Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Kruising of Engelse wissel

Gestart door Fleur, 27 juni 2008, 16:14:15 PM

Fleur

Hallo allemaal,

Stel:  Ik heb 2 gesloten ovaaltjes. Het eene zit in het andere ( twee evenwijdige sporen dus. Ze zijn met niets met elkaar verbonden, ook niet met wissels of elektrisch. Een binnen- en een buiten ovaal dus.
Als ik nu rijspanning op het buitenste ovaal aanleg, dan heeft het binnenste nog altijd geen spanning. Hoe krijg ik daar rijspanning.

Is dit op te lossen met een kruising of Engelse wissel of ??n of twee gewoone rechte wissels? ( dus niet met draadverbindingen )
Mijn rails zijn Fleischmann Picollo.

Fleur ?

Michiel

#1
Indien je 2 elektrisch (en fysisch) gescheiden spoorcircuits hebt, dan moet je beide circuits voeden, met elk circuit een aparte electrische aansluiting. Dit kan parallel van dezelfde trafo, maar dan zullen de treinen samen rijden en stoppen (mits je analoog rijdt) of elk circuit met zijn eigen trafo. Dan kan je 2 treinen onafhankelijk laten rijden, elk op zijn eigen circuit.

Indien je beide circuits met wissels zou verbinden, kan je nog maar 1 trafo gebruiken, met maar 1 elektrische aansluiting (behalve als je met ge?soleerde secties gaat werken, maar dat is weer een ander verhaal).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was. Succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

#2
Fleur,

Wat is nu de gedachte achter deze vraag, wat probeer je nu te vragen, want op dit moment snap ik er de ballen van.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

poco loco

#3
Fleur,

Ik begrijp niet wat de kruising in dit verhaal komt doen.

Luc.

Fleur

#4
Hoi Spoorders,

De vraag begint met "Stel" = "veronderstel" = "stel je voor".
Een doordenkertje dus.
Probeer het nog eens.

Fleur[;)]

INFO

#5
Wij zijn hier niet om raadsels op te lossen, dus of je stelt een duidelijke vraag, en je krijgt een fatsoenlijk antwoord, of je maakt het je zelf heel erg moeilijk, aan jouw de keus.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

#6
Stel: mijn antwoord is geen oplossing voor je stelling: probeer het nog eens!

Herformuleer je vraag, en wees duidelijk over wat je eigelijk wenst te weten, of wat je eigelijk probleem is. Of te: probeer het nog eens!


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#7
als je analoog spoort,dan staat het berichtje niet op zijn plaats,misschien beter bij algemeen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

#8
stel
Je ben slim genoeg,stel dan je vraag
Stel
je bent te dom,maak er geen probleem van.
stel
Je wilt leuk zijn,probeer het nog eens
wim

erik50

#9
citaat:
Geplaatst door Fleur

Hallo allemaal,

Stel:  Ik heb 2 gesloten ovaaltjes. Het eene zit in het andere ( twee evenwijdige sporen dus. Ze zijn met niets met elkaar verbonden, ook niet met wissels of elektrisch. Een binnen- en een buiten ovaal dus.
Als ik nu rijspanning op het buitenste ovaal aanleg, dan heeft het binnenste nog altijd geen spanning. Hoe krijg ik daar rijspanning.

Is dit op te lossen met een kruising of Engelse wissel of ??n of twee gewoone rechte wissels? ( dus niet met draadverbindingen )
Mijn rails zijn Fleischmann Picollo.


Fleur [?]



En als iedereen een beetje van goede wil is dan is zijn vraag toch niet moeilijk om te beantwoorden denk ik.
Fleur zo als jij de vraag steld is het antwoord gewoonweg de 2 kringen aan de voeding aan te sluiten.
All? zo heb ik het toch begrepen.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

RobE

#10
Fleurtje neemt de heleboel in de maling.
Hij heeft dezelfde vraag ook gesteld op het Beneluxspoor forum en daar zit gelukkig nu een slot op.

Groet, Rob

ERVIN

#11
citaat:
Geplaatst door RobE

Fleurtje neemt de heleboel in de maling.
Hij heeft dezelfde vraag ook gesteld op het Beneluxspoor forum en daar zit gelukkig nu een slot op.

Groet, Rob



Die begint hier dan al goed, van mij mag er hier ook een slotje op dan.

Michiel

#12
citaat:
En als iedereen een beetje van goede wil is dan is zijn vraag toch niet moeilijk om te beantwoorden denk ik.
Fleur zo als jij de vraag steld is het antwoord gewoonweg de 2 kringen aan de voeding aan te sluiten.
All? zo heb ik het toch begrepen.


Dat antwoord heb ik al gesuggereerd, maar zijn reactie is: "een doordenkertje... probeer het nog eens!".
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ludwig

#13
citaat:
Geplaatst door RobE

Fleurtje neemt de heleboel in de maling.
Hij heeft dezelfde vraag ook gesteld op het Beneluxspoor forum en daar zit gelukkig nu een slot op.

Groet, Rob


Als dat zo is dan vrees ik dat we te doen hebben met iemand die veel te veel vrije tijd heeft.
Wat zo iemand probeert te bereiken is voor mij een raadsel.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Fleur

#14
Heren,

Ook al was mijn vraag niet duidelijk, van enkele mensen heb ik een serieus antwoord gekregen, waarvoor mijn dank.
Echter meeste mensen, mensen zoals Wim Ros en Ysbeer, doen verschrikkelijk uit de hoogte of bestempelen mij direct als een dommerik.
Wel mijn beste vrienden, ik hoef uw hulp niet meer. De meesten onder jullie kunnen toch geen vragen lezen! (zelfs niet als ik ze duidelijk herformuleer)
Ik hoef hier dus niet meer te zijn.
Schrap mij maar van de ledenlijst.

Vriendelijke Groeten,

Een dom kieken [:(!]

p.s. Ik hoop dat jullie deze tekst begrepen hebben!