Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

perk

't is wel leuk om te zien al die verlichting. 

Jean

Eerder deze week ben ik bezig geweest met het verweren/verouderen van deze twee portalen.
Behalve kijken hoe een verweerde tunnelingang er in het echt uit kan zien, doe ik eigenlijk maar wat.

De beide zijden van de tunnel. Ik geloof niet dat een constructie van verschillende spoorhoogtes in een tunnel in het echt voorkomt. De tunnelportalen zijn hier geplaatst om de spijlen van het trappenhuis geheel te verbergen. Ik wacht nog op een zending van materialen om o.a. de laatste spijl geheel uit het zicht te halen.

Groeten,
Jean

RoDY

Schakeldecoder van Viessmann een tweede leven geven.
- Oude Marklinstekker aansluitingen zijn doorverbonden naar een betrouwbaardere schroefaansluiting.
- De gemeenschappelijke aansluitpunten van de wisselvoeding zijn samengebracht. Minder draden trekken.
- Alle aansluitpunten aan één zijde.

Nu nog inbouwen onder Rocourt en enkele clubprojecten.

Resultaat hieronder.
K84 5213 schakeldecoder by RoDy Modelbouw, on Flickr

Jean

De afgelopen dagen is in de vrije uurtjes verder geklust. De mini module begint vorm te krijgen.

Groeten,
Jean

den T

Jean
dit komt helemaal goed; de beton constructie is geslaagd.
Ook je O&K lokjes zijn schattig. Ik heb al eens zitten kijken of ik het het dak van de jonge versie kan verbeteren want de vorm van het oude model is correcter. Maar ik zie nog geen oplossing.
grtjes Julien

Jean

Op een aantal details na, zoals o.a. het Hp0/Hp1 sein voor de ingang van de tunnel rechts beneden, hier en daar nog een plantje en 'echt' water in de afwatering (i.p.v hoogglans lak) is dit deel van de baan klaar.

Als er nog suggesties zijn, laat maar weten.

Groeten,
Jean

Den Eric

Nog steeds bezig aan een loods in O schaal aan het proberen ineen te flansen, tis wat vallen en niet kunnen rolschaatsen zou ik zo zeggen. gebinte verven, dan vervuilen lampekappen spuiten en nu wachten op de LED. Hoop deze tegen Pasen klaar te hebben anders zijn het vijgen na Pasen. Als het spappige vijgen zijn is dat ook mooi meegenomen.
Den Eric.

RoDY

Bijna een jaar geleden begon ik met het tekenen van een Leopard 1A5BE voor Rocourt. De geschutskoepel bleek echter een flinke uitdaging en zorgde voor heel wat hoofdbrekers. Nu ik stap voor stap enkele projecten aan het afronden ben, kwam ik een techniek tegen die het mogelijk maakte om de koepel toch te realiseren. Het is misschien niet perfect, maar de vorm is er.

Misschien maak ik in de toekomst nog een update, zodra mijn 3D-vaardigheden weer wat verder ontwikkeld zijn. Dit model heeft nog een paar kleine updates en details nodig, maar binnenkort zal het beschikbaar zijn als STL-bestand op mijn Thingiverse-account. Natuurlijk zal het ook in groten getale te zien zijn in Rocourt, waar we intussen ook niet stil hebben gezeten.

Leopard 1A5BE by

Den Eric

verleden week spanten vervuild, lampenkappen voorzien op de voorzien plekken. LED aangesloten, bedradingen gelegd in U profiel. Alles getest en het werd licht in het duister. Een hulptafelke gemaakt om nu verder de loods samen te stellen en af te werken. Nu nog een paar stukjes gevel voorzien van een kleurke. Niet het ene voor het andere werkje doen of ik kom wel ergens in het slop . Ook al platforms aan het maken voor de ventilatie in het dak, komen ventilatoren in te zitten om de smoor van de locomotieven naar buiten te trekken.
Datum rond Pasen zal al moeilijk worden om alles klaar te hebben maar ik kan me maar amuzeren.
Een gebuur heeft al een paar DSB rijtuigen op de juiste schaal vergroot, normaal komen er nog 2 bij. Aangezien er voor DSB geen ballen in O schaal wordt uitgebracht van rijtuigen zou ik wel eens een poging willen doen om dit eens te proberen. En een Nohab verbouwen en omspuiten is me soms wel al eens gelukt dus dat geeft mee een beetje moed.En der is hier al zoveel werk op de plank maar komt allemaal snor.
Zie wel waar we stranden.
Den Eric.

doomslu

Citaat van: Den Eric op 03 februari 2025, 09:39:23 AM... En een Nohab verbouwen en omspuiten is me soms wel al eens gelukt dus dat geeft mee een beetje moed...
;D Grapjas! Niet te bescheiden zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

Joc stomer type 29 verder afwerken. Bouwpakket was al grotendeels gebouwd maar niets gelakt  :( Dus deel afbreken/los solderen en dan jah, stukken schilderen door af te plakken enz. Foutje van degene die gestart was ermee. Kwam tot de conclusie dat stroomafnemers, lakken enz. bij reeds alles ineen te zetten niet meer ging. Ik hou wel van een uitdaging :D
Greetz

Thommy

den T

Mijn eerste bouwprojectje, het seinhuis van Quenast. Ik wil toch eens laten zien hoever ik al sta. Met het artikel van Guy in MSM 3 als leidraad en jullie info ben ik toch al een eind opweg geraakt.
Groeten Julien

den T

Oei mijn foto is niet mee gekomen. Ik heb via One drive geprobeerd op te laden maar dat is duidelijk niet gelukt.
Is dat bekend dat dit niet gaat?
groetjes Julien

Rangeerduivel

Citaat van: den T op 07 februari 2025, 20:22:43 PMOei mijn foto is niet mee gekomen. Ik heb via One drive geprobeerd op te laden maar dat is duidelijk niet gelukt.
Is dat bekend dat dit niet gaat?
groetjes Julien

Probleem is al langer gekend, laad je foto op Flickr, vandaar is hij eenvoudig te kopiëren en te plakken...

;)

doomslu

Nog een mogelijkheid:

POSTIMAGES:
Postimages is een gratis service waarvoor geen account is vereist.

1 ) Ga naar https://postimages.org/nl/ en kies eerst de afmeting van de foto. Het is aan te raden om 1024 x 768 te kiezen en niet groter.
2 ) Klik op 'Kies afbeeldingen' en upload je foto.
3 ) Zie je 'Upload completed!'? Dan is de upload al gelukt!
4 ) Kies nu in het lijstje 'Hotlink for forums:' en klik uiterst rechts hiervan op het icoontje.
5 ) 'Copied' zie je verschijnen.
6 ) "Paste" ( Ctrl-V ) de link in het bericht op het forum waar je de foto wilt plaatsen. Je ziet dan zoiets verschijnen: [ url=https://postimages.org/][ img]https://i.postimg.cc/g2xngk0r/XXXXXXX.jpg[ /img][/url]
De XXXXX is de naam van jouw foto.
7 ) Verwijder best het eerste deel van de link, zodat er enkel [IMG ..... /IMG] blijft staan.
8 ) Druk op de "bekijken" knop onderaan en bekijk het voorbeeld en check of je het beeld ziet.
9 ) Verzend het bericht als alles nagelezen is, en correct lijkt.

Het nadeel van Postimages is dat je jouw foto's niet meer kunt beheren. Je plaatst ze er op en ze blijven er staan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *