programeerprobleem bij Viesmann 5247

Gestart door teessee, 02 juli 2008, 19:54:03 PM

INFO

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Door de twee soldeerverbindingen te sluiten met ieder een beetje soldeer. Wordt de functie van Delta op digitaal mode gezet. Dan is hij via de functie licht te bedienen.

Wist ik niet. Kan dat met elke deltadecoder.

Erik

Nee, dat kan alleen bij de 66032 decoder, dat is de vervanger voor de oude 6080. En is universeel gemaakt, doormiddel van het wel of niet doorverbinden van bepaalde printbanen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

Hmmm nu moet ik jullie gelijk geven.
Na controle van een van de locs heb ik blijkbaar Marklin decoders gebruikt.[:I]
Tja, mijn 3 rail locomotieven heb ik al enige jaren geleden omgebouwd en blijkbaar heb ik toen Originele Marklin decoders gebruikt.
Ken je dat gevoel dat je er vrij zeker van bent tot je het nakijkt en dan denkt...stom kieken!!![8)]
Ik beschik ook over een 2 rail baan en die locs zijn inderdaad met ESU multi protocol decoders uitgerust omdat ik die baan ook met mijn Marklin centrale bedien.
Vandaar mijn vergissing.
Dus sorry voor mijn geklets ik zat er glad naast.[;)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

waneer is die 2de generatie delta's ingevoerd?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

De tweede generatie Delta decoders is al een tijdje geleden ingevoerd, dat zijn de decoders met 4 dipswitches.
De 66032 is de derde generatie en is er vanaf 2003. En deze heeft 8 dipswitches, waardoor hij ook gebruikt kan worden als vervanger van de 6080.

INFO

citaat:
Geplaatst door conducteur

waneer is die 2de generatie delta's ingevoerd?

Als je nu meer, of beter gezegd alles wil weten over de Marklin decoders en de motoren, kun je dit eens op je gemak door lezen.

conducteur

dit kan dus niet met een delta met 4 dipswitches?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

KoenD

De oude M?rklins zijn uitgevoerd met een kleine universele motor en die kunnen werken op AC (wisselstroom) zowel als DC (gelijkstroom). Een andere motor is dus geen vereiste.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

teessee

Ik heb op aanraden van Erik en Tonycabus de delta-decoders links laten liggen en een Viesmann 5247 decoder ingebouwd in een oude Marklin 3163, type 16. Alles werkt naar behoren, ook de optrek en afremvertraging. Ik kan echter het adres en geen enkele variabele van de decoder wijzigen aangezien mijn Ecos de decoder niet kan lezen. Heeft iemand hier nog problemen mee gehad, ik dacht nochtans dat de Ecos alle decoders en formaten aan kon.
Tom

Ludwig

citaat:
Geplaatst door KoenD

De oude M?rklins zijn uitgevoerd met een kleine universele motor en die kunnen werken op AC (wisselstroom) zowel als DC (gelijkstroom). Een andere motor is dus geen vereiste.

Is het nu ja of is het nu neen?
Wie schept er duidelijkheid?
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tonycabus

Probeer het eens in DCC-mode, Teessee...?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

citaat:
Geplaatst door Ludwig

citaat:
Geplaatst door KoenD

Is het nu ja of is het nu neen?
Wie schept er duidelijkheid?
Ludwig

De normale oude marklin motor werkt op een analoge wisselspanning, maar werkt ook op een analoge gelijkspanning.
Bij digitaal zijn er weer andere regels en wetten die dan van toepassing zijn.

Of de decoder is geschikt voor de universele Marklin motor, dus de motor met veldspoel, of de decoder is geschikt voor een gelijkstroommotor, dus de motor met een magneet.

INFO

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Probeer het eens in DCC-mode, Teessee...?

Ik zou zeggen probeer het is in programmeer mode en op een programmeerrails aangesloten op de programmeerrails aansluiting van je digitale systeem. En als dat niet helpt, lees dan de handleiding en doe wat daar in staat.

teessee

Ik heb de loc in mijn ecos ingegeven met adres 1; dcc 28. Hierbij kan ik de loc op de baan doen rijden en werkt alles ook de extra functies. Als ik in de ecos de loc verander naar Motorola 28 adres 1 kan ik nog steeds rijden en werken de functies (licht,..) ook nog steeds. Echter als ik de loc op het programeerspoor van de ecos plaats en de decoder wil inlezen stopt het inlezen na 19%, en krijg ik de melding dat ik de verbindingen van de locomotief na moet kijken.
Tom

teessee

De loc volledig gecontrolleerd, alle bedrading is correct en netjes gesoldeerd. Nadat bleek dat bij controle met een loc waarvan ik eerder op dezelfde manier de cv's had verandert heb ik de ecos gereset: Probleem opgelost!! Ik kan nu de cv's veranderen.
Tom