Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

Ge gaat daar geen grote loc kunnen opzetten zenne!  ::)

Zoek je nog ballast? Er ligt toch een spoorlijn in Bambrugge.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#2491
je meterke spoor ziet er niet echt realistisch uit, moet nog geweatherd worden !  ;D

Groeten Peter ;)

PS Paul, toch maar even de E bij geweatherd toegevoegd, anders was je nog in staat voor in je voortuin de stenen te beplassen !  :-\ :-[ ::) ??? ;D

conducteur

Heel origineel bordje, voor een firma die zich wat met treinen bezig houdt!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Thx Rian. Het bordje krijgt morgen nog een 2e laag en dan zal de natuur moeten overnemen. We hebben al een stukje tuinhekken in deze 'vernis' en die verouderd wel leuk.
En het is eens iets anders. Ik had eerst met plexi geprobeerd maar het contrast was niet goed genoeg. Praktisch niet leesbaar van op straat (ongeveer  7 m). Een bijna identiek
plaatje heb ik op mijn zij-afsluiting geplaatst. Zo krijg ik toch wat naambekendheid in de buurt.

@Luc : Ik had het wel leuk gevonden mocht het stuk spoor een metertje langer zijn geweest... Ik dacht namelijk om een soort mijnkarretje na te maken en als blikvanger te gebruiken.
De ballast in Bambrugge is nog te mooi vers. Deze die ik meekreeg hadden al jaren dienst gedaan. Ik zoek wel even of er iemand er te koop weet of te krijg of...(pikken doe ik niet).

@Peter : Mijn honden zullen dat wel af en toe eens doen. Mijn katten zijn alleszins al heel enthousiast. Ze kunnen zich nu wegsteken achter de rail en dan een collegatje 'aanvallen'.
Mijn katers spelen nogal graag met elkaars poten (voeten kan niet he).  ;D

ps : ik heb mijn vrouw wijsgemaakt dat er op ons dak nog een Panto zou passen maar zij dacht meer aan een Pan op mijn Dak  ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

marc goovaerts

Ge zult die panto dan maar moeten kwijtgeraken bovenop de auto hé

doomslu

Paul,  was maar een grapje hé.  ;)

Dat van die panto... ik zou het toch nog eens overwegen.   8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Af en toe een steentje nemen van den enembees zal wel niet opvallen zeker om je ballast compleet te maken?=D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Foto's aan het bijwerken van een spoor nul baan die ik vandaag op de foto heb gezet.


Hilverdaal by Rail-Kees, on Flickr

mvg,

Kees-Jan

Rangeerduivel

Citaat van: gardevil op 28 juli 2013, 15:03:02 PM
Citaat van: eve op 28 juli 2013, 11:48:15 AM
Hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg.
Maar ik heb me slecht uitgedrukt. Mijn onbegrip situeert zich rond de schokkende beweging van de servo.
Ik heb dat in het verleden nooit opgemerkt.
Ligt het aan de "goedkope" servos, of bvb aan het gebrek aan tegenwerkende kracht ? Een verende wisseltong werkt meer tegen dan een boompje van een overweg.

Erik


Die schokkende beweging heeft mogelijk te maken met de bevestiging tussen slagboom en servo. Is nu gewoon met een stukje metaal (rest van een gesoldeerde weerstand (afgeknipt stuk bevestigingsdraad)) maar ik vond niet direct iets anders.
Ideaal zou een heeel klein boutje zijn, maar vind maar iets in die maat ;)

Je horloge demonteren hé,Frank ;)

gardevil

Citaat van: Rangeerduivel op 29 juli 2013, 09:20:57 AM
Citaat van: gardevil op 28 juli 2013, 15:03:02 PM
Citaat van: eve op 28 juli 2013, 11:48:15 AM
Hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg.
Maar ik heb me slecht uitgedrukt. Mijn onbegrip situeert zich rond de schokkende beweging van de servo.
Ik heb dat in het verleden nooit opgemerkt.
Ligt het aan de "goedkope" servos, of bvb aan het gebrek aan tegenwerkende kracht ? Een verende wisseltong werkt meer tegen dan een boompje van een overweg.

Erik

Die schokkende beweging heeft mogelijk te maken met de bevestiging tussen slagboom en servo. Is nu gewoon met een stukje metaal (rest van een gesoldeerde weerstand (afgeknipt stuk bevestigingsdraad)) maar ik vond niet direct iets anders.
Ideaal zou een heeel klein boutje zijn, maar vind maar iets in die maat ;)

Je horloge demonteren hé,Frank ;)

Ik vrees dat dat niet zal lukken, heb geen horloge meer sinds ik op mijn gsm het uur bekijk :)
Ik zal eens  in mijn rommelbak moeten zoeken denk ik.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Stieven76

Citaat van: oebr op 13 juli 2013, 15:27:03 PM


een quonset loodsje in kleur gezet...

Red,
Is dit een bouwpakket of zelfbouw? Ziet er leuk uit  :)

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

#2502
Fleischmann 4272 met succes gedigitaliseerd. Wou oorspronkelijk de gloeilampen gebruiken maar dat kwam niet zo goed, dus 2 ledjes in de lichtgeleiders geschoven en het licht is er enorm op verbeterd.

Maandag nog even de cv's van de decoder afstellen voor die motor op de club.

Edit betreft dus een HLD52, nr. 5202

Fleischmann 4272 omgebouwd by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

nadat ik hier een post zag voorbijkomen van iemand die vroeg om een "soundboard" op android, ben ik gisteren aan de slag gegaan met Visual Basic 2010 en heb voor PC een soort van  "geluidencentrale"  in elkaar gebokst.     Momenteel nog in prototype, maar het werkt al behoorlijk.

In totaal 24 kanalen kunnen worden ingesteld met geluiden uit een lijst.  Daarnaast kan eender welk geluid uit de lijst "ad hoc" ook worden afgespeeld.
Je kan elk geluid afzonderlijk aanklikken en van elk geluid het volume regelen, maar er kunnen er ook meerdere teeglijk afgespeeld worden (bvb achtergond met claxon, mensen, dieren, .. mengen)

De configuratie en toegewezen geluiden op elke knop kunnen worden bewaard als preset, en  bij elk geluid kan je ook instellen of het éénmalig moet worde gespeeld bij muisklik of gewoon om de "X" sekonden (instelbaar) herhaald worden.

Hopelijk kan ik vandeweek al een demootje ter beschikking stellen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

#2504
Heb een hekken gemaakt, een telefoonpaal en een afsluiting met een beetje klimop voor mijn dorpje.

hek by modeltrainho, on Flickr

telefoonpaal by modeltrainho, on Flickr
Zo ziet het eruit op het baantje.

hekken by modeltrainho, on Flickr


haag by modeltrainho, on Flickr

haag by modeltrainho, on Flickr

haag by modeltrainho, on Flickr

haag by modeltrainho, on Flickr

groetjes cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.