laden tanks op platte wagen

Gestart door dirkkerckhofs, 11 december 2007, 22:37:04 PM

ERVIN

@Belair, ik heb mijn legerdienst ook in Ludenscheid gedaan, het kan daar s'winters koud zijn h?.

@Hobbyist, wanneer ben jij daar geweest, ik ben er deze morgen(13/12)met mijn racefiets voorbij gekomen rond half 10, en toen heb ik nog gedacht, verdorie, mijn fototoestel vergeten, en nu staan deze wagons hier net, maar gelukkig heb jij dus wat plaatjes kunnen schieten.

Peter

Vroeger waren het gewoon platte wagens waar de (toen Pattons) op geladen werden. Bij ons (artillerie in Soest) werden in het begin onze M-7 Priest, en nadien onze M-108 enz. steeds een op een wagen geladen. Vastgezet met grote houten blokken voor de rupsen en kruiselings voor-en achteraan vastgeschord.

Op onderstaande Duitse link vind je een aantal (te donkere) foto's

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3454094

De tweede website is nog beter (over het kamp van Vogelsang)

http://www.lernort-vogelsang.de/webEdition/we_cmd.php?we_cmd%5B0%5D=show&we_cmd%5B1%5D=1181&we_cmd%5B4%5D=160
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Hoeveel wagens heeft zo trein gemiddeld,en staan er verschillende of een serie de zelfde tanks (of zo iets) op.
Heeft iemand fotos.
Ik ben ook niet zo een militair vriend,maar het is wel zeer indrukwekkend zo een trein.

Wim ysbeer

trainfreak

Ik heb 2 filmpjes van militaire treinen op L24.
Ik zal ze in het weekend proberen op youtube te zetten, anders is het voor dinsdag (examens...)
Spoorse groeten
Dimitri

dirkkerckhofs

Amai, da's hier nogal straf op da forum h?. [:D] Ik stel hier een onnozel vraagske vanuit mijne fauteuil achter mijne computer en d'er rijdt d'er zelfs ene met zijne velo naar Leopoldsburg voor mij! Bedankt hobbyist! De foto's zijn heel duidelijk. Het zijn uiteraard wel recente wagons, maar ik veronderstel dat het in tijdperk III wel niet veel anders zal geweest zijn.

Ik zocht het waarschijnlijk te ver. Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat ze met die rupsbanden natuurlijk gewoon de afstand tussen loskade en wagon overbruggen.

In model zal ik het wel licht anders moeten doen, vrees ik. Het koppelingsmechanisme van de wagons is namelijk langer dan de buffers. Ik denk eraan een dubbele balk op de voorkant van de loskade te monteren ter hoogte van de buffers, zodat het koppelingsmechanisme er juist onder kan.

Dirk

doomslu

[:D][:D] Haha, ja maar dienen op zijne velo was zijn fototoestel vergeten.
Met zo'n weer per velo, Erwin, straks zijde weer ziek !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

citaat:
Geplaatst door doomslu

[:D][:D] Haha, ja maar dienen op zijne velo was zijn fototoestel vergeten.
Met zo'n weer per velo, Erwin, straks zijde weer ziek !



Jamaar Luc het zal hier wel zo koud niet zijn als in het verre Luxemburg h?, alhoewel, ik was toch blij dat ik terug thuis was hoor.[:I]
En zie je mij al rijden op ne koersfiets met rond mijne nek ne grote kodak!![8D]

hobbyist

Ervin, ik ber vandaag geweest rond 10h00. Zal proberen morgen nog eens een paar foto's te maken. Deze fot's zijn genomen met een fotocamera maar voor noodgevallen heb ik nog wel m'n gsm met fototoestel van 2mp ter beschikking. dus geen exuus dat ik geen foto's kan maken.

hobbyist

Hier mannen, ne schone eindejaarscadeau. Ik kwam daar en weg wagons, die er gisteren stonden. Maar niet getreurt, heb nieuwe foto's kunnen maken van andere wagons.








Hier zie je hoe groot zo kade kan zijn.

Ze gebruiken hier nog bollenstampers.


janjozef

die laatste is ook ineens een goede foto voor loebaske, een duidelijk foto van een handwissel

Jan




Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Voor ieder die er in ge-interesseerd is:

Het magazine Eisenbahn Journal brengt momenteel een special uit met als titel "Milit?rtransporte auf der schiene"
Een prachtig magazine met 210 meestal kleuren foto's.


Edit: fouten verbeterd
Met vriendelijke groeten
Peter

dirkkerckhofs

Bedankt voor de tip, want die hebben dikwijls heel goede en gedetailleerde foto's.

citaat:
Geplaatst door Peter

Voor ieder die er in ge-interesseerd is:

Het magazine Eisenbahn Journal brengt momentte een special uit met als titel "Milit?rtransporte aud der schiene"
Een prachtig magazine met 210 meestal kleuren foto's.



Dren

@ Hobbyist

De diepladers van Transwaggon die je hebt zien staan in leopoldsburg zijn gebruikt voor het transport van nieuwe IVECO vrachtwagens van den ABL. Deze vrachtwagens kunnen niet op gewone platte wagons staan omdat hun ruimteprofiel dan te groot is . De gewone platte wagons op de achtergrond zijn gebrukt voor het vervoer van iltis jeeps en unimog lichte vrachtwagens. De foto's zijn genomen een dag na de terugkeer van een oefening in Oostenrijk, indien er nog vragen zijn over het laden en lossen van dergelijke treinen stel ze gerust .
Bij een militaire trein die naar een buitenlandse oefening of zending gaat hoort altijd 1 personenwagon voor het vervoer van een treinploeg met chauffeurs om de vtgn te verplaatsen moesten er zich problemen voordoen en een beveiligingssectie voor het bewaken van de trein.

adrievans