Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Belgische nummerplaten in H0

Gestart door Guy Van Meroye, 22 oktober 2007, 14:07:29 PM

Pol

citaat:
Geplaatst door doomslu


@ Pol : ga in je garage (of die van de buur indien je er geen hebt [:o)]). Meet je nummerplaat nauwkeurig op. Deel zowel de hoogte als de breedte door 87 en je hebt de afmetingen in H0...
(stress voor de nakende bevalling zeker [;)])



Hahaha![}:)][}:)][}:)][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door kasteel

@jurgen
klopt is mijn tekst destijds op  oude forum gezet
je kunt het perfect met een kleureninkjet printen en als het op zelfklevend fotopapier is ( DATALINE ref 57119) zelfs kleven
Jan



Dan moet ik jou bedanken voor die tip toen. [;)]
Ik heb het ooit eens uitgeprobeerd, maar de nummerplaten zijn nooit tot op mijn autootjes geraakt. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Is wel allemaal ingewikkeld Jurgen [:(][:(] is toch simpeler in een tekenprogramma als coreldraw, maak daar zoveel op schaal 1/87 voor men baantje.....

kasteel

@loebaske
inderdaad simpeler maar eens je de juiste settings gebruikt kan je heel eenvoudig je nummerplaten gewoon intypen in het excel bestand en iedereen heeft wel excel op zijn PC maar niet iedereen heeft Coreldraw .
Jan

janjozef

Voor nummerborden en zo gaat dat in exel maar begin eens aan ramen met gebogen bovenkant, geef mij dan maar correl draw en een zoon die er goed met kan werken [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Zelf gebruik ik ook Corel, maar er zijn voor dit soort programma's ook goedkopere alternatieven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor nummerborden en zo gaat dat in exel maar begin eens aan ramen met gebogen bovenkant, geef mij dan maar correl draw en een zoon die er goed met kan werken [:D]

Jan



Dat lijkt me handig! Over een jaar of 10 heb ik er misschien ook zo een! Hoe train je dat???[;)][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

tonycabus

CorelDraw! is ook legaal aan een vrij lage prijs verkrijgbaar, in OEM-versie. De CD zit in een hoesje en je hebt er geen docs bij en zo, maar wel kompleet, met Photopaint en meer.
Het is een intu?tief programma waarmee ook de beginner snel goeie resultaten haalt.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

PaulC

citaat:
Geplaatst door tonycabus

CorelDraw! is ook legaal aan een vrij lage prijs verkrijgbaar, in OEM-versie. De CD zit in een hoesje en je hebt er geen docs bij en zo, maar wel kompleet, met Photopaint en meer.
Het is een intu?tief programma waarmee ook de beginner snel goeie resultaten haalt.



Klopt Tony, heb zo een aantal jaren geleden, via een collega op het werk, een officiele COREL Schoolbox kunnen kopen voor juist geteld 1000 franken. Is inderdaad zonder docs en afbeeldingen.


Paul

doomslu

citaat:
Geplaatst door Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor nummerborden en zo gaat dat in exel maar begin eens aan ramen met gebogen bovenkant, geef mij dan maar correl draw en een zoon die er goed met kan werken [:D]

Jan



Dat lijkt me handig! Over een jaar of 10 heb ik er misschien ook zo een! Hoe train je dat???[;)][:D]

Is inderdaad handig. Mijn dochter is grafisch vormgeefster. Een mailtje, met een paar lieve woordjes, volstaan (soms) om mij uit de brand te helpen als ik iets niet gedaan krijg in Photoshop of Illustrator (nog een ander tekenprogramma).
Een beetje geduld, ze worden snel groot !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Mijn zoon heeft in de tijd nog leren werken met correl draw 3, hij was toen 10 jaar of zoiets, dus hij jong geleerd, ik oud veel plezier aan [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Guy Van Meroye

Vrienden,
Mijn nummerplaat-probleem is inmiddels opgelost. Dank aan allen die hierbij bijgedragen hebben, en in het bijzonder Jan(kasteel) en Eric(loebaske). Een sprekend bewijs dat dit forum wel degelijk een band schept tussen de lezers van MSM.
Groetjes
Guy
 

loebaske

Daarvoor dient ook een forum h?[;)] heb hier ook al veel geleerd [:)] en veel nieuwe vrienden leren kennen waar de hobby nauw aan het hart ligt[^]

kasteel

Heb hier ook al heel veel geleerd - vooral om nog meer te detailleren en zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven.
Ben al zowat een 25 jaar met modelspoor bezig en nu aan een 'renovatie' periode bezig -  
Jan