Nieuws:

Nu in MSM 257 TEST: NMBS type 2021 ex-DR-Bremen * Fleischmann NMBS bagagewagen * REE Sggrs '80 containerwagens in N * PIKO NS dieselloc serie 2000 in N * Zwenkdakwagens van Albert Modell

Hoofdmenu

digitaal systeem voor gelijkstroom locs

Gestart door tom007, 12 oktober 2007, 19:51:27 PM

ysbeer

Tom
Ik zou eerst eens een goed boek kopen en dan lezen wat dit nu allemaal is.
Om een goede keus te kunnen maken moet je wel weten wat het nu eigelijk allemaal voorstelt
B.v Wat is dc wat is digitaal waar zit wel en niet een decoder in ,nou ja gaan zo maar door.
Spaar je geld en zorg dat je eerst veel beter weet wat het allemaal is

Is goed bedoeld,maar uit wat je schrijft vond ik dat je wel heb horen luiden maar je weet niet waar.

wim ysbeer

tom007

Is het moeilijk om een digitale decoder in te plaatsen in locs? Ik woon in Westerlo en daar heb je niet zoveel treinwinkels die decoders inplaatsen. Ik heb bij conrad aan het kijken geweest en ik vond er een paar verschillende tussen. Paar weken geleden heb ik mijn 77 loc eens open gedaag en ik zag dat die een speciale decoder heeft. Het was niet dezelfde als marklin delta decoder.

INFO

Zeg beste Tom007 wat voor treinen heb je nu eigenlijk. Ik kan er in ieder geval al geen touw meer aan vastknopen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

tom007

ysbeer

Tom

Welke decoder is niet zo belangrijk,de een kan wat meer dan de ander
maar echt slechte decoders zijn er niet meer.
Het open maken van de lok is vaak een veel groter probleem.
Ik heb al vaak de ontwerpers van zo een lok allerhande akelige dingen toegewenst als weer eens een nokje of handgreep was af gebroken.
voorzichtig dus en niet met grof geweld
Aan de meeste moderne decoder zit een stekker.
Die stekker past in een plugje in de lok,eerst wel de dummy die er in zit er uit halen, en goed bewaren
dit alles staat ook uitgebreidt in de gebruiksaanwijzing
Die lezen kan ook nooit kwaad.
Let wel op dat het in jou geval DCC decoders zijn.
Let er ook op dat de juiste stekker aan decoder zit (dat er uberhaupt een stekker aan zit)
IK ga er van uit dat je een DCC syteem heb.
Zo niet dan is DCC het meest verbreidt ,en dus te adviseren.

Let wel op een decoder inbouwen en de lok daarna op gelijkspanning laten rijden is onzin,en geeft niets extra (in tegen deel)

wim ysbeer