Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

Anarchy

Heb even een boek ter hand genomen. De stelplaats staat correct voor de oude versie met doorlopende gele band.

the_gold

zo te zien stond hij op de juiste plaats, waneer de gele band dus ook niet doorliep. Dit is waarschijnlijk bij een onderhoud eens veranderd. De stekkerdoos werd er waarschijnlijk opgeplaatst dus eigenlijk zal hij min of meer wel eruit gezien hebben zoals in model.
Op enkele details na ..

Jurgen

Hmm, de stelplaats is Antwerpen Dam op het Trix model en dat situeert zich tussen 1993 en 2001. De foto van Jos is waarschijnlijk een recente foto.

Vermits de stekkers er pas rond 2000 opgezet zijn, kan dit model dus in de periode van 2000 tot 2001 ingezet worden.

Afin, details waar ik me niet aan stoor. Het blijft een mooi model dat de nodige rondjes zal doen op mijn baan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

De Jos wou mij niet geloven, dus hier een foto [:p] Blijkbaar zijn er zowel loc's met de opschriften van de stelplaats links als rechts. Jos gaf mij een foto waar het rechts stond. Ik toon jullie ??n waar het links staat. Ik spreek nu wel over de modellen met doorlopende gele band h?.

http://users.telenet.be/lemaire/MSM/img002.jpg

Break302

Goed geprobeerd, maar ik ben niet helemaal overtuigd want er zijn altijd uitzonderingen geweest [;)]
De 2557 is dan ook weer een speciaal geval.
Deze lok is namelijk een ex reeks 2500 duidelijk te zien aan de bufferbalk, schort met remkranen en horizontale roosters in de zijwanden !
Als M?rklin deze nummer gekozen had was hun model veeeeeeeeeeel juister geweest [:D]

Jos

Break302

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Hmm, de stelplaats is Antwerpen Dam op het Trix model en dat situeert zich tussen 1993 en 2001. De foto van Jos is waarschijnlijk een recente foto.

Vermits de stekkers er pas rond 2000 opgezet zijn, kan dit model dus in de periode van 2000 tot 2001 ingezet worden.

Afin, details waar ik me niet aan stoor. Het blijft een mooi model dat de nodige rondjes zal doen op mijn baan.

Mijn foto is gemaakt te Antwerpen Dam op 05-04-1998, de periode voor de verhuur aan Lovers Rail.
Dus kan ik hen zonder stekkers inzetten voor mijn Bennelux [:D].

Jos

the_gold

Hier mag hij een sleep containers op zijn schouders nemen[:D]
Altans als ik een trix kap krijg op een marklin onderstel.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Break302

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Mijn foto is gemaakt te Antwerpen Dam op 05-04-1998, de periode voor de verhuur aan Lovers Rail.
Dus kan ik hen zonder stekkers inzetten voor mijn Bennelux [:D].

Jos

Dan heb je een periode van 5 jaar om hem in te zetten, van '93 tot '98.

Trouwens, hebben deze locs ooit in Luxemburg gereden? Of is de benaming Benelux trein uit de periode dat de treinstellen nog tot Luxemburg reden?
Wie gaat er even een les geschiedenis geven? [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

Tmoest mij natuurlijk weer over komen [V]
wat ik niet verteld had was dat ik met 2558 ook de 2551 van M?rklin had meegebracht voor mijn vader die een M?rklin baan heeft.
Nu had ik die niet bezien [:I] geloof het of niet [:(] komt die man deze morgen binnen !
Seg is dat normaal dat er maar aan een kant letters op die lok staan [:0]
Dan neemt ge weer eens iets mee zonder het te controleren en lap, ik zal het ook nooit leren se ![}:)]
Direct mijn kodak halen anders denken se dak zot zen !
Nog iet !
Ik vind de afwerking van het dak maar aan de slappe kant, als ge dat vergelijkt met bv een 20 van Roco valt dit toch wel tegen ! [B)]
Wordt vervolgd

Jos

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Break302

Ik vind de afwerking van het dak maar aan de slappe kant, als ge dat vergelijkt met bv een 20 van Roco valt dit toch wel tegen ! [B)]
Wordt vervolgd

Jos

Bekijk hem dan eerst voor je koopt, dan moet je hier niet zeggen dat si en la verkeerd is.
En wacht tot roco de loc maakt als dit dan toch allemaal veel beter is. zeggen dat het allemaal slecht is, das gemakkelijk.

Ik heb de marklin lok wel gekocht en deze bevalt mij prima. is trouwens volledig in metaal[:)]
Het blijft een modelleke in 't klein en we moeten altijd wat door de vingers zien.
Anders moet je hetzelf maken, kan je enkel maar op jezelf klagen.

wisselstromer

als je een schaalmodel wilt dat echt is zoals de 1/1 versie moet je lemmaco of een andere duur zwiters messingmerk
matrix en roco en al de andere groten maken "massa"modellen
daar zal altijd wel iets aan schelen wat de ene wel kan verdragen en de andere weer niet . Bij deze modellen moet altijd compromissen gemaakt worden en iedereen weet hoeveel een mal kost om te maken
of een loc nu de juiste bufferbak heeft of niet
als da ding bolt zal er niemand om kraaien (buiten de muggezifters dan)

en ALS je kritiek hebt op een model, zie dan dat je kritiek gegrond is en dat je achteraf niet moet terugkrabbelen

en nu terug naar de topic

mooi model
strak gespoten , de rijeigenschappen zullen wel ok zijn zeker, nu de bijpassende wagons nog. Ik had altijd gedacht dat matrix deze loc pas zou uitbrengen met de bijhorende wagons in een trek/duw combinatie zoals i nde tijd met de M2ers

vele plezier met jullie loc
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dgrr57

De M2 van M?rklin komen van KleinModelBahn.

Werkt KMB nog ?

Break302

Dit Model is dus volledig verkeerd, de roosters aan kant waar er 3 staan moeten horizontaal zijn en niet vertikaal.
Dit is gewoon de kap van de 2321 met een ander dak, heel goed koop [xx(]

Dit is dus de kwaliteit controle van M?rklin en dat moet dan TOEVALIG in mijn handen vallen [V]
Ik die nooit mag reclameren [:(]

over het dak gesproken want daar mag ik blijkbaar ook weer niks over zeggen ![:(]

Hier had dus nog het zelfde als daar moeten staan maar ja op speelgoed kunnen ze dat blijkbaar niet zetten want dat gaat te rap kapot ! [:D]
Dit M?rklin model heb ik trouwens NIET gekocht, het is niet eens van mij [}:)].
Zoals ik nog al geschreven heb, lees AUB wat ik schrijf voor je commentaar geeft.

Ik heb juist in MIJN Trix lok een decoder geplaatst en de sluitlichten en het derde frontsein als functie aangesloten.
Dit is hier heel eenvoudig te doen, zelf de verlichtings print is er op voorzien.

Jos

mini-bs

van mij mag je die kritiek wel geven hoor Jos,
ik vind dat juist leerrijk, en hopelijk de fabrikant ook.

the_gold

Heeft er iemand nog een foto van een trix kap?