Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Kruising of Engelse wissel

Gestart door Fleur, 27 juni 2008, 16:14:15 PM

Klaas Zondervan

#30
Jurgen,

volgens mij heb je nog steeds niet door wat hier aan de hand is. Het gaat niet alleen om wat er nu in dit draadje staat, maar ook om de manier waarop het tot stand is gekomen.

Om te beginnen plaatst Fleur de vraag bijna tegelijkertijd op 2 forums. Dat is iets wat je niet moet doen, want dan ontwikkelen zich verschillende verhaallijnen en dat geeft verwarring.
Verder geeft hij beide draadjes verschillende titels mee, waarvan er 1 de lading niet dekt.

Omdat de vraag niet helder is, en vooral niet wat de bedoeling van de vraag is, worden er tegenvragen gesteld. Als je goed leest zie je dat Fleur op geen enkele tegenvraag een concreet antwoord geeft. In plaats daarvan geeft hij alleen maar een cryptische aanwijzing, en ondertussen zit hij ook nog eens in de openingsvraag te rommelen. Als je het draadje alleen maar leest zoals het er nu staat lijkt het er op dat bepaalde mensen die probeerden te reageren dommerikken zijn. Maar ik houd mijn conclusie staande dat Fleur bezig was een spelletje met ons te spelen. Als jij dat nog niet door hebt ben je misschien wel na?ef.

Decapod

#31
Allez, we zijn weer bezig ...

Kan hier eindelijk eens een moderator ingrijpen? Twee derde van de posts  in deze draad gaan over de manier waarop iemand een vraag stelt en of dat al dan niet 'onrespectvol' is.
Toegegeven, je beter uitdrukken kan altijd, anders komt een zinvolle discussie moeilijk op gang, maar er dan maar meteen ruzie over beginnen maken lijkt me ook niet echt zinvol.
Misschien ging het Fleur(tje) wel om de verschillende mogelijke manieren waarop zo'n 'elektrische' verbinding mogelijk was. Was dat niet zo, d.w.z. zaten er andere niet-koosjere bedoelingen achter, laat dan gewoon een moderator ingrijpen en leave it.
't Is kiezen: ofwel een nieuw lid kwijt, ofwel serverruimte nutteloos kwijt ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

INFO

#32
Decapod,

In welk licht moeten wij dan deze bijdrage van U zien, opbouwend, afbrekend, of ook gewoon zonde van de serverruimte??
Beter is om niets meer te zeggen, ja is ook op mij van toepassing, dan stopt het vanzelf.

bye the way een moderator heeft ingegrepen in dit draadje even goed terugkijken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

#33
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

...In plaats daarvan geeft hij alleen maar een cryptische aanwijzing, en ondertussen zit hij ook nog eens in de openingsvraag te rommelen. ...



Dit had ik niet gezien. Sorry daarvoor. [:I]

Maar ik blijf wel bij mijn mening dat, hoe de vraag ook gesteld is, je steeds beleefd en vriendelijk moet blijven. Blijft men zich arrogant opstellen, dan kan je wat kordater worden of gewoon niet meer reageren. Beleefd blijven doe je gewoon altijd.

Over de bedoelingen van de vragen die hier gesteld worden, stel ik mezelf geen vragen. Als ik kan helpen doe ik dat. Een vraag wordt tenslotte gesteld om antwoorden te krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Decapod

#34
citaat:
Geplaatst door INFO

Decapod,

In welk licht moeten wij dan deze bijdrage van U zien, opbouwend, afbrekend, of ook gewoon zonde van de serverruimte??
Beter is om niets meer te zeggen, ja is ook op mij van toepassing, dan stopt het vanzelf.

bye the way een moderator heeft ingegrepen in dit draadje even goed terugkijken.




Met zulk een reactie bewijs je mijn punt alleen maar Wim. Ik hoop dat je zoiets inziet. Mensen op hun woorden nemen helpt geen enkele discussie verder. Misschien is het beter van op de boodschap dan op de woorden te reageren. Ik ben ervan overtuigd dat je met de instelling die Jurgen hanteert (zie voorgaande post) veel verder kan komen op een forum.
Net zoals met gelijk willen hebben en gelijk willen houden, lost niets meer zeggen de zaak niet op: in een andere thread gebeurt het dan wel weer eens opnieuw en zo geraken we van de regen in de drop. Elke persoon die het verstand heeft even door dit forum te scrollen vooraleer hij zich inschrijft, zal zich twee keer bedenken bij  het zien van zo'n steeds groter wordende hoop ruzies, venijnige reacties, enz.
Er is inderdaad een moderator diplomatisch tussengekomen, daar heb je echt een punt, maar blijkbaar heeft het nog niet mogen helpen.

