstukken zoals vooral een in feite onhandige rollentestbank in de kast leek het me een goed idee om die dingen in de werkplaats te integreren. Kwestie van ze zonder veel gedoe bij de hand te hebben wanneer ze nodig zouden blijken, en ook om ze op een propere manier in 1 keer op te kunnen bergen.

Het eindresultaat van m'n knutselwerk is deze bak geworden...




Aan de achterzijde zijn 4 connectorparen aangebracht om de diverse secties van het atelier te kunnen voeden.
Achteraan de tool werd de rollentestbank op een podium gemonteerd, en dat is dan meteen de testsectie waar tot 3 loks
kunnen roderen en waar het gedrag van decoder in combinatie met motor en/of seinlichten getest kan worden.




Aan de voorzijde bevindt zich links een workbench om loks een drupje olie te geven.


In het midden werd een groot werkvlak voorzien waar aan de binnenkant van de loks (en ook van wagens) kan gewerkt worden.
Achteraan bevidnen zich 2 connectoren om stroom te kunnen tappen zonder dat er kabels over de rollenbank lopen (en eventueel een lok uit balans zouden brengen). Maar indien de stroomafnemers van de lok nog aangekoppeld zijn kan de stroom ook via de rails in het werkvlak toegevoerd worden. Die rails zorgen dan meteen voor enig houvast van het 'werkstuk'.



Aan de rechterzijde tenslotte werd een opvangbakje voorzien voor kleine deeltjes en vijsjes.
Ook werd de bekende ESU-stand voor het testen en programmeren van losse decoders in dit vak gemonteerd.
Indien er wat meer opbergruimte nodig zou zijn kan dat plateau ook weggenomen worden.




Volgend project wordt het inbouwen van een Multimaus om deze workbench van DCC te voorzien.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dani

wow, wat een fijn ding is dat !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *