Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Vitrains reeks 16

Gestart door Peter, 04 december 2007, 14:44:21 PM

treinvirus

hallo
dit gaat dus inderdaad totaal niet, ik heb  vier van deze loks en weet het dus nu onderhand  al wel: het was eenloze  belofte van de fabrikant ,jammer is het wel. je moet het anders doen en een oplossing isde lichtgeleider voor het derde licht te instaleren en onderaan deze een smd led te zetten ( te plakken juist  tegenover deze geleider op de sokkel met de aanwezige  leds voor klassieke frontverlichting)  en die dan te verbinden met de aux1 of 2 draad van je decoder zodat je het derde licht kan schakelen, ik herinner me dat ooit gedaan te hebben met een ervan- waarbij ik trouwens het oorspronkelijk geplaatste lichtgeleidertje verloren ben door het naar voor te duwen- mogelijks heb ik toen de derde lichtgeleider wat ingekort onderaan.
A propos een der loks is van de tafel gevallen en de kap gebroken , weet iemand soms bij welke invoerder ik moet informeren of welke handelaar die kap eventueel voor mijzonder problemen kan bestellen, ik weet niet meer waar ik deze loks gekocht heb en de winkels waar ik nu koop hebben geen vitainsmodellen geloof ik!
groetjes dirk
 

Anarchy

Bedankt voor de info  ;) Inderdaad jammer ondanks het opgenomen is in de handleiding ...

itchy

Ja dat is een heel gedoe (en van de handleiding klopt niks  >:(  maar verder wel een prachtig model, vind ik.
Voor reserve-onderdelen: de verdeler in België is Euroscale: http://euro-scale-cp.com misschien daar eens informeren.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

modèlisme

Peter,
Ik lees nu je bijdrage aan dit draadje.
Nooit met een boortje of vijltje een gaatje groter maken, maar met een ruimertje.
grt,
Paul.
 

treinvirus

terloops bedankt voor de tip om de invoerder te kontakteren. deze man is wel goud waard en verdient niet de kritiek van hogerop in dit draadje maar twee pluimen.. hij had wel geen bovenbouw van de lok maar een ongeschilderde die hij mij aanbood maar hij zou eerst eens navragen bij vitains zelf ....en twee weken geleden heeft de postbode een pakje uit italie bezorgd met een GRATIS bovenbouw van de door mij verongelukte lok. Ik had wel al eerder een mailtje naar Italie gestuurd maar ik denk toch dat het zijn tussenkomst is die dat bewerkt heeft. Ik heb wel wat telefoontjes moeten doen maar mr casini  heeft zelf teruggebeld en dus niets dan lof.... bij rocco en consoorten moet je ALLES betalen en ik herinner me eens een ruitenwissertje te hebben verloren van de reeks bolle neuzen en het koste me 3 euro voor en zakje met twee wissertjes waar er bij ht openen mar EEN in zat en dit is geen leugen. Waar vind je nog zo een service aktueel??? Ik zou er verdorie testaankoop moeten bijsleuren om dit overal te verspreiden als voorbeeld van firma;
DIrk