Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Vitrains reeks 16

Gestart door Peter, 04 december 2007, 14:44:21 PM

Peter

Ben net begonnen om de onderdelen die bij de 16 gevoegd zijn te monteren, en hier zijn mijn ervaringen.
Als eerste: na het afnemen van de kap (gaat vrij eenvoudig) markeer op het chassis welke kant 1 en welke kant 2 is.
De meeste onderdelen dienen met cyano-acrylaatlijm (sekondenlijm) gemonteerd te worden, want sommige onderdelen vallen anders terug uit het model.
Het dak: monteer de onderdelen een voor een, en zet ze iedere keer vast met een beetje lijm (doe een druppeltje op een stukje plastiek en neem met een ijzerdraadje een miniem druppeltje lijm) Doe het niet langs de buitenkant, want de minste verkeerde beweging en je model is besmeurd.
Doe hezelfde met de trapjes onder de koplampen
De railing onder de voorruit en aan de deuren zitten vast genoeg zonder lijm, indien niet. Heel voorzichtigmet dat draadje en miniskuul drupje in ieder gaatje (ik gebruik een messing draadje van 0,2 mm).
Als resultaat heb u een prachtig model
Ben je niet zeker van jezelf: monteer die stukjes dan niet (of niet allemaal) Dat is nog altijd beter dan een besmeurd model.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

#1
kan je mss een foto maken  van het afgewerkte model op je baan??

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

#2
Foto's tegen het weekend.
Nog een paar tips: de vijzels voor de pantografen hinderen met het dunne gedeelte de op en neer beweging van deze laatste. Plooi daarom het dunne staafje van de vijzel "VOORZICHIG" iets naar buiten, of kort het een halve milimeter in.
De lok heeft GEEN kortkoppelings mechanisme, maar wel een normschacht die je nog zelf moet aanbrengen. Ik heb deze enkel aan zijde 2 gemonteerd. Aan zijde 1 komt het (bijgeleverde) vulstuk en een modelkoppeling. Wees met het monteren van de schacht voorzichtig en niet wringen. Het gaat het best als je eerst de bovenzijde er gedeeltelijk overschuift en dan pas de onderkant (met het open gedeelte om het asje)
Het draadje voor de lijm aan te brengen kan je het best in een kroonkurk of een stukje balsa steken aan een eind. ZO heb je een beter houvast en betere kontrole.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

#3
HIER staan ook enkele foto's

ERVIN

#4
Wow dat is mooi hoor, hoeveel kost dit pareltje eigenlijk?

linuxstecheltje

#5
is er eigenlijk al nieuws over de ac versie?

volgens de website van de pijl komt deze in de loop van december (hopelijk niet van 2008)
hier is echt wel zeer weinig info over te vinden, iemand meer nieuws hierover?
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

Anarchy

#6
Een kleine 200? erwin

Peter

#7
Vandaag niet aan kunnen verder werken. Maar morgen doen we verder met sommige wel heel kleine onderdelen. Een goede tekening van het dak is wel nodig anders kan van een paar onderdelen niet zien in welke richting ze moeten staan.Een paar gaatjes op het dak moeten "HEEL VOORZICHTIG" met een fijn rond vijltje of boortje een beete geruimd worden. Bijkbaar is er wat grijze verf in die gaatjes terecht gekomen.

Ervin, de officiele verkoopprijs is 179 euro voor het DC model

Een gekende winkel hier in Antw. neemt ze niet binnen want die vaste prijs......[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#8
Weer even verder gedaan en mijn eerste (en enige) probleem gevonden.
Voor degene die de extra lichtgeleider willen installeren: Het gaat niet of zeer moeilijk. De rode draad zit pal boven die lichtopening gesoldeerd, en die kan je niet verplooien, althans als je het risiko niet wil lopen hem af te breken. Het enige alternatief is die draad los te solderen en hem voorzichtig dwars aan dat printje te solderen.
Nee, dat doe ik dus niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#9
Je hebt mij anders wel overtuigd hoor Peter, er zal in de komende weken een Reeks 16 op mijn baan gaan verschijnen.[:p]

Ludwig

#10
Voor die prijs zouden de details er moeten opstaan vind ik.
Andere fabrikanten kunnen het toch voor die kostprijs.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

BartT

#11
Mijn model miste sommige onderdelen waardoor ik het dak niet kon afmonteren.  Een mailtje naar de importeur Casini bleef onbeantwoord. Ik kan niet terug naar de dealer want ik heb het op een beurs gekocht. Ik houdt er geen tevreden gevoel aan over.
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

doomslu

#12
citaat:
Geplaatst door BartT

Mijn model miste sommige onderdelen waardoor ik het dak niet kon afmonteren.  Een mailtje naar de importeur Casini bleef onbeantwoord. Ik kan niet terug naar de dealer want ik heb het op een beurs gekocht. Ik houdt er geen tevreden gevoel aan over.

Indien je het op een beurs gekocht hebt zal het wel bij een handelaar geweest zijn. Op de rekening vind je zijn naam, adres en ongetwijfeld telefoonnummer. Aangezien je garantie hebt mag het geen probleem zijn om aan die ontbrekende stukjes te geraken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#13
Bart als je niet weet hoe hij heet, gewoon naar dezelfde beurs gaan en meestal staan de winkeliers altijd op dezelfde plaats. zo kan je je verkoper terug vinden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Beste forumgenoten,

Is er iemand in het bezit van een reeks 16 Vitrains? Ik zit met volgend probleempje. Blijkbaar is het mogelijk om het 3e koplicht aan te sluiten. Volgens de handleiding, die op dit onderdeel niet duidelijk, moet je dan een andere lichtgeleider steken. Ik heb dit gedaan, maar het 3e koplicht werkt niet. Volgens mij kan het in de opstelling van op beschrijving ook nooit werken. Weet iemand raad?