Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Trix reeks 59 met dubbele koplampen

Gestart door theedooz, 08 februari 2008, 23:24:06 PM

theedooz

Net begonnen project.  ;)

Men neme een 201.001 van Trix, gekocht via Ebay:

imghttp://83.83.69.50/bnls/cf3a_1_b.jpg/img

die vervolgens wordt blootgesteld aan een heet bad met twee Lidl vaatwastabletten:

imghttp://83.83.69.50/bnls/59_b.jpg/img


daarna met veel vijl- en een beetje plamuurwerk een deel van de frontseinen van een Roco DB 215 geplaatst tegen de orginele seinen:

imghttp://83.83.69.50/bnls/59_a.jpg/img


Inmiddels beide zijden gedaan. Morgen goed schoonmaken en de loc gaat de primer in.

Het is de bedoeling dat het de 5911 (2e gele livrei) of 5933 (1e gele livrei) wordt

 

13erke

#1
Respect dat je dit aandurft, ik ben benieuwd naar het resultaat!

harzfreak

#2
Ziet er al goed uit , doe zo voort.[^][;)]
Groetjes Maarten

Gerolf

#3
citaat:
Geplaatst door harzfreak

Ziet er al goed uit , doe zo voort.[^][;)]

.. en hou ons op de hoogte!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

harzfreak

#4
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door harzfreak

Ziet er al goed uit , doe zo voort.[^][;)]

.. en hou ons op de hoogte!



Ja dat zeker zo'n dingen zijn altijd interesant.[;)]
Groetjes Maarten

Jurgen

#5
En daar hebben we weer een artikel voor een Belisch magazine over modeltreinen. Nu ben ik toch wel net de naam kwijt zeker. [:D]

Hou ons maar op de hoogte. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

#6
Mij lijken die koplampen enorm groot te zijn... kan je eens een foto van op de kop genomen plaatsen?

Gerrit

theedooz

#7
Ik hou jullie zeker op de hoogte. Dat de koplampen wat groot ogen kan zijn; ik vind dat zelf ook van die van Marklin/Trix zelf. Omdat ik daarvan ook de 5907 heb rijden, wilde ik de koplampen daaraan gelijk houden, zodat het er niet vreemd uit ziet als ze naast elkaar staan.
Het kan echter ook door de foto (sterk perspectief) komen.

Mijn eerste idee was het gebruik van koplampen van een Mehano 51'er, maar daar schijnen onderdelen heel slecht van na te bestellen te zijn.
 

Gerolf

#8
Ik meen dat de enkele koplamp groter was. Wanneer ze later dubbel geplaatst werden, waren het kleinere lampen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

theedooz

#9
Zou kunnen hoor, dat ze vroeger groter waren. In het boek over de 59'ers van TSP heb ik daarover niets kunnen vinden.

Hier een update:




Kap in de primer gespoten en niet lang daarna het dak groen. Marklin/Trix heeft dus de juiste kleur gebruikt. Misschien dat ik de strepen op de 5907
nog wel eens overspuit. Als ikdan ooit nog eens een 1970 groene met dubbele koplampen maak, zijn ze gelijk qua kleur.

De kap is inmiddels geel gespoten; dit is NMBS geel, RAL 1021 (net als RAL 6005 voor het dak overigens). Voor de foto de multiple-stekker even teruggeplaatst.
 

doomslu

#10
Je bent goed bezig, en het gaat snel vooruit !

Wat betreft de koplampen : ik heb het boek over de reeks 59 eens uit mijn kast gehaald en de foto's vergeleken.
Ik meen dat de enkele koplampen even groot waren als de dubbele, afgaande op vergelijkbare foto's.
Als ik de foto's van de locs vergelijk met de foto's van het Trix model hier heb ik ook de indruk dat de koplampen van het model een ietsje te groot zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

harzfreak

#11
Praaachtig gewoon.
Doe zo voort en hou ons aub op de hoogte .
Groetjes Maarten

theedooz

#12
Ik heb zowel in het Marklin/Trix boek als in het TSP boek foto's vergeleken, en het lijkt erop dat de koplampen in zowel enkele als dubbele uitvoering even groot waren (per lamp gezien dan, want de dubbele versie is wel aanzienlijk breder natuurlijk).

Dat ze wat te groot overkomen komt dus waarschijnlijk omdat ze bij de 5907 en 201.001 ook iets te groot zijn. Aangezien mijn loc de eerste gele livrei krijgt, worden de koplampen donkergroen, waardoor ze (hoop ik) iets minder groot tonen.
 

dgrr57

#13
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik meen dat de enkele koplamp groter was. Wanneer ze later dubbel geplaatst werden, waren het kleinere lampen.




Gerolf

#14
Ik zat blijkbaar niet juist [:I] Bedankt voor de foto's, Patrick.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw