Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Verd.....wat is het warm

Gestart door Peter, 30 juli 2008, 19:33:59 PM

Peter

Wou daarstraks wat gaan knutselen aan mijn baan, maar bij 28? op mijn (anders goed geisoleerde) treinzolder is het niet te doen. Dan maar de tuin in onder de parasol wat proberen een gebouwtje in elkaar te lijmen.
Ook niet ideaal. De lijm op het penseel is droog voor hij het plastiek raakt.
Dan maar in een luie zetel, een koel drankje en een goed (treinen) boek.:D:D:D:DOf wat doen jullie met zo'n warme dagen?
Met vriendelijke groeten
Peter

jan77

#1
Eigenlijk niet veel Peter het is veel te warm om iets te doen[:D][:D]
[:D][:D][:D]
Gr Jan

modeltreinbart

#2
Ik doe mijn modelbouwwerk op mijn slaapkamer daar heb ik een bureau.
Ik heb de zon op mijn slaapkamer enkel in de voormiddag en dat ik nu met de dag sta is het dus ideaal om onderavond op mijn slaapkamer te werken maar op mijn zolder is het helaas wel te warm.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ERVIN

#3
Ook hier is het lekker tropisch, maar ik kan goed tegen de warmte hoor, dus ja, we zitten op zolder.

Ben koploper aan het ontdekken.

Stefan Appelmans

#4
In mijn kelder gaat het nog, maar met warmte/vochtigheid "plakt" het toch, als ik de afwas doe ook...Wat dan doen om plezier te hebben?
stefan.

thalysken

#5
Ik zet alle ramen open waardoor ik een lichte tocht krijg. Hier aan de zee is er veel al toch een beetje wind. En dan is het op de zolder juist van pas.


Jurgen

#6
Ik ben vandaag nostalgisch geweest e heb mijn oude Lima loc en de Fleischmann treintjes van mijn vader nog eens vanonder het stof gehaald.
De Lima loc zal zo'n 20 jaar oud zijn. De Fleischmann locjes zijn denk ik uit de jaren 60. Zij deden nog allemaal hun ding op een analoog ge?mproviseerd baantje met Fleischmann rails, eveneens uit de jaren 60.

Deze avond ben ik even een fietstochtje gaan doen. Niet te ver, het was nog te warm.
En deze morgen ben ik met een vriendin haar hond gaan uitlaten. Dit was ook niet te ver want om 11 uur vanmorgen was het al vrij warm. Nero, de hond, een dalmati?r, vond het blijkbaar ook al ver genoeg. [:D]

Voor mijn modelbaan zelf is het te warm. Een hele voormiddag en een stuk van de namiddag staat de zon op de slaapkamer waar mijn baan staat en dat voel je wel. [xx(] Gelukkig blijven de rolluiken dicht zodat er geen onmiddelijk zonlicht op mijn baan komt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

#7
euhhhh het was ook warm om te werken (op het werk [:I]) maar het idd. weer teveel van het goede, van mij mag het gerust rond de 23? zijn...ben daarnet nog op de trein zolder geweest enne....schrok toch ook van de temperatuur 28? en dan nog dubbel isolatie (dak en plafond) maar swat...
We houden ons toch altijd met iets bezig [:D][:D][:D]

ysbeer

#8
Alle klusjes die veel licht nodig hebben (tja de wat oudere dag)en ook klusjes die stinken of veel stof maken bewaar ik tot de zomer dag.
Vandaag onder de parasol een complete serie schakeldekoders gemonteerd.van LITTFINSKI.(ja eerste digitaal stappen)
Daar na aangesloten op een schakelbord plaat.
En zodra het weer slecht weer wordt gaat die onder de baan.
Morgen nog een lok van onderdelen voorzien tegelijk met wat nieuwe wagens.
Werk zat ,en toch lekker in de vrijen natuur,warm?? nou nee valt best mee.
Wim

MARKLINRIJDER

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ook hier is het lekker tropisch, maar ik kan goed tegen de warmte hoor, dus ja, we zitten op zolder.

Ben koploper aan het ontdekken.



Zie dat je niet oververhit geraakt daar h?.

Groetjes,

David


Gerolf

#10
Warmte op mijn zolderke vind ik ook maar niks. Warmte buiten = hitte binnen (ondanks isolatie, maar de warmte van mijn huisje kruipt omhoog, nietwaar...)
Ik heb enkele jaren geleden bij zo'n temperaturen draad aan 't trekken geweest - niet te doen [xx(]
Dus: werkjes waar je niet teveel moet bewegen.
Het verfprobleem herken ik: Mijn airbrush binnen de kortste keren verstopt, en het lag niet aan de verf, maar aan het t? snel drogen! Enkele seconden niet "spuiten" en ik had het zitten [xx(] De kopstukjes van mijn airbruish liggen nu te weken in de isopropanol [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#11
Mijn tuinhuisje staat gans de dag in de volle zon, maar 6cm dik hout en 6cm isolatie erbij en voor het dak 3cm hout en 18cm isolatie houd het het toch koel binnen. Zolang ik deur en ramen (natuurlijk met isolerend glas) gesloten hou blijft het binnen toch onder de 20?C maar als ik de deur 10 minuten open voel je de warmte zo binnen vallen. voor 10u 's avonds staat die dan ook niet open.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#12
vandaag beginnen ze met de reparatie van ons dak en aan de afwerking van de zolder waar dus mn baan komt !!!!

hier is er nu al lekker warm
ik hoop dat ze rap voort werken zodat ik aan de bouw kan beginnen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dirkske

#13
Beste modelzweters,[xx(]

Als er ??n iemand is die niet tegen de warmte kan dan ben ik het wel.
Ik steek momenteel geen vinger uit(alleen naar de gar?on).[:D]
Er zijn er nog die last hebben van de warmte, volg deze link maar:
http://modeltreinbaan.nl/?p=1413
Je eigen baan, je eigen wereldje!

guy holbrecht

#14
Geloven of niet, maar ik heb deze week 20 meter flexibele rail gelegd op zolder. Het was een echte slavenarbeid, doch ik ben er nu quasi zeker van dat deze sporen niet meer gaan uitzetten bij de volgende hittegolf. Ze liggen goed tegen mekaar, zodat ze in de winter (bij het krimpen) een beetje het kedeng-kedeng geluid kunnen maken. Ik was toch blij toen ik er mee klaar was, want werken in een temperatuur van 32 graden is niet niks. En nu even onder de blauwe regen op het terras met een frisse pint. De zomer kan heerlijk zijn.

Groeten,
Guy