Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

perk

schitterend zo een baantje op de salontafel.  Toch weer een mooi projectje met inventiviteit en oude spullen gemaakt

raf

Ja Patrick ik kan moeilijk iets weg gooien hé
en dat baantje is gemakkelijk want daar kan ik zowel 2 als 3 rail op rijden
en dus ook de rem modules op testen als er een een probleem heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Den Eric

Nog af en toe wat verder foefelen aan gebinte voor loods in O schaal. Loopbrug gemaakt met wat roosters, de relingen komen er ook nog aan. Extra passerellen links en rechts. Trap staat op ook de lijst om te maken, stootblokken zijn reeds gemaakt en gespoten enkel moeten er nog pinklichten op gemonteerd worden. Nog een ganse waslijst met te maken onderdelen meestal uit styreen en/of profielen, relingen in messing. En hoop deze dus volgend jaar tegen Pasen klaar te hebben anders worden het vijgen na Pasen.
Volgende maand zal er niet veel gedan worden, 2 kleine ingrepen staan er op het programma, dus nog méér rusten dan nu. ;D
Den Eric.

Jean

In voorbereiding op een kleine uitbreiding van het spoor is dit reeds afgeschreven dekkingssein weer tot leven gewekt met een MTB-MP1 wisselmotortje.
De maximale beweging van de MTB is naar beneden bijgesteld op 3mm, zodat de arm van het sein niet uit het gewricht wordt geduwd of getrokken. Verder is een hulpschakeling gesoldeerd zodat het sein is aan te sturen met een M-dec van Littfinski.

Het motortje draait langzaam en maakt zeer weinig geluid.
Een bewegend beeld droppen was natuurlijk leuker geweest.

Tot zo ver maar weer.
Groeten, Jean

raf

Jean uploaden naar youtube en dan de link hier posten

gr raf

Jean

Eerder deze week is opnieuw een onderdeel voor de uitbreiding van het thuisbaantje afgerond.

Het tankstation is niet standaard, het is samengesteld met onderdelen uit ten minste 5 verschillende bouwpakketten.

Groet, Jean
(die geen account heeft geactiveerd op een filmpjes pagina)

Thommy

slechter weer dus modelbouwen terug

aanpassingen aan een Jocadis type 29 aan het doen. Wat stukjes getekend/geprint/aangepast.
Greetz

Thommy

Ludwig

Een fout in de verlichting van Piko hondekop opgelost.
Wat vooral opviel was hoe veel slechte solderingen en aan mijn model zaten dat nochtans nieuw aangekocht is geweest! ::) 
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rangeerduivel

Citaat van: Ludwig op 21 oktober 2024, 18:59:33 PMEen fout in de verlichting van Piko hondekop opgelost.
Wat vooral opviel was hoe veel slechte solderingen en aan mijn model zaten dat nochtans nieuw aangekocht is geweest! ::) 

Da's raar,
Ik heb ook een Piko hondekop sedert jaren.
Een decoder (Uhlenbrock) ingeplugd en hij werkt zonder problemen...
Ben je zeker dat er niet aan geknoeid is?
Piko is bij mijn weten een betrouwbaar en kwaliteitsvol merk!

;)

Ludwig

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2024, 21:28:16 PM
Citaat van: Ludwig op 21 oktober 2024, 18:59:33 PMEen fout in de verlichting van Piko hondekop opgelost.

Da's raar,
Ik heb ook een Piko hondekop sedert jaren.
Een decoder (Uhlenbrock) ingeplugd en hij werkt zonder problemen...
Ben je zeker dat er niet aan geknoeid is?
Piko is bij mijn weten een betrouwbaar en kwaliteitsvol merk!

;)

Op de kwaliteit van Piko heb ik verder geen opmerking te maken, maar het model dat ik in mijn bezit heb en al jaren geleden nieuw aangekocht heb zijn de solderingen  toch van bedenkelijke kwaliteit.
Verder heel tevreden over mijn overige Piko modellen. ;)

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

raf

https://www.youtube.com/watch?v=YBJixATtFt8&ab_channel=chikes4862

twee mehano thalys gekoppeld en van verlichting voorzien
als ook interieur en reizigers.
als alle ellende hier achter de rug is kan er proef gereden worden op de club baan van de HTC
ik kan de stellen ook nog als losse treinen rijden want de kappen kunnen over de koppelingen aangebracht worden
voor de tussen wagons vragen ze ongeloofelijke prijzen tot 550 euro voor 3 wagons

gr raf

ERVIN

Ziet er goed uit Raf , die wil ik wel eens zien rijden, ik ben ook nog steeds op zoek naar een Thalys , liefst de volledige samenstelling , maar dan van Trix.
Wist niet dat ze zelfs voor de Mehano al zulke hoge prijzen vragen.

SuSke

Van alles wat een beetje speciaal is, swingen de prijzen de pan uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

Erwin deze sets zijn weinig gemaakt dus daarom vragen ze gekke prijzen .
https://www.youtube.com/watch?v=lbf9CyHIJnU&ab_channel=chikes4862
hier nog in aanbouw op de htc baan
er zit nog een SBB voor
dit was een test om te kijken of de shaffer kopeling zou werken
hopelijk kan ik vrijdag avond naar de club voor een opname

gr raf

Ludwig

Eindelijk de laatste updates voor de Ecos geïnstalleerd, gebeurde trouwens zonder noemenswaardige problemen.
Verder het probleem met de aandrijving van een reeks 18 Ls models opgelost, cardan kogel was blijkbaar losgekomen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2