laden tanks op platte wagen

Gestart door dirkkerckhofs, 11 december 2007, 22:37:04 PM

Dren

Hey adrie, sta me toe om even te reageren. De weathering en de afwerking van je lading zijn werkelijk schitterend maar ik kan het niet laten om even de volgende opmerking te maken. In real life zal je op een platte 4-assige wagon nooit zo een M113 pantser voertuig alleen aantreffen. Ieder leger heeft budget problemen en zal zo een voertuig altijd per twee op een wagon laten plaatsen en liefst nog de goedkopere 2 assige wagons ofwel duwen ze er nog een ander soort voertuig bij op. Dit type wagon zal gebruikt worden om de zware tanks en houwitsers mee te vervoeren en niet de vederlichte (+/- 10 ton) M113. En natuurlijk worden de antennes altijd van de vtgn gehaald als ze op de trein gaan, er is nog zoiets als bovenleiding [:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Dren

Hey adrie, sta me toe om even te reageren. De weathering en de afwerking van je lading zijn werkelijk schitterend maar ik kan het niet laten om even de volgende opmerking te maken. In real life zal je op een platte 4-assige wagon nooit zo een M113 pantser voertuig alleen aantreffen. Ieder leger heeft budget problemen en zal zo een voertuig altijd per twee op een wagon laten plaatsen en liefst nog de goedkopere 2 assige wagons ofwel duwen ze er nog een ander soort voertuig bij op. Dit type wagon zal gebruikt worden om de zware tanks en houwitsers mee te vervoeren en niet de vederlichte (+/- 10 ton) M113. En natuurlijk worden de antennes altijd van de vtgn gehaald als ze op de trein gaan, er is nog zoiets als bovenleiding [:D]

Dan mag je dat meteen aan Chris melden die hier ook af en toe op het forum vertoeft. [;)] Hij is degene die achter het Groterdam Project zit. Hij werkt zelfs bij Minirailz in Nederland, een soort van Miniatur Wunderland, maar dan in Nederland. [:D]
De site staat trouwens al lang bij mijn favorieten omdat hij blijkbaar toch niet zo onhandig is. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Chris

Klopt, ik ben net op het einde van het oude jaar opeens verliefd geworden op die kleine tanks. Ik weet, het is oorlogstuig, maar ik liep op 29 December een winkel binnen en zag deze twee setjes liggen en nam ze mee.

De wagens kloppen niet geheel.
Die M113 staat inderdaad meestal niet alleen, en ik ben plat gemaild over de antennes. Haal ze eraf riep men !![:D]

Nee. [:D]
Het is mijn vrijheid in mijn modelspoorwereld. En ze raken de bovenleiding net niet, hoewel ze er natuurlijk in het echt afgaan.

Ik heb nu diverse tanks besteld, wagens en een ligrijtuig, om enigzins, maar niet geheel kloppend een leuke sleep te kunnen gaan maken van een Nederlandse legertrein met als trekkracht een NS 1200 van Trix.

Mijn site heeft een extra rubriek gekregen, speciaal over dit onderwerp, en tip en commentaar is altijd welkom !

Groeten en bedankt voor de complimenten.

Chris

loebaske

Een beetje laat dat ik dit draadje ben beginnen lezen, maar had net als de Jan die bollenstamper gezien, en is een zeeeer duidelijke foto, bedankt meneer de fotograaf... heb het al opgeslagen in men archief[^][^]

hobbyist

Heb vandaag nog een reeks wagons gezien beladen met militaire voertugen met daaraan ??n personenrijtuig gekoppeld. Het geheel werd goed bewaakt. gebeuren deze transporten in het geheim. heb er enkele foto's van gemaakt. zoja, dan is het misschien beter te wachten om de foto's te plaatsen tot de lading vertrokken is naar de eindbesteming.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Heb vandaag nog een reeks wagons gezien beladen met militaire voertugen met daaraan ??n personenrijtuig gekoppeld. Het geheel werd goed bewaakt. gebeuren deze transporten in het geheim. heb er enkele foto's van gemaakt. zoja, dan is het misschien beter te wachten om de foto's te plaatsen tot de lading vertrokken is naar de eindbesteming.

In het geheim zou ik niet durven zeggen.
Ik heb er al 2 gespot ...
Spoorse groeten
Dimitri

hobbyist

De beladen wogons staan al enkele dagen aan het station te wachten op vertrek. Je kunt er wel niet dicht bij komen wegens bewaking.

hobbyist

Deze beladen wagons had ik gezien en hebben het hele weekend gestaan.