Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Class 66 firma ers railways

Gestart door modeltreinbart, 18 juli 2008, 07:54:41 AM

modeltreinbart

Weet er iemand van jullie of de Class 66 van de firma ERS Railways met nr 6602 is gemaakt op schaal H0? Ik kwam deze loc namelijk tegen op weg naar mijn werk en had graag deze ook op schaal gezien
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Volgens de website van de importeur van Mehano bestaat enkel de Class 66 ERS 6604.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

@Modeltreinbart, heb je deze in Belgie gezien??

En wat had hij aan de haak, ik heb de Mak 1200 van ERS in model, deze zouden tussen de zeehavens en Antwerpen-Noord rijden, maar jammer genoeg heb ik deze nog nooit in het "echt" mogen aanschouwen, mss hebben ze nu een Class 66 ingeschakelt voor deze containertransporten??

quf

@ Ervin,
Hij kwam hier gisteren op lijn 10 voorbij met een sleep autotransporters aan de haak met nieuwe wagens. Hij kwam van bundel west in Kalo en reed richting A'pen. De laatste weken komt hij hier regelmatig voorbij. Soms met een gemengde sleep; soms met een sleep containers.
Als ik aan tafel zit te eten, zie ik ze zo voorbijrijden. Maar op het ogenblik dat je ze ziet, is het te laat voor en foto, want ze zijn zo voorbij.

Groeten

Frank



Frank

doomslu

citaat:
Geplaatst door quf

@ Ervin,
Hij kwam hier gisteren op lijn 10 voorbij met een sleep autotransporters aan de haak met nieuwe wagens. Hij kwam van bundel west in Kalo en reed richting A'pen. De laatste weken komt hij hier regelmatig voorbij. Soms met een gemengde sleep; soms met een sleep containers.
Als ik aan tafel zit te eten, zie ik ze zo voorbijrijden. Maar op het ogenblik dat je ze ziet, is het te laat voor en foto, want ze zijn zo voorbij.

Groeten

Frank



Frank

Hey Frank, probeer eens niet te eten. [:o)][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ems

De ERS 6602 is verhuurd aan SNCF-Fret en rijdt vanuit Born (NL) de kolentreinen naar Kinkempois, waar deze door een NMBS-machine wordt overgenomen. De andere "Belgi?"-loc van ERS, de 6604 (uitgebracht door Mehano!), rijdt voor ERS wel eens wat proefritjes naar Belgi?, maar ik dacht niet dat hier al een vast vervoer mee gereden wordt. De G1206'en zijn niet toegelaten in Belgi?, dus die zal je daar (voorlopig) niet tegenkomen (staat ook niet in de planning om deze belgi? geschikt te maken.
Groet, Edwin

modeltreinbart

Ik had hem namelijk in kallo gezien aan het viaduct maar hij had toen niets aan de haak. ik geloof dat dit dinsdag jongstleden was op 15 juli omstreeks 18 uur
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ERVIN

Ok?, bedankt, dan weet ik weer waar een deel van mijn vakantiegeld naartoe gaat.[}:)]

quf

@ Doomslu
citaat:
Hey Frank, probeer eens niet te eten.


Goeie tip Luc, een mens moet inderdaad prioriteiten stellen in zijn leven ...[:o)][:D]

Groeten

Frank

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ems

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Ik had hem namelijk in kallo gezien aan het viaduct maar hij had toen niets aan de haak. ik geloof dat dit dinsdag jongstleden was op 15 juli omstreeks 18 uur
Was dit de 6602 of de 6604?
Groet, Edwin

matti

De Class 66 die frank heeft gezien zal waarschijnlijk van DLC geweest zijn. Zij rijden sinds kort een autottrein op de waaslandhaven (bundel Zuid). Die loc van ERS die bart gezien heeftn was waarschijnlijk voor rekening van Trainsport onderweg, die ook al een tijdje bij ons (op de waaslandhaven) te gast zijn. Het is dus goed mogelijk dat het hier al om 2 verschillende operatoren gaat.

[8]

quf

citaat:
De Class 66 die frank heeft gezien zal waarschijnlijk van DLC geweest zijn

Hallo Matti, Ik draag dan wel een bril met dubbel zicht, maar ik kan nog wel lezen hoor...[:)] Trouwens ze komen hier allebei voorbij zowel de ERS alsde DLC lok.

Groeten

Frank

Jurgen

Onderstaande loc heb ik op 15 juli gefotografeerd tussen Aarschot en Diest.



Is het deze loc die jullie bedoelen of is dit nog een andere firma?
Op de loc zelf stond niets vermeld, dus ik weet het niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Hoi Jurgen, ik heb je net een PM gestuurd, ik dacht even dat het om een Class 66 van " Hafen und Guterverkehr" ging, maar volgens de "Class 66 site" zou het hier gaan om een Class 66er van Raillon.[;)]