Laat het duidelijk zijn dat ik niemand viseer (jou dus ook niet). Ik druk alleen mijn oprecht ongenoegen uit met een situatie die op dit forum stilaan escaleert. Ik heb zelf even gedacht het op te geven (en dat ook duidelijk gemaakt in een thread), maar het niet gedaan. Dat komt weer op zwijgen neer en lost niets op.
Het zou erg jammer zijn mocht een forum als dit (er is geen alternatief) verloren gaan door bitsige reacties of uit de hand lopende discussies. Niet?
Ik vind dit forum een geweldig initiatief van MSM en ik hoop dat dat zo kan blijven.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

INFO

#35
Het is me weer alweer duidelijk wie de gebeten hond is.

Bedankt Fleur, Jurgen en DecaPod het ga jullie goed.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

treinliefde

#36
Sommigen snappen het blijkbaar toch niet, Fleur zit zo ook alles te verzieken op enkele Nederlandse forums en zit jullie nu allemaal uit te lachen.

Hij tracht jullie gewoon in op stang te jagen en het is nog gelukt ook, zodat er iemand op reageerd hijzelf wordt met de vinger gewezen.

Dat is ook wat ik dagelijks in mijn beroep meemaak, de slachtoffers zijn er steeds het slechts vanaf.

Decapod

#37
Misschien heb je gelijk Eddy ... maar is het dan niet een beetje onze eigen schuld dat we zo snel op ons paard zitten? Is het dan echt nodig om op de man af te gaan wanneer je een vraag beter geformuleerd wil zien?
Was dat niet gebeurd, dan hoefde Wim zich nu niet de 'gebeten hond 'te voelen.[V]

@INFO: Wim, no offence kerel[;)], ik zeg het nog eens: ik viseer niemand. Jou dus ook niet en waarschijnlijk zelfs helemaal niet omdat je blijkbaar gelijk hebt. Mocht ik je ongewild op de tenen getrapt hebben, dan spijt me dat. Dat was niet de bedoeling. Ik bedoelde alleen dat de boodschap van je bericht mijn punt goed genoeg illustreert: mensen op hun woorden nemen om te posten, haalt niks uit. Het zaait alleen nog maar meer verdeeldheid.
Als je idd gelijk hebt, d.w.z. als Fleur idd niet de beste bedoelingen had, is het dan gewoon niet beter om samen - zoals Jurgen zei - vriendelijk maar kordaat een blok te vormen en een potenti?le keetschopper te laten verstaan dat hij hier niks te zoeken heeft?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Michiel

#38
Laten we gewoon ons weer gezellig bezig houden met modelbouw en treinen. Niemand is perfect, en gelukkig maar. Dat maakt de wereld kleurijker. Laten we onze creativiteit en energie botvieren op onze modellen en modelbaan, en bewonderen wat de een en de ander al niet heeft gepresteerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Fleur

#39
Hallo Jurgen,

Eindelijk die het gesnapt heeft. En dit zonder tekeningtje !
Bedankt makker,

Fleurtje [:)]

Fleur

#40
Hallo B-Modelbaan,

Bedankt voor de tip.

Fleurtje [:)]

Fleur

#41
Mijnheer INFO,

Eindelijk heb ik even tijd om u van antwoord te dienen.

Blijkbaar bent u de uitvinder van het warm water en het wiel, want achter een simpele ( misschien niet zo duidelijke) vraag, wil u de gedachte weten.  U bent een achterdochtige persoonlijkheid, die niet van zijn standpunt te brengen is. En voor wat? De foute interpretatie van mijn vraag zat hem reeds in het eerste antwoord dat ik kreeg. Deze heeft de aanzet gegeven om van een vinger een arm te maken. En jij doet daar dan nog aan mee!!

Iets dat u zeker niet had mogen doen is, mijn naam gebruiken in uw antwoorden. Voor dit geval zal ik contact opnemen met ECOPS, de internet politie.  U mag NIET ZOMAAR namen openbaar maken, waarom hebben we hie allemaal een alias?

U zal daar nog van horen.

Vriendelijke groeten,

Fleurtje [:(!]


treinliefde

#42
Allee, het gaat toch niet opnieuw beginnen he, anders ben ik hier ook weg hoor.

Kan men hier geen slot opzetten want het gaat weer verder en verder.

Als het verder gaat kom ik er misschien nog enkele tegen op mijn werkplaats, en het is beter dat jullie hier weg blijven.

Opgelet, de verliezer betaald.....

Michiel

#43
Ik snap niet wat er fout was met mijn antwoord. Het antwoord leek me hulpvaardig en zo nauw mogelijk aansluitend met de oorspronklijke formulering van de vraag. Ik zie mijn antwoord niet als een aanzet tot deze woordwisselarij. Als dat zo is, alsjeblieft, zeg me wat ik fout schreef, dat ik lere van die fout.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Fleur

#44
Zijn er nog personen die opmijn dak willen zitten?
Wat is dat hier voor een kinderachtig gedoe !

Ik heb gemerkt dat Wim zijn reacties eraf gehaald heeft.