Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Sattrickske

Niet mis, maar ik zou het roest niet beperken tot een golfplaat.  Ik zou het 'doortrekken' met vegen en vlekken naar de panelen in de buurt.  Nu lijkt het precies of de verroeste golfplaten vervangen zijn door nieuwe.
Maar 't blijft wel een mooi loodsje...

bollen neus

Alle materiaal terug inpakken en wegsteken in dozen en daarna terug boven de kast in na bezoek van een spoormakker die ook vree geboeid heeft kunnen genieten van de modellen Nohab en AFB NMBS , waar een ovaalke toch allemaal goe voor is hé?

philippe_007

Gisteren een boekenrek geplaatst op de zolderkamer, nu kan ik al mijn materiaal wat opruimen en heb ik weer wat plaats...

Rangeerduivel

Dat zal zeker een prachtige loods worden als ze verroest en verouderd wordt,Red
In ieder geval tot nu toe proper werk,niets op aan te merken.
En dat verouderen daar beslis jij natuurlijk over,in werkelijkheid wordt er ook af en toe eens een nieuwe gebouwd,maar daar zitten dan uiteraard geen roeste platen in,
En doordat je voor een paar roeste platen gekozen hebt moet je dat iets verder doordrijven zoals Patrick zegt ::)volgens mij,maar wie ben ik...................?

Maar wij moeten eens leren wat meer geduld uit te oefenen,Brussel en Parijs zijn ook niet in één dag gebouwd,ze werken er nog alle dagen aan!
Die mens wil ons gewoon zijn (uitstekend) werk tonen zoals het er nu bij staat!

Goeweergroeten

OlivierV

Je ziet dat soms wel hoor zo'n loodsen met slechts een paar verroeste platen en een paar nieuwere, niet elke plaat krijgt het in het echt even hard te verduren naargelang ze al dan niet aan de zonnekant staat of nog lange tijd enige schutting van iets gehad heeft.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

voor mij zien de roestplaten van Red er eerder uit als lichtstraten... Zo is de boogloods van mijn gebuur opgebouwd. Mooie loods trouwens!

oebr

#2421
Dank je voor de toffe kritiek mannen, maar Dirky heeft het bij het rechte eind. Het grote voorbeeld heeft bruine doorschijnende platen in de nok zitten, vandaar dat ze zo netjes afgelijnd zijn.





Het zijn dus geen roestplaten  ;) Maar op de foto van het model gaat het bruin blijkbaar wel wat naar het roste toe.
Er komt effectief nog een beetje extra verwering (nu zit er al preshading op, en tintverschillen tussen de groene platen) op met olieverf in de groeven.

In vergelijking met het voorbeeld zitten de koepelplaten uiteraard wel op een andere plek, de werkelijke loods is dubbel zo groot. In model probeer ik vooral de sfeer te vatten van de site (Renory in Luik), eigenlijk dan nog 20 jaar geleden.
Die site beslaat zo'n 700 meter kaaimuur, in model zou dat op een flinke 8 tot 9 meter komen, en dat wil ik toch graag wat beperken tot een goeie 4 à 5m (in enkele modules). Ook de meeste kranen zijn qua omvang tot 2/3 gereduceerd, wat toch wat pragmatischer is he. 
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marc goovaerts

De HO wagonnetjes durven ze al eens tot 1/100 te verkleinen, maar vrees je niet dat 2/3e erg gaat opvallen ?

evan

Ik heb m'n nieuwe compressor eens uitgeprobeerd.  De vorige was na 15 jaar gebruik wat aan het sputteren en was ook niet krachtig genoeg.

Een tijdje terug had ik ook een nieuw pistool gekocht omwille van hetzelfde probleem: 15 jaar intensief gebruik...

De compressor is tegelijk ook goed om met 2 pistolen te werken...



Dan heb ik m'n V100 onder handen genomen als proefkonijn...





.

Binnenkort toch eens een diorama maken om buiten te fotograferen.  Dat is leuker dezer dagen en beter licht 8)
Deze foto's zijn uit de hand genomen zonder extra verlichting :-\

Groetjes en nu weer naar de zoveelste BBQ :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Evan,
Ik hoop dat je de nummers niet schoongeveegd hebt met je mouw want anders zal vrouwlief niet tevreden zijn  :)
Die loc zal toch eens naar de car-wash mogen.
Knap werk!

Groetjes, Peter


Steven123

Ziet er leuk speelgoed uit Evan  :D
Verder ook weer knap geweatherd, 't is een echt 'smerig bakske' nu  ;D

Groenten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Thanks Peter en Steven :)

Ondertussen de lok toch eens buiten gezet...









En nu andere kleren aandoen met propere mouwen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Prachtig gedaan, Evan !!!
Moeilijk van het grote voorbeeld te onderscheiden: super realistische weathering  :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

@ Evan,

Weatheren met een nieuwe   "spuit"       &     zo'n loc als... proefkonijn?

Wij, modelbouwprutsers, gebruiken daarvoor 'n oud Lima-wagentje, of zo... .

Uw dieselloc is alleszins niet van de echte te onderscheiden, perfect, alweer.

Middaggroeten,      Herwig.

Rangeerduivel

Die v100 vind ik prachtig,"van zijn meestrer gedaan"zoals men dat pleegt te zeggen

Vooral die opkruipende olie vanaf de voetplaat op de huif vind ik zeer geslaagd,het moet ook niet altijd roest zijn,en zeker niet voor Duitse loc's,die doorgaansweg nog iets beter onderhouden worden dan in andere landen.

Doe zo voort Evan,je bent één van de beteren volgens mij ;)