Nieuw zolder baantje

Gestart door modeltreinbart, 06 maart 2008, 17:32:06 PM

modeltreinbart

ik ben dus begonnen aan een modelbaantje voor op de zolder het zijn telkens bakken van 40 cm op 80cm in een L vorm dit is een industrieel baantje met een kleine haven voor binnenscheepvaart en enkele bedrijven die opslag en overslag doen dit baantje is in tijdperk V maar zonder bovenleiding de diesels komen dus goed tot hun recht hoewel er analoog word gereden een ding vind ik nu wel jammer dat ik het plan dat in paint is gemaakt en om gezet naar jepg kan ik hier niet in plaatsen gelieve daar al een kleine hulp in te bieden zodanig dat jullie dus ook kunnen genieten van het baantje en eventueel tips geven
dank bij voorbaat
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Hier staat alvast alles om jouw eerste probleem te overwinnen... [;)]
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=121
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

ik heb het gevonden
dit is dus heet baantje waar over ik sprak niet al te groot maar toch
graag jullie mening
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

het blijkt dus niet te werken het enige waar het nu al op werkt is mijn zenuwen
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

modeltreinbart

dank je info dat is wat ik wou verkrijgen
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

INFO

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

dank je info dat is wat ik wou verkrijgen



Op photobucket, staan onder je plaatje 4 mogelijkheden om een verwijzing naar je plaatje te maken. Klik op de onderste van de vier, dus waar IMG code voor staat, en je kunt met CTRL + V de copie van die verwijzing plakken in je bericht. Zo eenvoudig is het.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

Om terug te komen over het inhoudelijke. Ik merk dat bij jouw het spel-element en treintjes rijden totaal ondergeschikt is. Je hebt gekozen voor het uitwerken van een zeer specifiek thema, en dat is bewonderenswaardig. Een mening geven over jouw voorstel is bijzonder moeilijk omdat de schets zeer sumier is, en de invulling onder de vorm de van persoonlijke fantasie niet te beoordelen valt.

Wel heb ik een vraagje: je overweegt om met segmenten te werken. Dat is natuurlijk prima, en zeer flexiebel in de invulling, maar heb je al eens overwogen om je idee met modules uit te werken? Modules die beantwoorden aan een bepaalde norm, zodat je er ook mee naar buiten kan komen en ze kan aansluiten op de modules van collega modulebaanbouwers, bijvoorbeeld via een club of tentoonstellingen. Mij lijkt dat een extra stimulans om er echt iets formidabel van de bakken.

Succes met je project, zo je het ook moge doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modeltreinbart

het is miss mogelijk met de tijd dat ik een uitbreiding maak maar ik heb maar een bepaalde ruimte gekregen op zolder vandaar dat het nu zo klein lijkt voorlopig zal ik dit al uit werken en daar na kan ik nog altijd zien wat ik doe het is met in het achterhoofd de bedoeling ze te kunnen verplaatsen of modulair te maken
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Nonkelronnie

Bart, kun je in het vervolg ook eens wat punten aan het einde van je zinnen plaatsen? Ik ben totaal geen kommavitter, maar dit leest niet echt aangenaam

modeltreinbart

sorry ronnie, dit is warschijnlijk zoals noemen "de chattersziekte" .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Heeft er iemand een idee waar ik enkel rood groen seinen kan vinden zoals die er tot 5 jaar geleden nog stonden in de haven van kallo voor de electrificatie van die lijn ? dank bij voorbaat
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

E?n dezer dagen begin ik met het gips werk van mijn eerste bak. Maar ik ga nog een paar kade muren moeten maken om dan mijn gips als bodem van mijn haven te maken en dan te overschilderen met donker groene Tamiya verf. Als deze werkzaamheden be?indigd zijn dan kan ik mijn scenery water van woodland er laag per laag in gieten mits min kanten te verhogen heb daat al iets voor liggen op mijn zoldertje. Vervolgs kan ik de bruggen (helemaal zelfbouw) en enkele sporen leggen die ik nodig heb voordat ik mijn gips giet voor mijn kaseistroken. die ik eerst een beetje bol schuur en vervolgens de kaseien 1 voor 1 inkras en eventueel nog eens licht opschuur voor dat ik begin aan de afwerking hier van. De Kassei baan zal zeker geen werkje van korte adem zijn dat besef ik nu al maar ik ga mijn best doen voor a.s.a.p fotos te laten zien
groeten bart
ik hou jullie op de hoogte
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)