Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Cozzy

Thanks allemaal voor de fijne reacties!

Komende tijd wat verderwerken aan het leggen van de sporen op de baan in wording 'Ailleurs-Niverance' (http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12611.0.html) .
Daar heb ik nu het grootste deel van het schaduwstation klaar. Momenteel wordt de keerlus verder gelegd.

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

bollen neus

De laatste hand aan het leggen aan verbouwing van MY1106 anno 1970 versie, gemaakt uit bestaand model MY1114 van ROCO DC analoog model, heeft LED verlichtingen ingebouwd. Moet niet altijd een volledige verbouwing zijn met veel werk aan, mag al eens gemakkelijk zijn ook, nogal en geluk dat ik nog veel decals anno tp 3 liggen heb van de NMBS die komen wel van pas bij deze MY versies. :)

2012

dit is mijn actueel project, een beetje muurdecoratie voor op mijne (trein)zolder  8)
Op ware grootte, de plaat is zo goed als klaar, als "lampen" ga ik LED's gebruiken (zoals rode eindseinen van M6)

Steven123

En nu maar hopen dat er binnenkort geen zware goederentrein door je zoldermuur heen davert!
Leuk gemaakt  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Ik zou die aan mijn deur hangen. Rood als je erg druk bezig bent,
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Paulogic

;D ;D Dan zouden er bij mij enkel rode inmogen hoor
mvg,
Paul(ogic)

bollen neus

Den DSB MY1106 anno 1906 en de DSB MY1133 vandaag volledig afgewerkt vandaag , beide een vervuiling gegeven volgens de foto's die ik hier heb. Er zijn dus reeds 57 modellen van NOHAB hier dus in de verzmaling aanwezig nummer 58 daat iets speciaals zijn, de DSB MY1158 (tja das een 58 dus) maar ga deze op verschillende versies maken zodat we direkt op 60 modellen belanden. De donormodellen zijn hiervoor reeds aangekomen via de post uit Duitsland. Ook de decals bezit ik al, enkel een kwestie van veranderingen te doen waar nodig is en de spuit erop. :)

Mattias

Met enkele restjes architectenkarton en wat isomo, in combinatie met houtlijm ben ik wat aan het prutsen gegaan, de vorige dagen.

Ik was het iedere keer beu om een verhuis van bij mij thuis naar de modelspoorvereniging te organiseren met locs, om ze te tonen/testen ginds.
Doos in, doos uit, doos in, doos uit... het kan niet gezond zijn voor het locomotiefje!
Vandaar dat ik een handig "doosje" gemaakt heb om dit makkelijker en toch relatief veilig te kunnen heen en weder brengen!

Hieronder een foto van hoe het eruit ziet. het zichtbare is allemaal architectenkarton.
Onder de locs ligt nog een plakje isomo van 1cm dik. Dit om schokken op de wielen, tijdens transport, tegen te gaan.
Het brengt ook bij op de stabiliteit van de locs. De locs "zakken" namelijk iets dieper in de materie, waardoor bij het nemen van een bocht met de wagen, de kans op verschuiven in de box veel kleiner wordt!

Hieronder een plan met de afmetingen en de benodigde stukken.
De Isomo heb ik er niet bijgerekend! Dit komt op een 41mm x 244mm.

Let wel op dat ik architectenkarton heb gebruikt van 3mm dikte! Indien je dikkere zou gebruiken om dit te maken, dien je enkele maten aan te passen!

Zo zijn we weer een handigheidje rijker en wat "restjes" knutselgerief armer  ;)

MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Paulogic

hmmm, nice... efkes bekijken in MDF 3 mm  ::) ;)
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Goeie vondst, Mattias
Toch zou ik nog wat meer de zijkanten van de loc beschermen,
=> een strook bolletjesplastiek onder de loc door, en je kan hem meteen veiliger in-en uitnemen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Leuk gevonden, eveneens geen slecht idee van Gerolf om die bolletjesplastic te gebruiken.
Ik persoonlijk zou niet gerust zijn met dat karton, als het degelijk gelijmd is (zoals ik veronderstel bij Mattias zijn versie) is het prima, maar ik kan me best voorstellen dat niet iedereen even handig is, en er bij gevolg wel eens bij iemand een bodem zou kunnen losscheuren terwijl je toevallig boven het zolderluik hangt  :o (afhankelijk waar je het doosje vastpakt, of het gewicht (bv 3 zware metalen loc's)

Maar verder handig dingetje  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Mattias

Ik hoe het doosje daarom ook aan de onderkant vast, om de bodem te ondersteunen.
Indien je meerdere boxen maakt, kun je ze dan makkelijk in een draagmandje leggen.

Ik had gedacht aan zo'n beschermende mousse/isolatie, zoals ze die gebruiken bij het leggen van laminaat... :-)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Paulogic

Of Kurk ? Ik kreeg vroeger de overschotten van een plaatser van Santana.
mvg,
Paul(ogic)

eve

Zelfgebouwde multiplex kist, schuimrubber overkleefd met velours. Ook het deksel is langs de binnenzijde met velours bekleefd.

Uploaded with ImageShack.us

Erik