Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Fotospel (Belgische diesellocomotieven)

Gestart door harzfreak, 01 april 2008, 12:09:33 PM

conducteur

Die rijden wel in een rare richting hoor!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MARKLINRIJDER

Het spookt hier.

Toon ik de post herlas, stonden ze allen netjes.

Ik draai ze even om in Photobucket.

Groetjes,

David

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Saraan

Eric, die uitvoering van de 201.053 heb ik nog niet eerder gezien. Wat is het verhaal dat hierachter zit? Tipje van de sluier...?

groeten,



3 loks werden zo uitgevoerd : 201.019 van Haine-St.-Pierre, 201.046 en 201.053 van Merelbeke. Doel ? Waarschijnlijk het lezen van het nummer vergemakkelijken. Later kregen ze een derde koplamp. De laatst genoemde kreeg dan ook geel omcirkelde koplampen, in mei 1967.
Als je foto's wil, kan ik ze inscannen en doormailen, maar enkel voor priv?-gebruik, vanwege het kopijrecht ! [:(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

theedooz

We gaan wat door elkaar met de nummers. Hier de 5907:




5933:



5946:



allen Trix'en. Excuses dat ze wat stoffig zijn... [:p]
 

theedooz

 

Michiel

Letterlijk een foto uit de oude doos, toen ik (ongeveer 20 jaar geleden) nog een H0 verzameling had. Dit is een Roco 4152B met de hand herschilderd. Het model klopt niet, heeft geen nummer (wrijfletters waren op), maar ik was er wel trots op!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

theedooz

Ik denk dat dit de enige 59'er is met dubbele koplampen in de originele schildering; en het misstaat zeker niet! [;)][:D]
 

rixke rail

De reeks 60 dan maar ?




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

conducteur

Dat was toch enkel de 6015 die in die geel-blauwe schildering(is dit dan >>livrei<<?)was?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dat was toch enkel de 6015 die in die geel-blauwe schildering(is dit dan >>livrei<<?)was?



6005 en 6215 niet mengelen, aub [:D][:)][;)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dat was toch enkel de 6015 die in die geel-blauwe schildering(is dit dan >>livrei<<?)was?



6005 en 6215 niet mengelen, aub [:D][:)][;)]


Ik heb hierover (locomotieven en hun kleurstellingen) nog heel veel bij te leren...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Anarchy


rixke rail

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dat was toch enkel de 6015 die in die geel-blauwe schildering(is dit dan >>livrei<<?)was?



6001 tot 6006 waren prototype-reeks 60, en zagen er eerder uit als gekrompen 51'ers ! 6005 kreeg een 6 cilindermotor van 1800 pk van de Gentse firma ABC en een installatie voor het elektrisch verwarmen van de rijtuigen. => In blauw van maart 1982 tot januari 1989, toen de nmbs weigerde de motor over te kopen van ABC. Deze werd uitgebouwd en de lok buiten dienst gesteld !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : aanvulling
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tsjoeketsjoeke akki

5950, doet ff nog niet mee zeker???[8D]

tsjoeketsjoeke akki

5950, doet nog ff niet mee zeker??[8D]