Nieuws:

Nu in MSM 263 TEST: Bar-Bistro-rijtuig L.S.Models | Roco-set met drie NMBS goederenwagens | PIKO NS 652 'Bakkie' | Exact-Train stortwagen Type 1215B0

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Den Eric

Hier ook voor de lol wat aan het foefelen, namelijk bezig aan 2 Heljan Nohabs O schaal aan het verbouwen, zal =/- een jaartje duren per stuk. Bezigheidstherapie voor een gepensioneerden hé mannen. Enne, de wereld draait nog steeds rond, oef
Den Eric.

Jean

Wat aan het foefelen geweest met groen en andere details rond het dieseldepot.

Het hek loopt niet helemaal recht......prutsers..

Groeten,
Jean

mahtoska1

CiteerHet hek loopt niet helemaal recht......prutsers..

zoals in het echt soms.

Metpetergaathetbeter

De palen van betonnen afsluitingen zo scheef staan dat de betonnen platen ervan tussenuit vallen

Den Eric

verdere afwerking bezig voor een Sint en Kerst tafereelke te maken, tis veur de fotookes van Kerst en Nieuwjaar te maken. Het is eens iets anders dan een Nohab in de sneeuw (alhoewel?) 8)
Den Eric

SuSke

Station van Edeghem anno 1925 aan het afwerken voor de nieuwe clubbaan in primeur op de tentoonstelling van MTD Treinenclub in Edegem
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Den Eric

Body staat klaar in de grondverf gespoten. Alle kleine gaatjes zijn voorzien om de onderdelen te kunnen bevestigen. Planske met alle kleine onderdelen in geel gespoten, nu nog een laagje vernis overzetten en dan staan deze klaar voor later.  Rode verf afgemaakt om de neuzen te spuiten (maar met deze wind niet aan te raden). Maar eens beginnen met nodig materiaal te verzamelen voor de cabines van deze Nohab te verfraaien. Snel zal het niet gaan hoor, met veel tijd en boterhammen komt het wel snor. Model is er eentje als Deen ingeschreven maar heeft zo een tijdje onder Noorse vloot gereden, weer eens iets anders als uitdaging vind ik. De grootste kost moet nog komen voor aankoop ESU XL V5 decoder, heb wel al 2 dikke speakers voorzien in chassis. Het is wat chaotisch verlopen in begin aan dit model maar langzaam aan komt het wel op zijn pootjes terecht. (das van in de tijd voor de operatie geweest vandaar)
Den Eric

Den Eric

GM model is gespoten en reeds voorzien van beide cabines met een LED bakske in. NU de volgende stappen zoals de bufferbalken voorzien van Weinert slangen en de draaistellen wat verfraaien met messing onderdeelkes, das zelfbouw. Komt tegen eind dit jaar waarschijnlijk in orde om deze af te werken (zal misschien nog zijn zonder de sound decoder) en aansluitingen van alle LED  en bedradingen ventilatoren. Tja mag ook niet te snel gaan hé anders denken de mensen dat ik niets anders doe. ;D
En das nie de bedoeling van in pensioen te zijn.
Den Eric

raf

ik had nog een defecte 3d printer staan die aan herstelling meer koste dan een nieuwe .maar ik vond het spijtig om hem zomaar weg te gooien.Ik wilde een schaduw station onder het tentoonstelling baantje bouwen met twee klimspiralen maar als ze dan ergens opgebouwd moest worden was dat qua transport een ramp .dus een beetje meten (is weten)en dan van de printer een trein lift aan het maken .ik kom een 30 cm omlaag dus ruim voldoende voor het schaduw station en geen ellende met transport .nu de sturing nog maken en dan kunnen we gaan testen of het gaat werken .anders kan ik nog steeds de printer terug in elkaar zetten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de werkzaam heden gaan wat traag omdat er toch wel een heel stukje code geschreven moet worden
er komen 6 servo's om de sporen af te sluiten als er geen trein beweging is .
dan de nodige sensoren om te kijken of de trein in beweging is
zowel op rijden als afrijden
dan de beweging van de stappen motoren zelf
en de 4 eind schakelaars
ik stuur elke motor apart aan zodat elke motor naar zijn eindstop door gaat
dit omdat het over een lengte van 2.5 meter gaar kan een mm in hoogte een groot verschil geven op het einde van de hefbrug

gr raf

ceuleer

Ik had een tijdje geleden een 2dehands Artitec Spits vrachtboot gekocht.
Ik merkte dat er geen ankers op de boot stonden, en op de beurs in Leuven stond er een stand van Artitec.
Aan de persoon van de stand gevraagd of er onderdelen na te bestellen waren, en ik moest de vraag via mail doorsturen naar Artitec.
De mail verstuurd en de volgende dag al antwoord dat ik mijn naam en adres kon doorsturen, en ik kon de onderdelen verwachten in de bus. Enkele dagen later heb ik ze ontvangen.
Vandaag de ankers klaargemaakt en op de boot bevestigd. Nu is hij compleet.

[url=https://flic.kr/p/2rE4ect]

[url=https://flic.kr/p/2rE2ByH]

Thommy

na vele jaren terug de AR45-kappen van onder het stof gehaald omdat ik momenteel wacht op ledjes/verf/... om de HLR81 van Floris verder af te werken.

Wat heb ik atm gedaan. Alle losse onderdelen die ik reeds getekend had ineen gezet en geprint in 2 kleuren. Interieur grijs/zilver en de zetels groen.
Onderzijde kast, vraag is in welke mate dit gelijk is aan de Olaerts. Ik heb me wat gebaseerd op foto's en die lijken me anders dan de Olaerts modellen (mss door revisies ofzo?)

Nu nog es zien waar en hoe ik de decoder zet en de motorisatie. Onderstellen zijn al uitgeschetst. Dus kan in sé als dummy op de baan, maar bon dat wil ik niet dan.
Greetz

Thommy

raf

tommy ik heb de decoder in het dak gezet .de reden is dat je dan maar met 4 draden omlaag komt en dat doe ik via de wc die een melkwitte ruit heeft.
anders zit je met een pak bedrading voor de verlichting.
ik heb een led strip zitten in het dak en de blauwe draad hoef ik zo ook niet naar voor of achter te trekken voor de gewone verlichting
zodoende heb ik maar van elke kant 2 draadjes naast de led strip lopen .
naar gelang de motor kun je een mini decoder steken die zie je dan helemaal niet.
indien je sound zet kun je daar ook het suiker klontje luidspreker in het dak zetten

gr raf en graag foto's

Jean

Een rondje om de kerk langs de muren.

Groeten,
Jean

Den Eric

Jean, alles is beter dan rond de kerk te moeten rijden.
Den Eric.