Trix reeks 59 met dubbele koplampen

Gestart door theedooz, 08 februari 2008, 23:24:06 PM

doomslu

#30
Dat ziet er prima uit, theedooz !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

theedooz

#31
Dank u heren!
De loc is natuurlijk nog niet helemaal klaar, de puntjes moeten nog op de i gezet worden. Daarna is het de beurt aan een 1970 groene versie met dubbele koplampen en derde frontsein (waarschijnlijk de 5946). Ik ga ervan uit dat Matrix zelf ooit met een 59'er in de tweede gele livrei komt.

;-)
Tedo
 

Ludwig

#32
theedooz, bedankt om deze ombouwing ge?llustreerd met duidelijke foto's met ons te delen.
Je hebt ongetwijfeld sommige mensen op idee?n gebracht.
En gefeliciteerd met het resultaat.
Voor mijn part is dit zelfs een reportage waard is het maandblad.
Groeten
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

#33
Erg knap, Tedo! Dat soort dingen wil ik ook ooit gaan doen.
Of je inspireert? Zeker weten!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

theedooz

#34
Voor de 5933 is het wachten op Jocadis voor de transfers.

Dus maar aan de 5946 begonnen:




en voor de niet kenners wat het moet worden:
 

Xa4

#35
citaat:
Geplaatst door theedooz

Klopt; glansverf had ik zelf ook liever niet gewild. Er was echter maar 1 keuze wat RAL 1021 in spuitbus betreft. Ik ben nog op zoek naar een oplossing.


Eerst PROFICIAT, ziet er zeer "professioneel" gedaan uit [8D]

Wat de verf betreft, misschien eens proberen om na elke kleur een laagje matte vernis te spuiten[?]
Zo heb je telkens glanzend op mat...

theedooz

#36
De 5946 is gespoten met zijdematte verf van Motip. Het groen is RAL 6005 (NMBS groen),
het geel is RAL 1023 (twee tinten donkerder dan NMBS geel, omdat ik dat op een machine in 1970 livrei beter vind staan). De 5933 is wel gespoten in 1021, maar dan glans.
Als de transfers/decals erop zitten krijgen beide loc's nog een zijdematte vernislaag.
Komt dus wel goed.
 

theedooz

#37
Inmiddels zijn de belse Trix dames weer wat verder na arrivering van Jocadis transfers:



Deze is redelijk af, op wat details na. Haar zusje begint er ook al aardig op te lijken:



Maar daar is nog wel wat werk aan. Deze loc heeft trouwens transfers van Rocky Rail omdat de echte
5946 ook gele nummers had i.p.v. zeem-kleurige.