25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

dgrr57

Allez, Jos, nog eentje om mee te lachen [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Dit machine zal zeker een topper zijn : de meeste fouten [:(][:(][:(][:(][:(]

eric

Hoe is dat in godsnaam mogelijk.
Deze zouden in de prijsklasse van 50 ? 75 euro moet zitten, dan zouden we de foutjes door de vingers zien en superde we ze met plezier.

nederbelg

citaat:

Ik heb juist in MIJN Trix lok een decoder geplaatst en de sluitlichten en het derde frontsein als functie aangesloten.
Dit is hier heel eenvoudig te doen, zelf de verlichtings print is er op voorzien.

Jos

beste,

kan je dat's eens laten zien hoe je dat gedaan hebt.

dave

Bert Ossevoort

Even een vraagje aan Jos die heeft op de vorige pagina een verhaal over dat de lok geheel verkeerd is dit door de stand van de roosters?
Verklaar jos..
Behalve de 2557 hebben de overige loks alle roosters aan beide zijde vertikaal ,dan is de lok betreffende de roosters toch geheel juist.
en inderdaad dat is dus mijn bedoeling om mijn 2321 tot 25.5 om te bouwen en dat was ook de achter liggende gedachte van marklin toen ze met de ontwikkeling van een lok type begonnen om met 1 model zoveel mogelijk varianten te maken .
wat het dak betreft geheel met jouw eens .

En de vraag aan Drrg 57 wat is er mis met het nummer?
en inderdaad de haken voor de trap aan op te hangen om op het dak te komen moeten boven het nummer zitten.

Bert.

Ludwig

Marklin komt met een nieuw model uit en het is weer een quiz foutjes vinden.[:(]
Ondertussen hebben ze allemaal en gedrocht van een 59.. op hun baan staan van Roco.
Maar dat zien wel door de vingers h?.
Als we dan toch zo nauw willen kijken dan kunnen we beter al deze Roco?s in de vuilbak gooien.
Sorry, maar dat moest nu eens van mij lever s?
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eric

Maar die Roco's kosten ook maar een 50 euro h?, en op gebied van aandrijving vele beter en op alle 4 de assen aangedreven.
Voor iets dat 5 keer meer kost mag het toch beter zijn, of niet?

Ludwig

Ah maar nu komt de prijs weer als heel belangrijk naar voor.
Is het nu de afwerking of is het nu de prijs.
Als je al de fouten in het Roco model gaat optellen en rekening houd met het feit dat het hier om een analoog model gaat.
Waar kom je dan uit.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Ik begrijp je teleurstelling Ludwig. Als fan van M?rklin vind je deze harde aanpak natuurlijk niet leuk. En je hebt gelijk : ook andere merken bezondigen zich aan fouten.

Nu begrijp ik de reakties ook wel. Als je als fabrikant weet dat je slechts een benadering van een model maakt (zoals M?rklin hier heeft gedaan), wel dan vind ik dat de fabrikant de moed moet hebben om het model in de "hobby"-klasse te plaatsen. Minder dan 100 euro voor dit model en niemand zou klagen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ah maar nu komt de prijs weer als heel belangrijk naar voor.
Is het nu de afwerking of is het nu de prijs.
Als je al de fouten in het Roco model gaat optellen en rekening houd met het feit dat het hier om een analoog model gaat.
Waar kom je dan uit.
Ludwig

Dat hangt toch samen Ludwig? Hoe hoger de prijs, hoe meer ik van een product verwacht. Jij toch ook neem ik aan?

Als een loc een adviesprijs van 250 euro heeft, dan verwacht ik dat nodeloze fouten niet voorkomen. Je hoort mij niet over de verouderde techniek, dat wisten we, maar voor dat geld verwacht ik wel dat de kap correct is aangepast.

Voor 60 euro verwacht ik alleen maar een heruitgave van een bijna 30 jaar geleden ontwikkeld model. Een dikke plus voor Roco dat voor dat geld de aandrijving nog is opgewaardeerd.

Break302

citaat:
Geplaatst door nederbelg

citaat:

Ik heb juist in MIJN Trix lok een decoder geplaatst en de sluitlichten en het derde frontsein als functie aangesloten.
Dit is hier heel eenvoudig te doen, zelf de verlichtings print is er op voorzien.

Jos

beste,

kan je dat's eens laten zien hoe je dat gedaan hebt.

dave

Hier alvast de foto's van de aanpassing.

Hier is de groene draad aan de niet gebruikte Aux 1 uitgang gesoldeerd. Die wordt dan rechtstreeks naar de verlichtings print gebracht en vervangt daar de grijze van de originele print.

Hier wordt juist de gele draad van plaatst gewisseld dus naar het + veldje, dit wijst zijn eigen aan neem ik aan.
De CV waardes moet ik nog even uitlezen, het aanpassen met de Lokprogrammer is een peulschil [:D] maar met de cv goochelen is toch wel iets anders [:(]
Alles is namelijk zo geschakeld dat analoog alles brand, en digitaal alles schakelbaar is.
En hier hier de CV's voor Sluitlicht uitte schakelen met F1.
Derde front licht aan zetten met F2.
Maximum snelheid +-130 kmh lang adres 2558.
Dit zijn alleen de cv's die gewijzigd zijn tegen over de standaar instelling.
002 = 001
003 = 014
004 = 006
013 = 002
017 = 201
018 = 254
029 = 038
050 = 002
051 = 026
072 = 018
113 = 008
114 = 008
115 = 001
116 = 001
124 = 199
126 = 060
147 = 032
150 = 032
153 = 004
160 = 001
163 = 001
166 = 003
169 = 003

Jos

Ludwig

Even voor de duidelijkheid, ik beschik over een 2 en 3 rail baan en heb dan ook van de meeste merken iets in huis.
Het enige dat mij stoort is dat elk Marklin model met de nodige kritiek wordt onthaald en over alle andere merken wordt veel minder kritisch gesproken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Sicco

Dat is onzin, elk merk wordt op fora kritisch bekeken (Roco zeker in Nederland). Punt is alleen dat M?rklin veel te veel te veel geld vraagt voor modellen die vaak niet up to date zijn. Verder zijn ze vreselijk hardleers. En ze vinden zich blijkbaar ontzettend zielig.

Kijk op beneluxspoor maar eens hoe de kritek op Roco is als er weer eens een Nederlands model met fouten uitgebracht wordt. Alleen kosten die modellen geen 250 euro. D?t is waarom het in het geval van M?rklin erger is. Verder zouden M?rklinisten zelf eens wat kritischer naar 'hun' fabrikant mogen zijn, of beginnen te begrijpen wie die klant is (zijzelf namelijk) in plaats van bij elke kritiek in de hoogste boom te klimmen. Want waarom vinden zij het niet acceptabel als er gezegd wordt dat M?rklin weer fouten maakt (want is is objectief gezien w??r een model met teveel fouten) maar w?l acceptabel dat ze buitensporig veel moeten betalen voor 3R modellen?

Zolang de M?rklinklant zo volgzaam is zal M?rklin niet veranderen. De vraga moet dan niet zijn: wil M?rklin geen goede modellen maken? Maar meer: willen de M?rklinklanten geen goede modellen? Ik begrijp daar echt niks van. Waar zijn ze bang voor?

prulleman

Ik heb hem niet gekocht. reden: prijs/kwaliteit. Voor minder dan 150 had ik wel gekocht. ik moet er nog 100 bijtellen om een fatsoenlijke aandrijving in te bouwen[}:)]. Dus als de lok een (serieus) stuk goedkoper was zou ik er niet over zeuren, zelfs niet over de fouten maar hem gewoon kopen. het is teveel geld voor te weinig lok[:0]

B-Modelbouw

Ja, eerlijk gezegd slaagt het model zwaar tegen i.v.m. de lange wachttijd van uitbrengen (enkel de daklijn hertekenen van de 23 en andere kleurstelling)... Slechte punten voor de ontwikkelingsafdeling binnen M?rklin/Trix.
Anderzijds zijn dure aanschafprijs ... Er is nog zo iets als prijs/kwaliteit.

Bijgevolg zullen het van drie 25.5'ers slechts eentje worden in de Trix versie (TP IV-V).

Anarchy

Ik heb de marklin versie gekocht, die met doorlopende lijn. Ik vind het een mooi model, de details die fout zijn storen mij niet echt. Al heb ik wel de stekkerdoos langs beide zijden verwijderd. Hij staat heel mooi voor de I4 rijtuigen in benelux livrei. Enkel nog wachten op Artitec voor de NS rijtuigen