Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

digitaal systeem voor gelijkstroom locs

Gestart door tom007, 12 oktober 2007, 19:51:27 PM

tom007

Ik heb een aantal belgische locs maar die zijn in gelijkstroom. Eerst was ik van plan om hem in mehano rails te doen. Ik zag het een goedkope oplossing. Maar ik wil graag binnen 5 jaar een treinbaan maken. Momenteel woon ik op een apartement en daar heb ik momenteel geen plaats.

Ik las dat trix mobile station heeft. Is deze comfortabel om vb locs van mehano op te rijden? Of raden jullie een andere besturingssyteem? Ik vond ook de digitale besturing van fliesnmann wel goed?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

eric

Dan kan je evengoed de ECoS van Esu aanschaffen. Die is heel makkelijk te bedienen.
Die van Trix en M?rklin komen trouwens van Esu.

loebaske

Die Ecos besturing is enkel voor rangeer bundels, je kan er niet uw baan met besturen, daarvoor heb je andere besturingen nodig, in bloksysteem.

eric

H?, naamgenoot wat zeg je nu.

De ECoS ondersteund dataformaten als DCC, M?rklin? Motorola? en Selectrix?. Met de ECoS  bestuur je 16384 Lokfuncties,  schakel je tot 2048 wissels/seinen en kun je 1024 reiswegen instellen. Verder biedt de ECoS besturing van 8 pedeltreinen. Daarvoor benut met S88-terugmelddecoders, die direct aan de ECoS kunnen worden aangeschakeld.

tom007

Maar is het mogelijk om vb met trix mobile station om mehano locs te rijden??? Want ik kan aan 189 euro een trix mobile station met c-rails kopen.

Ik heb al een beetje ervaring in c-rails.

Vriendelijke groeten

Anarchy

Tom007,

C-rails is AC, jouw loc's zijn DC ... Daar wringt iets he.

INFO

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Tom007,

Nee hoor hier wringt niets, misschien dan alleen de naamstelling die Trix gebruikt voor zijn nieuwe tweerail programma. Maar het is toch echt een tweerailsysteem de C-Rails van Trix.

http://www.muilwijkmodelbouw.nl/Trein/Trix/Rails/Rails.html

Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Tom007,

C-rails van Trix zullen wel 2-rail zijn en dus prima geschikt voor de 2-rail locs van o.a. Mehano.
Die van M?rklin zijn uiteraard 3-rail.

(Eigenlijk spreken we in dit digitale tijdperk niet meer van AC en DC. Daar hebben we het al uitgebreid over gehad)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tom007

Maar is het mogelijk om vb met trix mobile station om mehano locs te rijden???

Vriendelijke groeten

Dan moet je naturlijk in die loks wel een decoder bouwen.
Zo zonder meer gaat het niet.

wim ijsbeer

Anarchy

Ah ok ... Ik wist niet dat TRIX C-rails had.

MARKLINRIJDER

Je zou ook kunnen gebruik maken van Miracos.
Ik ken het syteem een klein beetje en het degelijk en prijsgunstig voor een kleine baan.  Voor meer info kan je eens een kijkje nemen op
http://www.modeltech.be/.

Groetjes,

David

tom007

ik had een mailtje gestuurd naar trix. En zij vertellen mij dat mahano locs kunnen rijden maar er moet een DCC of trix systems decoder in zitten.

Maar zit al in een mehano locs een DCC decoder in?

krispy

@ Tom ,

Indien je een sound versie hebt , ja , een loksound van ESU ( multiprotocol  DCC & Motorola( Marklin ) via een cv te selecteren ), indien een gewoone DC versie , NEEN , daar zit niks in en kan men plaatsen wat men wilt.
Hier kan men zelf bepalen wat men wil beven voor Digitaal te rijden , de prijzen van decoders gaan van rond de 20 tot ... euro naargelang men extra functie's wil ( zie ergens draadje over decoders , waar verschillende personen hun voorkeuren geven  )

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

tom007

dan is het best dat ik altijd locs koop met geluid. Is dat ook bij andere treinfabrikanten zoals Ls models, roco?

krispy

@ Tom

Altijd loc's met geluid kopen dat is wat je er wil aan geven ( een geluidsloc kost al snel 100 Euro meer dan een gewoone DC versie , koopt men hierbij een courrante DCC module ( vb lokpilot van esu ) moet men rond de 30 euro geven  en deze dan zelf inpluggen of laten doen door Uw winkelier , maar dan spaart men toch al gauw 70 Euro per loc ) Dit moet je dan zelf afwegen of ge dit bedrag wil sparen als je het geluid niet echt nodig vind ( is wel tof )
Op uw 2 de vraag of dat LSM ook zo is kan ik zeggen tot nu toe wel , al hun DC versie's zijn zonder decoder ( hierdoor kan de klant zelf beslissen wat hij wil plaasten ) Hun AC versie daartegen zijn wel uitgerust met decoder voor Marklin-systeem
Momenteel is dit bij bijna elke fabrikant zo , hun gewoone DC versie's zijn zonder decoders voorzien , in AC versie wordt het meer de mode om daar reeds decoders in te voorzien.

Als iemand daar nog iets aan toe te voegen heeft , doen zou ik zeggen

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m