Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

M2 stuurstand

Gestart door Jurgen, 31 juli 2008, 15:41:22 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door maxim

Moest er een museumvereniging ge?nteresseerd zijn in M1 rijtuigen, dan waren die al lang bewaard geweest.

Er zijn er toch een heel deel bewaard. In totaal zijn er 15 bewaard gebleven volgens de site uit mijn vorige bericht.
Hiervan zijn er 9 bewaard door de NMBS, 4 rijtuigen bevinden zich in Mariembourg bij de CFV3V en 1 rijtuig is blijkbaar bij het TSP.
De rijtuigen die van de Vennbahn waren zijn helaas gesloopt in 2003.

Wat het M2 rijtuig betreft, hoe het hersteld moet worden weet ik ook niet. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier meer verstand van hebben dan ik.
Waar het moet staan? Geen idee, bij iemand die plaats heeft. In plaats van dat de NMBS alles op te breken wat niet meer gebruikt word kan men dit beter ter beschikking stellen voor organisaties zoals het TSP of het Stoomcentrum. Ik denk dat het maar een kleine moeite is om die mensen te bedanken om te doen wat de NMBS eigenlijk zelf zou moeten doen, namelijk een museum bouwen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

van de M1 staat er ook een in polen sinds WOII
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

groen1976

Er staat zelfs een M2in Planckendael

Jurgen

citaat:
Geplaatst door groen1976

Er staat zelfs een M2in Planckendael

Ach zo? Waar staat die dan?
Ik ben 2 of 3 jaar terug nog in Planckendael geweest en heb er toen geen zien staan. Ofwel heb ik slecht gekeken, dat kan ook. [:D]

Welkom op het forum trouwens. [;)]
Mvg, Jurgen

groen1976

Hij staat aan de leeuwenkooi. Is herschilderd in blauw en wit maar de binneninriching is nog vrij onaangetast. Denk dat ze er ??n of ander informatiepunt voor de kinderen van gaan maken.

2230

Ik dacht dat ik een tijdje terug gelezen had dat die betrokken waren bij een ongeval en dat ze vrij erg beschadigd waren.
Het kan in Spoorwegjournaal geweest zijn hoor. Ik ben niet zeker.
Wat er verder mee gebeurd is weet ik niet.

Inderdaad,er heeft zelfs een foto van het ongeval ingestaan, maar dan in Op De Baan. Maar ook na het ongeval wordt of werdt er nog gereden met rode M2's, weet niet vanbuiten of het nu ook nog zo is.

trainfreak

Het rijtuig staat er nog steeds.
Het is me wel opgevallen dat er in de deur ook en ruit verdwenen is
Spoorse groeten
Dimitri

n/a

Gisteren (22 juni 2009) was tijden de uitzending van het programma
"Het leven zoals het is - Planckendael" een klein stukje van dit M2-rijtuig te zien. Het raam deed me onmiddelijk denken aan een M2-rijtuig [en een korte zoektocht op internet leidde me naar deze discussie...]

Martijn
http://www.martijnhaman.nl/

Bert Ossevoort

Voor de liefhebbers;

Deze foto was afgelopen maart 2009 gemaakt .
Bert.

Jurgen

Ik ben 2 of 3 jaar geleden in Planckendael geweest en heb dat er toen toch niet zien staan.
Waar staat dit rijtuig dan precies? En waar leiden die rails dan naartoe? Of is dit gewoon een klein stukje speciaal hiervoor aangelegd?
Mvg, Jurgen

trainfreak

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Het rijtuig staat er nog steeds.
Het is me wel opgevallen dat er in de deur ook en ruit verdwenen is

Een maand geledens tond het er nog.
Het is nu al meer dan een jaar dat het er staat in een half gesloopte toestand.
De ruiten waren nu wel dichtgetimmerd. Misschien om meer schade te voorkomen???
Spoorse groeten
Dimitri

didier1990

hey

die staat naamelijk van achter in planckendaal.
Dat je naar de tijgers loopt en wat verder door zo naar de zwijntjes(de viezerike).
Dan kom je hem vazelf tegen die staat er al heel lang gemakkelijk 5 jaar.

mvg
didier